Citaat:Een gebruiker van Startlijsten (jurylid) vraagt zich het volgende af:
Hoe is het mogelijk dat er ZOVEEL ruiters hun pony/paarden ver achter de loodlijn rijden en dit door de jury's gewoon positief wordt beoordeeld?
Dat zou een mooie stelling zijn, ik ben zelf jury, en verbaas me elke keer weer, dat er met veel geweld de pony/paarden in de krul getrokken worden en dat de mede jury leden dit als goed beoordelen.
Heel veel van de pony/paarden lopen VER achter de loodlijn, waar zij aan moeten lopen.
Dit gaat ten koste van de gangen en vooral van het plezier van het paard.
In de cursussen wordt het wel duidelijk naar voren gebracht, maar ik denk dat er wel eens veel meer de nadruk op zou mogen komen te liggen.
Op hoog niveau (grand prix) zie je dus ook geen paard met de neus achter de loodlijn lopen.
Uiteindelijk komt dit volgens mij voort uit het snel succes willen hebben en dus maar flink trekken en dan in de krul getrokken inplaats van aan de loodlijn gereden.
Mijn mening is dat juryleden dit moeten afstraffen !!!
ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden
Hoe egoïstisch kun je zijn naar je paard toe
heb nu een paardje wat lekkere gangen heeft en merk nu al na 2 wedstrijden dat hoe slordig ik ook rijd ik toch complimenten met wp krijg. met mijn vorige paard reed ik gewoon netjes, paard had niets aparts, liep nageeflijk en goed vanuit zijn achterhand. daar eindigde ik steeds tussenin.