rijden met spijkerbroek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamer_S

rijden met spijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 10:15

Rijden jullie altijd met je rijbroek aan of ook welleens gewoon ion je spijkerbroek?
Ik rij meestal in een spijkerbroek want ik vind zo´n rijbroek irritant, ben nog steeds op zoek naar een goede die een beetje laag zit want de mijne komt zowat tot onder mn oksels bij wijze van spreken Knipoog (tips?)
maar ik word dus meestal een beetje vreemd aangekeken als ik met mn spijkerbroek ga rijden, terwijl het verder toch niet veel uitmaakt lijkt me.. wat vinden jullie?

_Nikki_

Re: rijden met spijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 10:17

ik vind het niet zo lekker rijden.. het schuurt enorm.. ik hou zelf ook niet van van die strakke rijbroeken maar 1 met band plooi vind k heerlijk zitten *LOL*

Volgens mij is een spijkerbroek ook niet alles voor je zadel!

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 11:34

je heb ook rijbroeken in spijker model en spijker uiterlijk.

Misschien een oplossing voor jouw?

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 11:38

Ja, die van HKM, lekker zacht, recht model. Zitten super,ik heb een beige, zwarte en spijker

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 12:22

Hangt van het zadel af. De meeste "werk"zadels (western, McLellan, endurance, Australian Stock) die ik heb of heb gehad of die op de paarden die ik voor andere mensen rijd liggen, gaan prima in een spijkerbroek, tot en met een trektocht van drie maanden toe (op een Australian Stocksaddle). Maar op mijn dressuurzadel, eigenlijk op bijna alle "engelse" zadels, vind ik het helemaal niet zo lekker zitten, vooral met lichtrijden als je ook geen chaps aan hebt, en vooral ook die broeken waar de naden in je kruis samenkomen zodat daar een verdikking zit, dat voel je na een uurtje stappen tijdens een buitenrit wel !

Er zijn talloze soorten en maten rijbroeken, misschien gewoon even doorzoeken en doorpassen? Maar ik zie er niks verkeerds aan om met een spijkerbroek te rijden, doe het zelf ook veel. Gewoon raar terugkijken als je raar wordt aangekeken, wat maakt het uit? Het lijkt me qua veiligheid niets uitmaken en dat lijkt me het belangrijkste, het comfort is je eigen zaak!

Groetjes
Licorne

Blue_Dreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 13:02

Spijkerbroek kan opzich niet veel kwaad, dus je kunt ergewoon mee rijden,, als je er zelf maar geen last van hebt dat het schuurt;)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 13:07

Je hebt ook heuprijbroeken Ja

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 13:11

Ik heb momenteel niet eens een rijbroek, vind ze echt vreselijk zitten. Haha!
En ik vind ze ook niet mooi. Bloos
Ik heb gelukkig prima andere alternatieven, die veel lekkerder zitten en leuker staan en ik rij ook rustig in een spijkerbroek. Ja
Nergens last van, hoor.... Lachen

Jotalovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 14:19

Ik rij altijd met een rijbroek. Heb een rijbroek van BR Horses (bruin met roze strepen Tong uitsteken) die redelijk hard is en dan nog één van Fouganza. Die van Fouganza (oid) komt uit de Decathlon, winkel in Kortrijk. Die zit echt goed vind ik. Ze zakt wel wat af bij mij.
Mijn broer heeft een rijbroek zoals een spijkerbroek maar vind persoonlijk dat die niet goed zit en teveel schuurt...
Ik hou het maar bij de rijbroek.
Misschien als tip voor jou zo'n rijbroek nemen zoals een spijkerbroek.. Lachen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 17:45

Ik vind een spijkerbroek vrezelijk rijden. Dat schuurt aan alle kanten en zit veel te strak.

Ik heb nu een Stud One (endurance)broek, dat is ook een heupbroek. Alleen verder wel een legging uiterlijk, dat vind niet iedereen mooi

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 17:48

Ik vind het niet zo lekker rijden, maar rijd naast Coen ook een paardje dat western gereden is, dus heb af en toe mijn spijkerbroek aan..

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 17:49

Ik vind een gewone spijkerbroek heerlijk rijden. Rijd het liefst eigenlijk met een spijkerbroek en mn gympen. Maar omdat dat raar staat en gympen gevaarlijk zijn om mee te rijden, heb k altijd gewoon een rijbroek aan met chaps schoentjes en chaps.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 17:51

Nou, als ik op mijn bareback pad of zonder zadel rij, draag ik rustig gympjes, hoor. Maar met zadel (dus met beugels) is een ander verhaal.......

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 17:54

Ik rij wel meestal met gympen, vind ik fijn rijden. Tenzij ik naar de RV ga, dan vind ik het niet netjes

McCoyman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 18:04

Ik rij ook gewoon met spijkerbroek.
Vind rij broek ook niet zo.
En echte jongen moet gewoon in een spijkerbroek zegt cimmy Tong uitsteken

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 18:48

Ik rij nooit met spijkerbroek, rijd gewoon niet fijn vind ik.
Mijn vriend wilt geen rijbroek dus heb ik voor hem van die lange chaps kado gedaan, die doet ie wel aan heeft ie gezegd Knipoog

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 19:54

Het kan, er zijn ook speciale chaps die zo over je spijkerbroek heen gaan, dan kun je zonder rijbroek rijden en heb je geen last van schuren.

Happiness

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 19:56

Ik rijd ook altijd met spijkerbroek, maar rijd ook western Knipoog
En je kan goede broeken halen in leiden. En ik zie net dat je in leiden woont Tong uitsteken
Daar is zo'n heel klein winketje met broeken voor 15 euro. Tegenover de men@work, volgens mij.
Ik rijd altijd in die broeken, ze zijn lekker goedkoop en vallen laag en rekken lekker mee Lachen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 19:58

Het maakt toch niet uit wat andere mensen ervan vinden. Ik wordt regelmatig raar aangekeken in m'n oranje outfit met malle beugels, gek hoofdstel zonder bit, gympen en een 'legging'
Als het maar lekker zit

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 19:59

rijd ook heel veel in me spijkerbroek ook vanwege me piercing eigenlijk (onderin me navel) veel rijbroeken drukken er anders namelijk net op..
en vind spijkerbroek fijner rijden , gewoon me nike's eronder en me chaps eroverheen Lachen
merk alleen wel dat toch wel meer slijtage aan me zadel geeft.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:44

Soms rijd ik met spijkerbroek. Les met rijbroek maar als ik 'even' moet rijden toch met spijkerbroek.

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:46

Ik rijd nóóit met een spijkerbroek, dat zit écht van geen meter + je zadel gaat er aan..!

dlientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:47

Ik heb gister weer eens met spijkerbroek gereden , maar rijd toch echt liever met een gewone rijbroek. Haha!
na een tijdje gaat het toch iriteren

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:59

Ik rijd eigenlijk altijd met een rijbroek, vind dat het fijnste.

Als ik western rijd dan rijd ik wel in een spijkerbroek, dat zit beter op zo'n zadel.

McCoyman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:50

Vandaag weer mij spijkerbroek gereden, alleen niet opgelet dat er nog een extra naat liep aan de zijkant van mijn knie. Beetje flink door geschuurt.