Aanschaf nieuwe trailer..en dan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Linda14

Aanschaf nieuwe trailer..en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 13:21

Ik wil zeer binnenkort een nieuwe trailer bestellen, maar nu vraag ik me af hoe dat allemaal gaat.
Ben sinds kort in bezit van mijn B-E maar mijn eigen auto mag geen trailer trekken, dit is echter geen probleem want de auto van mijn vriend wel.

De trailer moet op naam worden gezet, moet in de verzekering/ belasting en dergelijke?
Hoe pak ik dit allemaal aan? Wat is handig/ verstandig? Moet de trailer op naam staan van de auto waar hij mee wordt getrokken of maakt dit niets uit Blond

Hoop dat jullie me verder kunnen helpen

sdi

Re: Aanschaf nieuwe trailer..en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 14:08

Wegenbelasting is er niet voor een trailer.

Je k rijgt een te naamstelling van de trailer. Het kenteken staat dus op jouw naam geboekt.
Eigendomsbewijs, moet je ergens bewaren waar eventuele dieven niet bij kunnen (dus niet bij de trailer in de buurt)

Als het trekkend voertuig, de trailer mag trekken, dan maakt het niet uit van wie de trailer is.

Verzekeringstechnisch, is bij mijn autoverzekering het zo dat alle aanhangers die ik erachter knoop zijn meeverzekerd net zoals de auto. Dat is dus voor aansprakelijkheid bij schade aan anderen. WA. Heb een oudere trailer en die niet voor schade aan trailer gedekt is die ik zelf veroorzaak of tegen diefstal. Bij een nieuwere trailer is dit afh van de voorwaarde en de kosten, te overwegen.

De inhoud, paard, is niet verzekerd via de autoverzekering maar via mijn paardenverzekering.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 14:35

aanvulling: nieuwe trailer kun je wel verzekeren all risk maar dan moet ie wel aard- en nagelvast vastgezet kunnen worden of met wielklemmen.

wegenbelasting was er wel voor trailers maar zou inmiddels afgeschaft zijn? Heb er overigens nog geen bericht van gehad van de belastingdienst, kosten waren overigens te verwaarlozen circa 8 euro per jaar Lachen

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 19:28

Mijn trailer is all risk verzekerd voor €60 per jaar en het slot dat ik gebruik is goedgekeurd door de verzekeringsmaatschappij. Gewoon een slot dat over de koppeling kan, ook als de trailer aan de auto vast zit.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 11:54

Volgens mij moet je als hij meer dan 750 kilo weegt wel wegenbelasting betalen maar dat is peanuts......

Verzekeren voor diefstal zou ik zeker doen !!! Helemaal als hij nieuw is.

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 12:29

van site van belastingdienst

Aanhangwagen
Aanhangwagens
Vanaf 1 januari 2007 hoeft u voor aanhangwagens die gekoppeld zijn aan een personenauto, bestelauto of autobus geen motorrijtuigenbelasting meer te betalen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 15:11

je betaald idd geen wegenbelasting. Een verzekering kan, maar is niet verplicht. In duitsland moet je echter wel de trailer apart verzekeren, en valt het niet onder de auto verzekering. Weet niet waar je woont, dus misschien zijn er voor jou (wellicht in Belgie) andere regels??