Niemand wist dat ze zwanger was, ze was alleen wel erg dik geworden, maar ik dacht dat ze een grasbuik kreeg. Ik heb zelfs met de eigenaar overlegd of de da niet eens moest kijken. Haar deken moest elke week een stukje wijder...
Nu heeft ze dus een veulen, het hengstje Fury, die nu al bijna 2 weken oud is. Hij is eigenlijk helemaal niet schuw, en komt zo op je af. Al een beetje geaaid, en een halstertje laten onderzoeken. Hij propt echt alles in zijn mond nu, maar als hij mij proeft probeer ik hem consequent weg te duwen. dat doe ik ook als hij mij zomaar plet. Ik probeer ervan uit te gaan dat hij niks mag wat hij ook niet zou mogen als hij eenmaal volwassen is. Na dat duwtje komt hij vrolijk weer terug, en als hij niet nog een keer hetzelfde probeert aai ik gewoon verder.
Maar nu vraag ik me af, wat leer je zo'n beestje eerst en hoe?
halster, meelopen, voetjes, vaststaan, water, sprays, commando's (hoo, sta, stàppen), etc. ???
Een hoop discussies kan ik je vertellen!

Nee hoor, maar ik hoop wel dat er snel normaal draad is. Ik zou kiezen voor stroom, heel rot als hij er inderdaad in komt te hangen, maar dat is naar mijn mening een risico wat je zult moeten nemen. Als hij ook eenmaal gevoeld heeft dat er stroom opstaat, kijkt hij wel uit dat hij er niet in terecht komt. Al weet je het natuurlijk nooit met die veulen capriolen.
), hij kan gepoetst worden, voetje geven, wormspuit.. Hij is extreem makkelijk, heel koel in z'n koppie. Hij kan ook aan het zadel meelopen met z'n mams op buitenritjes.