Paard verzorging en eigenaar

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

radnah2

Paard verzorging en eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 08:28

Ik weet niet zo goed hoe ik het moet neer zetten en waar ik het moet neerzetten maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik zoek informatie over hoe het in elkaar zit als je een paard verzorgt en volledig betaald en de "eigenaar" niks over beheerst alleen de aanbetaling heeft betaald.

Ik heb namelijk gehoord als je een paard een half jaar (of langer?) volledig verzorgt en betaald dat je dan het recht hebt om hem te verkopen en dus als jouw paard mag beschouwen.

Is dit waar? en heeft iemand hier meer informatie over of misschien nog beter een website ofzo waar zoiets opstaat want ik kan er niks over vinden.

ikke

Re: Paard verzorging en eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 08:52

Formeel klopt het wel, echter daar zitten nogal wat haken en ogen aan. Je moet aan een behoorlijk aantal randvoorwaarden voldoen, voordat dit "recht" in werking treed.
Als je dit voorval aan de hand hebt, ga dan naar een goede advokaat, zodat je het juridisch correct afhandeld anders kom je fors in de problemen, tot gevangenisstraf aan toe, als het verkeerd uitpakt!

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 09:08

Ja, het klopt wel.
Maar iedere eigenaar heeft zijn eigen rechten, dus hij kan een contract hebben opgesteld, dat je niet het paard mag verkopen, maar wel er alles mee mag doen. Je mag het wel als eigen paard beschouwen omdat jij er dan ALLES aan betaalt.

Alleen in principe vind ik dit niet zo fijne afspraak. Mijn verzorgpony's/paarden mag ik ALLES mee doen behalve verkopen en ik betaal er niet aan mee.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 10:41

Citaat:
Ik heb namelijk gehoord als je een paard een half jaar (of langer?) volledig verzorgt en betaald dat je dan het recht hebt om hem te verkopen en dus als jouw paard mag beschouwen.

in welke context bedoel je dit? heb je samen met iemand een paard gekocht en heb je nu problemen met diegene en moet het paard in de verkoop?

Dit geldt nl niet als je 'gewoon' in harmonie samen een paard hebt en er wil iemand het paard verkopen....
Het is niet zo dat je automatisch eigenaar wordt van je verzorg/leasepaard bijvoorbeeld...

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 16:14

eigelijk maakt het verder niet meer uit want is al besproken was er uiteindelijk gaat gebeuren maar toch bedankt voor de informatie!