paarden vervoer / taxi

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lolleke

paarden vervoer / taxi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-07 00:10

Ben al even op internet wezen zoeken en ik weet dat ik duur uit ga zijn mocht het zo ver komen.

Maar ik ben voor evt over een maand of 9, 10 vervoer aan het zoeken voor 1 paard van duitsland naar nederland.

Maargoed, vandaar dus mijn vraag, wat zijn jullie ervaringen met de verschillende bedrijven die dit vervoer aanbieden? Goed slecht, waarom enz?

Ik wil graag kunnen vergelijken en de prijs hangt me natuurlijk ook een beetje boven het hoofd.
van waar ik woon (oss) naar daar is ongeveer 400 km...dat wil dus zeggen vanaf oss naar daar en terug is 800 km.

Heb al een bedrijf gezien dat 0.85cent per km betaald..en tzja dan kom je niet bepaald goedkoop uit.

Misschien heb ik tegen die tijd zelf wel iemand gecharterd met een auto + trekhaak, maar dan zit ik weer met de trailer.

Dus schiet maar raak, alle info is welkom Lachen

ikke

Re: paarden vervoer / taxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 09:27

Hier in Bennekom zit een transporteur die vroeg 0,60 euro/km of 60 euro per uur (wachttijd) deze prijs kreeg ik twee jaar geleden opgegeven, dus zal nu wel iets hoger zijn. Mogelijk kun je het transport combineren met een bestaand transport, zeker als je zo ruim tevoren weet wat je wil.
Andere optie is de hele combinatie bij elkaar huren en zelf rijden. Een flinke Ford Transit kost mij hier 300 euro voor een Hemelvaartweekend (4 dagen, inkl 1000km vrij) en een trailer heb ik hier voor 35 euro per dag.
Die transporteur kost je 680 euro. Huur zou je 440 euro kosten, ex brandstof. Die Ford doet 1:10 met de trailer, zou dus 80liter Diesel zijn a1,10 euro is 88 euro. Al met al ben je dus een 100 euro goedkoper in mijn rekensom. Daarvoor moet je dan wel zelf rijden en eventueel je onderdak regelen tijdens je reis.
Anemone verhuurt ook een paardenvrachtwagen (C-rijbewijs), zonder chauffeur. Ik ben even kwijt wat het tarief was, maar dat zit in dezelfde orde van grootte.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 09:30

anemone heeft bij mijn weten ook van die kleine vrachtwagentjes op B rijbewijs...
daar kun je dan ook gewoon zelf in rijden...
de prijs weet ik niet meer uit mn hoofd, zou je even voor moeten bellen..
verder heeft Imker hier op Equinmotion, ook een paardentaxi, ik weet niet welke tarieven zij hanteert....

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 09:31

heb je geen kennissen waar je trailer van lenen kan?? en dan nog auto met trekhaak en genoeg vermogen en kan je zelf gaan. Lijkt me goedkopern en makkelijker dan bij een bedrijf alles te moeten huren

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 10:02

Liezel1 schreef:
anemone heeft bij mijn weten ook van die kleine vrachtwagentjes op B rijbewijs...
daar kun je dan ook gewoon zelf in rijden...
de prijs weet ik niet meer uit mn hoofd, zou je even voor moeten bellen..
verder heeft Imker hier op Equinmotion, ook een paardentaxi, ik weet niet welke tarieven zij hanteert....

JIJ wilt helemaal niet weten wat Anemone voor die B-rijbewijsdingen vraagt. Laten we het erop houden dat die transporteur goedkoper is. Zelfs Horse 2 move uit Apeldoorn is duurder dan de transporteur en die jongens zijn duidelijk goedkoper dan Anemone.
Maarre, een E-mail en je weet het.
www.horse2move.nl
www.anemone.nl
Vragen staat vrij. Overigens huurde ik bij Noot in Ede, www.nootede.nl de bus (Ford Transit 10m3)en de trailer haalde ik bij de lokale ruitersportzaak http://www.dropendraf.nl/ Maar binnenkort ben ik weer selfsupporting, nog even de achteras repaperen en nieuwe APK.

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-07 11:04

heb mensen die die vrachtwagens mogen besturen dus dat is het probleem niet, maar ze moeten wel beschikbaar zijn Haha!

Ben momenteel alleen mn opties aan het overwegen hoor.
En het is maar 1 paard dus ik denk wat ikke aanhaalde in het eerste bericht het intteresantst is.

Stel dat ik het nu zou doen zou ik alleen op bezinekosten uitkomen want ik heb zo wel een trailer + auto met trekhaak te leen. Maar ik heb geen garantie dat dat over 9/10 maanden nog zo is zeg maar.

Mocht het niet zo zijn zal ik toch moeten gaan huren.
Zelf rijden word het waarschijnlijk wel.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 21:02

Ik verhuur mijn trailer per dag/weekend of week. Dus als je een auto hebt die hem mag trekken, dan zou dat wel een optie zijn. De trailer is voorzien van camerabewaking, wat ook een stuk rustiger rijdt.
Ook zit ik niet ver van Oss af, dus dat zou ook alweer een pluspunt zijn.
Op de afstanden die jij oppert, hanteer ik een aangepast kilometrage, dus ook dáár zou een mouw aan te passen zijn.
Het beste kun je, tegen de tijd dat je je paard wilt gaan halen, even contact met me op kunnen nemen of mijn services een optie voor je zijn.

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 09:08

Grinn...ga je zettepet de superfjord ophalen louise? Wie weet heeft je zus tegen die tijd een auto waar een trailer achter kan Knipoog.... hoef je alleen maar een trailer te huren Schijnheilig

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 12:37

ik heb zo veel mogelijkheden tegen die tijd, maar ben aan het verkennen.
We hebben ook nog een buurvrouw met trailer en auto die alles trekken kan Nagelbijten / Gniffelen

en ja ik ga hopelijk zettepet superfjord ophalen Tong uitsteken

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 16:48

grinn...dan zou ik het jezelf niet moeilijk maken en gewoon een trailertje huren. Buuf heeft vast ook nog wel viavia een trailer (voorheen had ze er trouwens zelf eentje toch???)

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 16:51

Kitty84 schreef:
grinn...dan zou ik het jezelf niet moeilijk maken en gewoon een trailertje huren. Buuf heeft vast ook nog wel viavia een trailer (voorheen had ze er trouwens zelf eentje toch???)

die heeft ze nog steeds...inclusief auto en leenbaar trouwens...
en ik maak het mezelf ook niet moeilijk..maar ik wil wel weten hoe het zit