vakantie met je paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

vakantie met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 17:37

Ik hoop dat jullie me begrijpen.

ik wil volgend jaar samen met me paard op vakanite. Dit jaar was het helaas niet mogelijk. Nu had ik het idee om samen met me paard en dan een aantal menden door de veluwe te 'zwerven'
Dus je bent lkkr de hele dag op je paard en dan ga je naar plaats naar plaats. Maar ik heb al wat op intenet gezoch. Maar kan niet echt een organisatie vinden dit soort dingen doet. wie heeft er al een keer zo iets gedaan? Een andere plaats mag ook wel.

ik weet het is nog ver weg. Maar zo kan ik de prijzen ongveer zien. Zodat ik weet hoeveel ik moet sparen.

Vie

Re: vakantie met je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 11:52

[PP] -> [BRT]

BertineJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 18:44

Ik ga,samen met nog iemand van bokt,volgende week een week trekken over de veluwe.
Aangezien wij hier zelf ook wonen vertrekken we vanuit onze woonplaats.
Het hoeft niet duur te zijn.
We hebben eerst gekeken welke route we wilden rijden.
En toen hebben wij geboekt bij B&B en op campings.
Gewoon SVR camping of iets dergelijks bellen en vragen of je er ook met je paard kan.
Wij gaan met tent en dat kost maar een paar euro voor een nacht.
Je kan het net zo goedkoop,duur,primitief of lux maken als je zelf wil.
Je kan natuurlijk ook in een hotel gaan,maar dat is natuurlijk ook duurder.
Succes ermee.

chrisjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 07:51

hej kijk eens op www.henriettahoeve.nl das een fijne plaats daar ben ik een paar weken geleden geweest meteen groepje.
xxx chrisjuh

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 09:31

Er zijn geen "reisbureau's" die dit voor je regelen. Seegers is helaas failliet, zij deed dit voornamelijk in de achterhoek, maar de markt in NL is hier kennelijk te klein voor.
Je zult het dus zelf moeten regelen. Adressen zoeken, routes bepalen, afstanden inschatten en budget beheren.
Een paar sites waar je misschien wat aan hebt:
www.nvvr.info
www.hippisch-toerisme.nl
www.vvvveluwe.nl

In het verleden heeft de NVVR voor haar jeugdleden een trektocht over de Veluwe gedaan, maar ik weet niet of die komend jaar weer is. Via de site van de NVVR kun je dit vragen aan de meerdaagse evenementencommissie.

Flitssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 11:49

Volgensmij zijn er geen organisatie's hiervoor. Je zult dus zelf moeten uitzoeken waar je kan overnachten, een route moeten maken, afstanden inschatten enz.

Ostar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 15:51

ik ben vorige jaar met mijn fjord en een paar fjordenvrienden naar de veluwe geweest, dit was echt een succes. je hebt daar wonder boven wonder geen last van steekvliegen, of dazen. wij zaten op een camping. Hier hadden ze een routebeschrijving van de dichtbijzijnde ruiterroutes, wel van 5 uur per dag ongeveer. we zaten op camping in Uddel, the woody ranch
mischien heb je er wat aan

Baunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 17:23

Ik ken iemand die het heeft gedaan.
Ze heet: Arabesk op bokt Knipoog

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 17:32

Hallo Baunty Lachen

Arabesk kan niet op bokt, maar ik ben met haar meegereden.
We zijn samen de afgelopen weken van ulicoten (bij Baarle Nassau) door Belgie heen naar Maaseik gereden. We hadden van tevoren geen adressen gepland, wel SVR campings ingetekend op de kaart. Het was heel leuk om te doen, maar af en toe ook zwaar.

De mensen waren gelukkig heel aardig. De eerste dag werden we al door een boer van de straat geplukt (aan de bepakking kunnen mensen wel zien dat je onderweg bent) en we konden bij hem blijven slapen. We hebben steeds bij boeren aangebeld en vriendelijk gevraagd of er nog plaats was, we hadden wel een tentje mee, dus we hadden eigenlijk alleen een weiland nodig (en als het even kan een wc, kraan en douche). Zelfs op SVR campings die al vol zaten konden we terecht, dan gingen we gewoon op het weiland bij de paarden met onze tent. als er geen plaats is, weten boeren vaak wel iemand anders waar je het kunt proberen. Maar als dat 10 km verderop is, kun je beter bij de buren aanbellen.

Een paar boeren weigerden zelfs geld aan te nemen, ze vonden het geweldig dat we op trektocht waren. Vaak mochten we ook fietsen lenen om even de stad in te gaan (dat boden ze zelf aan) en af en toe mochten we ook mee eten. Een boerendochter belde zelfs haar schoonouders die verderop op de route woonden om te vragen of we daar de volgende dag terecht konden.

Maar het hangt er net van af waar je zit, voor hetzelfde geld willen mensen helemaal niet meewerken. Maar onze ervaring was dus heel positief.

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 20:28

2 jaar geleden heb ik ook een trektocht gemaakt met een vriendin van me. Van tevoren hebben we een boekje gekocht met alle ruiterroutes in Drenthe. Aan de hand daarvan hebben we een route gepland en overnachtingsplaatsen gereserveerd (deze stonden ook in dat mapje). Wij hadden zelf een tentje mee om in te slapen. De paarden lieten we meestal in de wei. Onze duurste overnachting kostte €15,- voor 2 pony's op stal en een plaatsje voor onze tent. Ik ben 5 dagen weggeweest. Dat heeft me ongeveer €70,- gekost.
Maar ik kan het absoluut aanraden. Het is echt ontzettend gaaf!!

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:20

Er is ook zoiets als de veluwe trail maar wat dat precies is weet ik niet, maar het klinkt als een voorgekookte route met adressen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 07:46

arno8 schreef:
Er is ook zoiets als de veluwe trail maar wat dat precies is weet ik niet, maar het klinkt als een voorgekookte route met adressen.

Het zijn uitgezette routes met een adressenlijst; niet meer en niet minder. De rest moet je nog steeds helemaal zelf uitdenken en doen.

unica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 10:31

ik zou ook graag lekker met mijn paard een paar dagjes weg willen!
ik kan ook niks vinden Verdrietig

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 14:42

veluwetrail boekje bestellen? staan dagtochten in trektocht en adressen waar je met paard kan overnachten en ook nog restaurantjes voor tijdens de ritten

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 09:36

oke ik ga dan maar het veluwe boekje bestellen.

haha nu nog een maatje vinden die mee witl Tong uitsteken

edit: waar kan je zo boekje bestellen?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 12:41

plutolover schreef:
oke ik ga dan maar het veluwe boekje bestellen.

haha nu nog een maatje vinden die mee witl Tong uitsteken

edit: waar kan je zo boekje bestellen?

Bij grotere VVV's is hij wel te krijgen, zeker die op de Veluwe. Verder kun je het boekje ook bestellen bij www.hippisch-toerisme.nl (waar je ook overnachtingsadressen en andere kaarten kunt vinden).