Zelfvertrouwen verliezen in de ring

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

x_Elise

Zelfvertrouwen verliezen in de ring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 11:26

Hooi,
Ik heb nu 4 wedstrijden gereden en heb nu 4 winstpunten in de B.
Met inrijden rij ik superlekker, lekker ontspannen, aan het been enz.
Maar zodra ik de ring in moet is al mijn zelfvertrouwen weg, ik hou mijn paard (ongemerkt) in en hij 'verliest' zijn impuls en nageeflijkheid.

Maar ik weet dat Odiso het kan (heeft M1 gelopen) en thuis gaat het ook goed en met de les zelfs super. Het ligt dus gewoon aan mij (net zoals zoveel andere dingen Clown ).

Meestal is de eerste proef slordig en mijn tweede proef stukken beter. Daar let ik in ieder geval al op.

Hebben jullie tips om meer zelfvertrouwen te krijgen en 'arroganter' mijn proeven te rijden.

Kusjes,

Chantelle25

Re: Zelfvertrouwen verliezen in de ring

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 13:56

Vraag jezelf is af waarom je nu eigenlijk zenuwachtig bent ? Prestatie drang ? Faal angst ? Publiek ?

Het is maar een wedstrijd, zoals je al vaker gereden hebt. Je kan niet meer doen dan je best, het is en blijft een moment opname voor de jury. Houd dit altijd in je gedachten.

Je zegt zelf dat je paard het wel aankan, hij/zij kent de oefeningen (M). Probeer er niet teveel bij stil te staan, te weinig punten, jammer volgende keer beter ! Het belangrijkste is dat je er plezier in bijft houden, ook naar je paardje toe. Hoe meer druk je op jezelf legt, hoe slechter de proef zal gaan. Je bent dan in gedachten verzonken en niet bezig met je paard en de proef zelf.

Zoek de oorzaak en sta er niet teveel bij stil zodra je de bak ingaat, je schiet er niets mee op.

Succes !

lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 14:44

Idd, Goed gezegd Chantelle25.

Waarom ben je zo zenuwachtig? Je paard is al verder geweest en ook je prestaties zijn goed. 4 winstpunten over 4 wedstrijden vind ik erg goed!. Hoe meer je wedstrijden rijdt hoe gewoner je het begint te vinden. Maak je zelf niet te druk, dan gaat het maar een keertje fout, daar leer je alleen maar van!

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 16:34

dank jullie wel,
Ik heb nooit het gevoel van zenuwachtig zijn.
Ik denk dat de combinatie faalangst en prestatie drang bij mij is.
Ik neem het mezelf wel kwalijk dat ik telkens dezelfde dingen terug zie op mijn coupons terwijl ik daar zo hard aan werk. (zoals middenstap en impuls)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 08:23

Door vaak op wedstrijd te gaan, komt het vanzelf. Het moet "gewoon" worden, al zou je een bepaalde spanning altijd wel houden. Soms helpt het om er vroeg te zijn, en alvast een tijdje bij de ring te kijken, dan is de omgeving al gewoon voor je, heb je de jury al gezien. (een ander wordt daar juist weer nerveus van, om de "concurrentie" te zien rijden, blijf dan juist lekker weg en ga pas zo laat mogelijk richting de ring)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 08:25

Je hebt pas 4 wedstrijden gereden. Dus nog een gebrek aan routine/ervaring. Niks om je druk over te maken.
Gewoon een kwestie van veel vaker starten zodat het meer een gewoonte wordt.

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 20:54

Ik ben zeker van plan om door te gaan met wedstrijden rijden.
Ik mag alleen niet al te vaak starten (school) dat vind ik wel jammer.

Mijn instructrice zegt dat ik feller mag rijden en Odiso met veel meer pit mag rijden, maar dat is zooo moeilijk Tong uitsteken
Ik heb morgen wedstrijd en dan laat ik mijn vriendin filmpje maken, goed idee?

micky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 21:04

ja zeker goed idee , protocol bij de hand houden dan kun je zelf zien wat er goed gaat en dingen waaraan je nog moet werken , ik herken je probleem heb erzelf ook last van gehad ben vaker gaan starten en heb goede begeleiding erbij gekregen , het sloeg overop me paard die voelde dat maar nu gaat het echt lekker suc6

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 18:36

Ik heb de filmpjes nog neit maar ze zijn wel gemaakt, ik zet ze hier ook wel neer kunnen jullie beoordelen