Horseware - Amigo Turnout --> Ervaringen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alytje

Horseware - Amigo Turnout --> Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-07 21:38

Ik ben alweer op zoek naar een nieuwe winterdeken en nu viel mijn oog op de 'Horseware - Amigo Turnout Heavy'.
Heeft iemand ervaring met deze deken of dit merk?
Past de deken bij de borst bij een wat breder paard? En hoe is de pasvorm verder?
Is het niet nadelig dat de deken geen loopsplitten heeft?
En hoe is de kwaliteit verder?

Afbeelding

Alvast bedankt Lachen

Hinke

Re: Horseware - Amigo Turnout --> Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 22:19

Ik heb de amigo regendeken. Ik vind het een hele fijne deken die goed blijft liggen en geen schuurplekken geeft, maar dat mag ook wel gezien de prijs van die dekens Wow!

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-07 16:26

Oke dat klinkt goed. Maar je mist de loopsplitten dus niet?
Ik denk dat ik hem maar gewoon ga kopen, maar meer ervaringen zijn altijd welkom Lachen

Ooh nog 1 vraagje, vallen de maten groot/klein of gewoon normaal?

iekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 10:10

Ik heb vorig jaar een amigo turnout heavy gekocht en ben er erg happy mee. Haha!
De maten vallen iets kleiner want mijn paard heeft bij bucas 190 en bij horseware 195
het schilt niet veel maar de 190 van horseware was toch echt te klein bij hem.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 10:11

De maten vallen idd klein.
Normaal past mijn paard een maatje 175, maar die van amigo is toch echt te klein helaas...

Jos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 10:34

De juiste maat kun je meten:
Neem het midden van de borst en meet dan tot het midden van de billen van je paard / pony. Wel halverwege ja paard meten, dus niet bij de benen of juist weer ter hoogte van de schoft of zo.
Trek daar 10 cm vanaf, dan heb je de maat van de horseware dekens, en die komt goed overeen.
Deze meting kun je ook vinden op de site van horseware te Ierland, aleen staat het daar in 'inches'.

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 11:00

Jos1 schreef:
De juiste maat kun je meten:
Neem het midden van de borst en meet dan tot het midden van de billen van je paard / pony. Wel halverwege ja paard meten, dus niet bij de benen of juist weer ter hoogte van de schoft of zo.
Trek daar 10 cm vanaf, dan heb je de maat van de horseware dekens, en die komt goed overeen.
Deze meting kun je ook vinden op de site van horseware te Ierland, aleen staat het daar in 'inches'.

I know, maar sommige merken vallen weer groter/kleiner, vandaar Knipoog

Ik ga de deken bestellen en ik koop ook meteen een regendeken hiervan, dus ik hoop maar dat ze bevallen Haha!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 07:02

Ik heb de dunne en de 200 grams, bevallen super, liggen mooi recht en scuren niet!
Enige wat zag toen ik die 200 grams had laten wassen dat de binnenstof al ergens iets gescheurd was, dat vind ik best snel na 1 seizoen...

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 08:38

Tip: bestel hem hier --> http://www.theequestrianstore.com/ als bv samen met iemand daar een deken besteld en je komt dan boven de €135 is de verzend kosten gratis en de dekens zijn daar beduidend goedkoper dan hier in nederland Lachen

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 08:43

Ik heb er 2 en ze bevallen super. Ook de hals kan je makkelijk bevestigen, blijft goed zitten en de manen blijven heel.
Mijn merrie heeft een zeer gevoelige huid maar krijgt bijne gaan schuurplekken. De deken ligt als een huis en heb ook nog nooit lossen buikriemen gehad. Ik heb de lite en de medium (200 gr) en heb er een bucas staldeken onder in de winter. Bevalt me super Haha!

Ik heb ze ook weg bij the equestrianstore en de service was super. Mijn paard heeft inderdaad nu een 205 op terwijl de bucas onderdeken 195 is Knipoog

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 11:08

Letizia schreef:
Tip: bestel hem hier --> http://www.theequestrianstore.com/ als bv samen met iemand daar een deken besteld en je komt dan boven de €135 is de verzend kosten gratis en de dekens zijn daar beduidend goedkoper dan hier in nederland Lachen

Hoe doen jullie dat met betalen daar?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 11:11

Ik heb een ongevoerde regendeken ervan en die bevalt erg goed.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 13:03

Nouvel schreef:
Letizia schreef:

Hoe doen jullie dat met betalen daar?

visa Knipoog

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 16:21

Ja, je moet we een creditkaart hebben om daar te bestellen Lachen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 20:36

Letizia schreef:
Ja, je moet we een creditkaart hebben om daar te bestellen Lachen

en die heb ik dus niet... Clown

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 20:38

Ik heb de medium en de heavy, ik vind het superdekens voor een goede prijs. Ook ik heb ze vorig jaar besteld bij the equestrian store in Ierland. Je hebt er idd een creditcard voor nodig.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 12:27

Ik heb deze deken ook, in een 200 grams uitvoering, mintgroen. De deken is mij redelijk bevallen, alleen zo scheurvast is de deken is, mijn paard is absoluut geen deken sloper en er zat een flinke scheur is Scheve mond Gelukkig kon het gemaakt worden...
Een tegenvaller is ook dat de voorkant niet verstelbaar is, de sluitingen, ik hoop dat mijn merrie er nog in past dit jaar!

Voordelen zijn wel dat de deken erg goed blijft liggen, en dat de deken niet schuurt...

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 20:45

Ik heb inmiddels de regendeken gekocht, ik vind alleen die bilriem vreemd, die zit zo laag. Blijft dat bij jullie allemaal wel goed zitten zo?

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 20:59

Ja, die blijft wel goed zitten (wordt alleen mega snel vies), de bilriem is eigenlijk geen bilriem Clown Verward Het is een rare, en of het nou echt bijdraagt aan de ligging van de deken?

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 21:06

Ik denk dat het wel helpt tegen het opwaaien van de deken? Ik zat alleen even raar te kijken naar de plaats van die riem, ben alleen maar dubbele bilriemen gewend. Voor de rest lijkt de deken goed, hij is alleen wel lang van voren.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 22:56

Tsja die bilriem, ik weet ook niet zo goed wat dat ding daar doet, maar mijn haffie heeft hem wel lekker ondergescheten Tong uitsteken
Mijn haflinger is in een paar maanden volgens mij enorm gegroeit want nu zit zijn regendeken van amigo ineens best strak! Wel vervelend dat je die voorsluiting bij de borst niet kunt verstellen, want ik heb het idee dat het daar wat te strak zit. De lengte is wel goed, dus hij zou geen grotere maat (heb nu 175) moeten hebben...
Welke maat heb jij Alytje en voor wat voor paard?

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 10:21

Ik heb maat 205 voor mijn kwpner van 1.65 met een brede borst Knipoog Bij mijn paard ligt de deken goed, misschien is hij ietsje te lang, alleen een maat kleiner zou te strak om zijn borst zitten, en nu past er ook nog een onderdeken onder Lachen
Ik vond de deken trouwens niet echt kleiner uitvallen, normaal heeft hij ook 205 namelijk.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 11:17

Bij mijn paard liggen ze perfect, nooit scheef. Ik doe die bilriem vrij strak zodat de deken goed aansluit bij de kont. Als ie losser hangt poepen ze er idd op!

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:25

Ik heb de regendeken van Amigo en ik ben erg tevreden!