met eczeemdeken te warm nu?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pascale

met eczeemdeken te warm nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-07 15:18

hoi hoi mij paard heeft sinds vorige week een eczeemdeken gedeeltelijk voor de jeuk maar ook vooral om de vliegen etc weg te houden!
maar nu met dat warme weer vind het het toch wel erg zielig dat de deken op moet,hoe doen jullie dat wel gewoon op of een andere echt fijnmazig en niet zo dicht als het ware?
dat is misschien koeler?
ik hoor het graag of er nog andere paarden met deze warmtehem gewoon om hebben?
groetjes

Kiara

Re: met eczeemdeken te warm nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 15:23

Mijna had hem ook met de hittegolven van de afgelopen jaren gewoon om.
Wél kreeg ze dan eenmaal daags een lekkere douche om de zweetkriebels weg te spoelen.
Laatst bijgewerkt door Kiara op 04-08-07 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 15:24

ik doe geen deken op en ik doe haar vliegen spray op dan heeft ze ook gene last van de vliegen. Ik vind het veel te zielig om een deken op te doen met dit weer. Moest er zelf ook niet aan denken om nu met een jas aan te lopen.

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 15:27

Ik heb een deken waar de zon op reflecteert. Daaronder worden ze niet warm en blijven ze goed fris. Het is grijs en het helpt echt wel hoor. Misschien dat ze dit in Nederland ook hebben. Heb wel geen foto en geen naam :S

@kleinelinda: Heb ook een jeansbroek aan hoor niets mis mee en ook niet zo warm dat je je kapot zweet Tong uitsteken

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-07 15:28

ja kleinelinda dat gevoel heb ik dus ook nu,ze loopt naar me toe gaat schuren etc en lopen rollen dus heb hem net afgedaan,maar die van mij word zo gek van de vliegen dat ze zichzelf verwond etc in de wei en bij de stalling van mij lopen ze overdag buiten en snachts op stal
ze had het wel echt te warm volgens mij!

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 16:58

Mijn paard heeft gewoon z'n halsdeken aan en daaronder is hij niet nat of klam, dus al vallen de mussen van het dak, hij blijft aan!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 21:47

je kan in de winkels heel veel sorrten vliegenspray kopen spuit je die er op dan blijven de steekvliegen echt wel of doe als je echt denk dat hij er last van heeft een deken met vna deie gaatjes op ik geloof dat het een zweetdeken is hahah kan nooit op die namen komen. en dan vliegenspray op dan komt het toch wel goed
mijn paarden hebben ook nooit denkens op ik spuit ze s morgen even goed in met vliegenspray

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 21:48

amyke schreef:
@kleinelinda: Heb ook een jeansbroek aan hoor niets mis mee en ook niet zo warm dat je je kapot zweet Tong uitsteken

Ja maar zij hebben hun kleding al aangepast aan het weer!!
Ze hebben een dunnere vacht en als je dan een deken over doet dan is het net een jas

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 21:50

kleinelinda schreef:
amyke schreef:

Ja maar zij hebben hun kleding al aangepast aan het weer!!
Ze hebben een dunnere vacht en als je dan een deken over doet dan is het net een jas

Ik vind een paard die zich tot bloedens aan toe moet schuren om van de jeuk af te komen zieliger Ja Nee hoor, dan maar gewoon een eczeemdeken om Lachen Het valt op zich ook wel mee met de warmte.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 22:05

Die van mij heeft voor het eerst dit jaar een vliegendeken om...ik ben er superblij mee. Hij is VEEL minder geïrriteerd dan zonder en da's voor mij wel veel waard. Vandaag trok ik de deken van mijn paard en hij had nergens last van. Het is geen dure, gewoon een Pagony halsdeken van de Divoza, maar die blijft echt wel lekke rop. Ze zeiden er nog bij dat de deken de zon reflecteert en dat blijkt ook wel zo te zijn. Zowiezo ben ik soms wel voor dekens. Zo kende ik een donkere merrie waarvan het baasje hara een witte deken opgooide (geen vliegendeken, gewoon een zomerdeken). Ik vond het eerst zielig, tot ik mijn hand onder de deken stopte midden op de zag terwijl ze in de zon op het land stond...merrie was heerlijk cool. Paard ernaast...heet! Nee hoor, ik geloof dat een deken best kan hoor....moet je toch even uitproberen...maar als jouw paardje het toch heet blijkt te hebben kan het ding altijd nog af....en van een dagje warm zijn zullen ze niet dood gaan hoor Knipoog

