via marktplaats ben ik er achter gekomen bij wie hij toen terecht is gekomen. hij is toen weer doorverkocht aan een meisje genaamd Hananja Fijnenberg. zij heeft hem vorig jaar ik geloof ergens rond augustus weer terug verkocht aan de handelaar Rinus Bakker ivm een studie in het buitenland. er stond toen een advertentie van haar op marktplaats dat ze hem zocht dus zo ben ik bij haar terecht gekomen. een tijdje geleden kreeg ik een mailtje van haar dat ze Esprit had gevonden in Heemskerk. we zouden er samen heen gaan. tot zij dus besloot dat ze mij niks meer ging vertellen omdat de nieuwe eigenaar het anders misschien wel teveel zou vinden en zij bang was dat ze hem niet meer mocht opzoeken. ik weet nu dus helemaal niks meer... het schijnt dat hij ergens in Heemskerk staat en dat hij van 2 vrouwen is maar dit kan ik dus niet met zekerheid zeggen.
hieronder nog even wat meer gegevens.
zijn naam was dus Esprit, een vosruin van nu 7 of 8 jaar oud. stokmaat was toen 1.54m
hij was altijd vrij druk van karakter en kon met buitenritten best heet worden. bij mij is hij door een ongeluk altijd vrij bang geweest voor bomen... ontzettend nieuwsgierig. als ik bv een bal de bak in gooide rende hij er gelijk naar toe en bleef maar spelen met de bal. hij kon soms ook ontzettend ongevoellig lijken. als je bv boos op hem werd kon hij buien hebben dat hij zich er niks van aantrok. op stal was het een echte viespeuk. hij heeft geen papieren. volgens de handelaar zou hij afstammen van de Darwin lijn en een arabier van de Nieuwe Heuvel in Lunteren. wel heb ik hem laten chippen en toen een paspoort aangevraagd dat dus toen in ieder geval op mijn naam stond: Amanda van Geerenstein. daarop staat zijn geboortedatum op 1 juni als ik me niet vergis.
hij had een grote kol die uitliep in een heel dun streepje richting zijn neus. op zijn neusje zelf nog een snebje. op zijn benen had hij als enige aftekening rechtsachter een stukje wit been.
ook is het goed mogelijk dat hij op datzelfde achterbeen helemaal bovenaan en dan aan de voorkant zeg maar een groot litekens heeft zitten. er zouden ook 2 grote littekens op zn beide voorknieen hebben gezeten aangezien hij bij ons na over het hek te springen in een diepe vijver is beland...
hij kon ontzettend dominant zijn, liep met mij zo de trailer in maar deed met andere vaak moeilijk en was helemaal gek op springen.
ik zou heel graag willen weten hoe het met hem gaat en als het mogelijk is hem nog eens komen opzoeken. maar als dit niet kan vind ik het al heel fijn om te weten hoe het hem gaat..

sorry ik ben niet zo heel handig met fotos en heb geen scanner dus het zijn maar fotos van kleine fototjes die ik in mn portemonnee had.. k heb er nog 3 op de comp staan maar die kan ik hier niet opzetten omdat het .doc is maar ik kan ze altijd doormailen als iemand denkt iets te weten over hem...