Verschil tussen de maten van rijbroeken.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

K_im

Verschil tussen de maten van rijbroeken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-07 22:04

Ik heb een paar weken terug een nieuwe rijbroek gekocht en schrok me te pletter!!
Mijn oude rijbroek (die op dit moment een gat heeft bij de knie, dus nu niet gebruikt kan worden) paste prima. Was misschien zelfs een beetje aan de ruime kant. Maar dat had geen hele maat geweest. Maargoed, die rijbroek was van Global en deze broek is maarliefst 4 maten kleiner dan een broek van Eurostar!!
Ik pakte gewoon de maat die ik al had, om vanaf die broek dat uit te gaan of ie groter of kleiner moest. Ik kreeg m niet eens over mijn kuiten...

Ok, een beetje maat verschil dat kan. Maar 4 maten Sigaar Is dat niet een beetje erg veel. Ik schaamde me dood, wist ik veel dat ik 4 maten groter had dan dat ik dacht... Ach gut

Is dit jullie ook wel eens opgevallen of ligt dit echt alleen aan mij?

Laura_

Re: Verschil tussen de maten van rijbroeken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 22:08

ik heb eigenlijk alleen maar rijbroeken van eurostar, dus weet niet hoe de andere vallen qua maat

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-07 22:11

Ik wou eigenlijk ook weer een rijbroek van Global, maar de hadden ze niet in de winkel waar ik toen heenging. De verkoopster had er zelfs nog nooit van gehoort Gaaaap En die andere winkel was in Amsterdam en daar had ik toen geen tijd meer voor

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 22:13

Ja vaak verschilt het ja Ja
De ene rijbroek staat 36 ofso en op de andere L kindermaat en de andere weer 164 Verward

Soms snap ik er niks van daarom laat ik me altijd helpen Vork

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-07 22:38

Dat het verschild snap ik.. maar 4 maten Gaaaap
En is Global echt zo'n onbekend merk?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 11:24

Eurostar valt heel krap rondom je buik. Ik kan er geen enkele broek van aan, terwijl ze om mijn benen wel goed zitten dan.
Misschien ligt het daar aan?

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 11:30

hmm.. Naja, ik weet nu gewoon wel voor de volgende keer dat ik weer gewoon naar Hypodam ga. Daar hebben ze Global rijbroeken. Haha!

rhapsody_do

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 11:30

bij mij ligt het er ook aan van welk merk het is, had eerst een broek van equi-theme die ging stuk, dus omruilen, maar had hem niet meer, dus nieuwe uitzoeken van een ander merk, scheelde 2 maten.... gelukkig in mijn voordeel Tong uitsteken
het licht er denk ik ook aan hoe het model is, of je kunstlederen zitvlak hebt (rekt niet) en of de stof rekbaar is.... en ik denk ook wel waar de broek geproduceerd wordt....

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 11:50

Bij die eerste broek had ik een kunstlederen zitvlak en de rest was rek. Deze broek van euro star is zonder zitvlak en helemaal rek...

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 11:51

En ik heb overigens bij al mijn broeken de zelfde maat als die global broeken... Dus ook mijn gewone broeken. Behalve dus bij de Eurostar...

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 11:53

Scum schreef:
Eurostar valt heel krap rondom je buik. Ik kan er geen enkele broek van aan, terwijl ze om mijn benen wel goed zitten dan.
Misschien ligt het daar aan?

Ik heb het omgekeerd, ik draag bijna alleen maar Eurostar broeken, omdat andere broeken bij m'n buik te wijd zijn als ze om mijn benen passen Clown
Het klopt dus volgens mij wel dat Eurostar, vooral bij de buik dan, strakker zit.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 11:55

bij mijn eurostars, heb alleen maar eurostars Clown
zit die bij mn benen goed en bij mn buik te los dus dan vouw k hem altijd even om

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 11:55

Bij mij zit de eurostar idd bij mijn kuiten strak (heb dan ook wel dikke kuiten) en bovenin te hoog en te wijd. De hoogte is geen probleem, ik sla m gewoon om. Dus nu is het gewoon even af en toe mijn broek opheisen Clown

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 13:19

Ik vind het heel vervelend dat de maten per merk afwijken.

Als ik via internet een rijbroek wil bestellen moet ik hem altijd eerst gaan passen in de winkel om er zeker van te zijn dat die goed zit.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 20:50

M'n ene rijbroek van Eurostar is maat 38 ofzu, laatst een nieuwe gehaalt met maat 176 die me eigenlijk toch te groot is!

Ghehe en nee, ben niet afgevallen! Zou het wel willen! Vork

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 20:52

ik merk ook dat er verschil in model zit, niet veel maar t zijn dan de zelfde maten en dan is de ene toch groter dan de ander