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-07 22:30

Elpharo schreef:
Die van mij heeft voor het eerst dit jaar een vliegendeken om...ik ben er superblij mee. Hij is VEEL minder geïrriteerd dan zonder en da's voor mij wel veel waard. Vandaag trok ik de deken van mijn paard en hij had nergens last van. Het is geen dure, gewoon een Pagony halsdeken van de Divoza, maar die blijft echt wel lekke rop. Ze zeiden er nog bij dat de deken de zon reflecteert en dat blijkt ook wel zo te zijn. Zowiezo ben ik soms wel voor dekens. Zo kende ik een donkere merrie waarvan het baasje hara een witte deken opgooide (geen vliegendeken, gewoon een zomerdeken). Ik vond het eerst zielig, tot ik mijn hand onder de deken stopte midden op de zag terwijl ze in de zon op het land stond...merrie was heerlijk cool. Paard ernaast...heet! Nee hoor, ik geloof dat een deken best kan hoor....moet je toch even uitproberen...maar als jouw paardje het toch heet blijkt te hebben kan het ding altijd nog af....en van een dagje warm zijn zullen ze niet dood gaan hoor Knipoog

haha ja weet het,ik hou me dr misschien wel erg mee bezig ik vind het zielig met vliegen en met warmte tja hmm een tussenweg is dr niet echt ja vliegenspray maar die van mij maakt zich anders zo ontzettend druk dat ze gaat rennen en vliegen vervolgens zweten en dan komen de vliegen weer
ze loopt gewoon tegen dingen aan etc dat ze zich verwond dat wil ik ook niet.
ik ga nu kijken heb een vliegendeken gekocht met een fijne maas die doe ik dan op als het warm is en die andere als het gewoon weer is zeg maar met veel last van vliegen etc!
bedankt voor de ervaringen!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 11:56

Mijn paard stond vorig jaar onder een lichtreflecterende deken en was daaronder koeler dan zonder deken Lachen
Vliegenspray is iig bij ons niet tegenop te spuiten, ze zitten erop zodra de nevel is gedaald.

Lisa_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 11:57

Die van mij loopt gewoon met der exeemdeken op hoor Knipoog.

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 11:59

Ik heb ook een vliegendeken die het zonlicht reflecteerd. Mijn paarden blijven er koeler onder dan zonder deken. Je moet dan alleen een deken hebben met uv-protectie.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 13:50

tjah... je kunt er niks aan doen, je kunt wel een andere deken kopen, als je daar het geld er voor over hebt, maar je moet dan wel afwachten of ze daar ook niet onder gaan zweten.

Misschien een andere weide ja, of gewoon na die tijd even lekker afspoelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 13:56

Het is of worden lek geprikt door de dazen hier, of een deken op. Nu zijn er wel dekens die minder warm zijn dan de andere.Ze hebben hier alle drie niet zo'n warme deken op.

Vliegenspray helpt niet, kwatier later zitten ze alweer onder de bulten.

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 13:59

De kleine van ons heeft ook gewoon zn Boett-deken om.

haffiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 13:09

onze paarden hebben ook gewoon hun exceemdeken op. s' avonds sponzen wij ze meestel even af als ze heel nat zijn.

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 15:25

een exceem deken is niet voor niets een exceem deken..
deze hoort om in de zomer..
en als je een goeie heb zorgt deze ook voor goeie doorluchting..

mijn paard heeft namelijks zelfs een hele exceem deken!!
die staat dus helemaal onder deken..
als het echt warm is heeft zijn het natuurlijk ook warm..
wa ik dan doe 's avonds als het een beetje is afgekoeld deken eraf lekker borstelen goed inspuiten met vliegenspray en dan ff lekker in de wei of lekker los (zonder deken) op stal.. zodra ze droog is doe ik de deken er wel meteen weer op.. want die muggen zitten niet stil Boos! ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 22:31

VSW --> SV.