Springparcours vergeten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

naath

Springparcours vergeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 21:09

Ik heb een best wel erg probleem.. (vind ik dan)
Ik ben pas net begonnen met springen (heb het paar weken geleden pas geleerd Clown op een stal waar ik op kamp was)
En die dag daarna gingen we een crossparcours rijden in de crosswei. We gingen met zn alle het parcours lopen alleen toen ik moest springen was ik het ineens kwijt wist ik 1 en 2 nog wel te vinden maar daarna echt niet meer. Hoe kan dit ? (aangezien ik nog naar andere had gekeken en ff met me vinger het parcour had nagewezen) En hoe kan je ervoor zorgen dat je dit beter onthoud.
Vast bedankt.

Elixir

Re: Springparcours vergeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 21:12

Denk wel dat het met stress te maken heeft, gewoon kalm blijven en het parcour goed in je hoofd onthouden, en het goed afstappen tijdens de verkenning! Dan weet je nog wat welke richting je uit moet, en als je het dan toch vergeet, en je weet nog ongeveer welke richting, dan wijst het zijn eigen wel uit. Je moet er gewoon op oefenen!

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 21:15

ik probeer ook altijd kleuren en wendingen te onthouden

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 21:17

Oh da's wel een handige ja

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 22:16

Ik had er vroeger ook heel veel moeite mee. Anderen liepen het parcours 1x en wisten het. En ik moest het wel tig keer in mijn hoofd overdenken.
Het is een kwestie van vaak doen denk ik. Ik heb er nog steeds moeite mee, maar ik ben dan ook geen geroutineerde springruiter.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 22:19

Ik liep het parcours een paar keer, ging vervolgens naast de kant staan en reed het parcours in mijn hoofd. Daarna ging ik even bij anderen kijken en als ik dan aan de beurt was keek ik eerst het parcours goed rond en reed het wederom in mijn hoofd. Ben nog nooit een parcours vergeten.

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 22:23

hey, ik heb soms net hetzelfde, en geloof me, stress is verschrikkelijk, heb zo in een parcour net mijn laatste hindernis vergeten... anders foutloos

Heel vervelend!

la_i_la

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 09:24

ik denk dat het gewoon oefenen is

SuuZzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 13:38

Ik denk dat het gewoon door de zenuwen komt Knipoog

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 13:41

Je kan ook een paar voor je er in moet even bij een ander kijken dan onthoud je hem meestal ook wel Lachen