pony in managelessen laten lopen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kapi_Dust

pony in managelessen laten lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 13:40

Hoi,

Mijn pony loopt in de manegelessen mee.
Heeft iemand daar ervaring mee? Kan de manege van de ene op de andere dag de regeling opzeggen?

Hij loopt in de lessen omdat het een gezelschapsdiertje voor mijn paard is en dan krijgt hij zijn beweging en kost het mij niks.

Groetjes
Mirjam

Uums

Re: pony in managelessen laten lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 13:44

Hoi Mirjam,

Voordat ik op kamers ging wonen heb ik mijn toenmalige pony ook een periode uitbesteed aan een manege, zodat hij z`n beweging, natje & droogje kreeg.

We hebben toen een contractje opgesteld en dat raad ik iedereen aan (dus ook jou). Daarin stond bijvoorbeeld dat beide partijen de overeenkomst zonder omhaal konden stopzetten op basis van een opzegtermijn van een maand. Zo krijg je iig minder snel scheve gezichten of onduidelijkheden.

Succes! Lachen

Flowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 21:01

Als er geen duidelijke afspraken gemaakt zijn kun je volgens mij van beide kanten zonder problemen per direct de regeling beeindigen..... Al is overleg wel een nettere manier Knipoog

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 13:06

Het is erg lastig als je geen afspraken op papier hebt staan. Een opzegtermijn van een maand zou wel zo netjes zijn, maar is niet echt af te dwingen als er niets op papier staat.

marleen110

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 10:49

wij lieten ons paard ook meelopen met de lessen, maar op een gegeven moment konden we zelf amper rijden omdat ze ons paard precies die uren gebruikten dat wij alleen tijd hadden.
dus we kwamen voor ons paardje maar er zat een ander op te hobbelen.
de afspraak was dat hij twee uurtjes met de les mee zou lopen, maar op een dag wouden ze hem 3 uur gebruiken en daar ging ik niet mee akkoord en ben dus zelf lekker het bos in gegaan. toen ik na een heerlijk ritje thuis aan het avondeten zat ging de telefoon, de moeder van de eigenaresse van de manege belde en vertelde dat ons paard per direct uit de lessen was gezet en dat ik me schandalig had gedragen. de dag er na hebben we een trailer gehuurd en hebben mijn paard ingeladen en zijn weg gegaan.
dus ik zou ook zeggen maak er goede afspraken over! ze kunnen dus wel zo de regeling opzeggen.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 10:52

Het zal nooit mijn keuze zijn om ijn paard in de manege mee te laten lopen met manegeruiters. Als je dat wel doet zou ik toch wel een contract met regels en dingen opstellen, zodat je weet waar je aan toe bent Ja

marleen110

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 11:21

bij ons was het in die tijd een geld kwestie, scheelde aardig wat als je je paard mee liet lopen,
nu staan we gelukkig al een jaar of 9/10 op pensionstallen heeeeerlijk!
maar ik denk dat het in het geval van mirjam wel anders is, het is voor haar een gezelsschaps pony voor haar paard, zo krijgt het beestje wel lekker beweging.

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 11:49

hoi,
Inmiddels zijn de afspraken duidelijk en het verschil bij beide is erg goed te merken.
mijn paard is rustiger en de pony lijkt jonger.
De pony heeft het erg naar zijn zin in de lessen en op bepaalde dagen rij ik hem zelf ook nog.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 18:39

met duidelijke afspraken geen enkel probleem in sommige gevallen Lachen
tword een ander verhaa; als je zelf wedstrijden etc rijd, maar gewoon een gezelschaps pony oid wat anders stil staat ...

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 16:25

Als er goede afspraken zijn gemaakt en je pony is er geschikt voor. Dan zou ik zeker doen. En omdat je pony toch een gezelschapspony is voor je paard, zou ik het ideaal vinden. Je pony krijgt de beweging die die nodig heeft en je hoeft geen stalgeld meer te betalen.

Maar wat als je pony zometeen misschien een keer kreupel word. Hoe word dat dan gedaan?? Daar zou ik ook afspraken over maken.

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 08:24

@blackstar: als er iets gebeurt met de pony tijdens de lessen, dan is de manege aansprakelijk (en betalen ze ook de kosten) als er iets gebeurt terwijl ik hem rij, dan zijn de kosten voor mij.
De manege weet dat als die kreupel is, ze hem tijdelijk niet kunnen inzetten.
Verder is volgens mij alles zover geregeld. De afspraak is nu wel dat ik hem een aantal keren zal aanpakken (om zijn nek te blijven krommen enzo). Was trouwens wel een groot verschil weer, een pony of mijn paard te berijden:))