Niet mogen starten op regiokampioenschap

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mizoan

Niet mogen starten op regiokampioenschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 21:56

Misschien dat jullie me kunnen helpen, ik kan het nergens terug vinden.

Mijn vriendin had zich geselecteerd voor de regiokampioenschappen met het paard dat ze rijd samen met haar tante. Nu zijn ze van de week gebeld dat ze niet mag starten, heel vaag telefoongesprek de KNHS zou het secretariaat hierover ingelicht hebben, compleet overbluft en direct een beetje verbaasd waren ze. Dus ze hebben de KNHS gebeld en gevraagd om welke reden ze dan niet mocht starten. De reden is dat haar tante 2 keer met dit paard in het L1 gestart is en hier winstpunten behaald heeft, voor mijn vriendin is dit het eerste paard dat ze op wedstrijden uitbrengt, zij is dus een groene combinatie en start in het B.

Ik heb het vraagprogramma helemaal nagekeken en hier staat geen melding van deze regeling in, heb het algemene wedstrijdreglement en dressuurreglement erop nageslagen, maar ik kan het niet vinden.
Wie oh wie kan mij vertellen of deze beslissing juist is en waar ik dit zou kunnen terugvinden?

Moska

Re: Niet mogen starten op regiokampioenschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 22:01

Volgens mij klopt dat niet. Als je vriendin nog nooit gestart is mag zij met elk paard, ongeacht welke klasse deze gestart is, uitkomen in de B. In het reglement is dit te vinden in het discipline reglement dressuuur bij de tabel met klassen indeling. In het nieuwste boekje is dat vanaf pagina 63.

Start de tante ook op het kampioenschap?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 22:02

Als die tante het paard dit seizoen nog heeft uitgebracht dan mag je vriendin idd niet starten.

Staat wel ergens in een regelement, zal even kijken of ik dat kan vinden.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 22:03

Moska ja dat kon ik ze ook vertellen, haar tante start niet op het kampioenschap, laat het aan haar over. Sorry was vergeten te vermelden dat ze zeiden dat dit een nieuwe regeling is die met name in de B klasse van kracht is op kampioenschappen

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 22:04

Er is toch een regel dat je een paard niet lager op een kampioenschap mag uitbrengen dan hij dat jaar gestart is? Vraag me niet waar het in het regelement staat maar het is in het verleden in ieder geval wel zo geweest.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 22:05

@asjemenou heel graag, ga ook nog even verder zoeken in het reglement

@katja waar zou dat dan staan in het reglement, tja misschien ben ik toch wel Blond

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 22:06

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 22:07

miep1979 schreef:
Moska ja dat kon ik ze ook vertellen, haar tante start niet op het kampioenschap, laat het aan haar over. Sorry was vergeten te vermelden dat ze zeiden dat dit een nieuwe regeling is die met name in de B klasse van kracht is op kampioenschappen

Nee hoor, is geen nieuwe regeling.

Als een paard door meerdere ruiters gestart wordt, dan mag het alleen in de hoogste klasse afgevaardigd worden, en dan maakt het niet uit of degene in de hoogste klasse de selecties heeft gereden of niet.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 22:09

Ik heb het net in je link gelezen, bedankt.
Had haar tante er toch voor moeten gaan.
Bedankt voor jullie hulp, heb weer een wijs leermoment gehad.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 08:11

Hmmm dan heb ik weer wat geleerd! Ik dacht dat alleen die klassenindeling van toepassing was.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 08:15

Allebei een leer momentje Haha!

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:53

Ditzelfde heeft Sizzy van bokt ook Scheve mond

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 12:02

Hier precies hetzelfde verhaal idd. De eigenaresse van mijn bijrijdpaard heeft dit seizoen M2 gestart en ik start L2 met hetzelfde paard.
Mag nu ook niet starten op de regiokampioenschappen Scheve mond Oneerlijke concurrentie wordt het genoemd, ik kan nog wel meer dingen opnoemen die oneerlijk zijn voor de concurrentie...

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 12:19

Als je voor aanvang van het seizoen even het regelement doorleest dan weet je waar je aan toe bent en bespaar je jezelf teleurstellingen.
Dit regelement wordt elke keer aangepast en staat gewoon op de site van de KNHS of van je regio.
En je hebt het zo doorgelezen, duurt echt geen uren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 18:19

Belachelijke regeling trouwens Dat een ander met een paard er een Z2 proef uit kan persen, wilt toch nog niet zeggen dat ik hem een B proef doorgestuurd krijg?

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 18:51

Heb net de boekjes doorgespit van zowel het algemene reglement als die van de dressuur, maar kan het zo een twee drie niet vinden. Wel in de link natuurlijk, maar op papier moet ik toch echt goed zoeken. Of geldt dit alleen per kampioenschap?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 21:36

Dit staat alleen in het kampioenschappen regelement.
Dus niet in het algemene.