Welke rijbroeken hebben dit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lieke_M

Welke rijbroeken hebben dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 14:21

Hallo

Heel belachelijk maar toen ik laatst in een winkel rijbroeken aanpaste (mijn eerste, ik rijd altijd in jeans) vond ik mij zo afschuwelijk DIK.

Die broeken hadden allemaal zo'n mega-hoge (en smalle) taille en dan op de heupen zo superwijd open. Echt geen zicht. Ik heb een klein buikje en draag altijd broeken met een brede boord net op mijn taille, zo valt dit minder op.

Ik voel me dan ook enorm 'opgehangen' als ik zo'n hoge broek aanmoet.

Bestaan er ook rijbroeken die niet tot onder m'n oksels komen?? (bij wijze van spreken dan hé).
En met een bredere tailleboord?

Zoalng ik niet de juiste rijbroek vind, blijf ik lekker in m'n jeans rijden.. alhoewel lekker, met af en toe kleine schaafwondjes van de naden in m'n billen..

kler

Re: Welke rijbroeken hebben dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 14:26

Je hebt ook heuprijbroeken (bijv. http://www.divoza.nl) en zelf vind ik jodphurbroeken echt heel mooi zitten (bijv. http://www.atorka.nl). Als ik jou was zou ik gewoon naar een grote winkel gaan en daar heel veel verschillende modellen aanpassen. Ik vond mezelf ook altijd super dik in een rijbroek, maar heb nu echt een paar hele mooie broeken die helemaal niet dik maken. Vooral jodphurbroeken (waarvan ik eerst niet eens wist dat ze bestonden) maken echt niet dik vind ik.

edit: ik heb de dakota van www.atorka.nl en die kleedt bij mij mooi af.

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 14:32

Ben meteen gaan kijken. Ja heel mooi, wel duur.. Maar dan liever 2 dure dan 10 goedkopere waar ik me toch maar slecht in voel. Ben bijna jarig.. Lachen

Priscilla001

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 14:38

Er zijn veel verschillende modellen rijbroeken te koop. Met bandplooi, zonder bandplooi, met 1 bandplooitje, steekzakken, klein zakje noem maar op. Ga ook eens naar een andere winkel misschien hebben ze daar andere modellen. Kentucky heeft ook veel rijbroeken met een lage band.

Groetjes

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:09

Lieke_M schreef:
Ja heel mooi, wel duur..

idd vrij prijzig ja, maar ik dacht er hetzelfde over als jij en heb er gewoon 1 gekocht en heb er geen moment spijt van gehad, hele goede kwaliteit en ze gaan super lang mee.

edit: typfoutje

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 15:21

ik ben ook helemala van de rijbroeken afgestapt en over op jodphurbroeken ...
ik draag nooit en te nimmer laarzen(zit niet lekker )
dus waarom rijbroeken?

heb nu een horka(besteld bij prolako.nl )
je hebt van hkm shires en een heleboel engelse merken ook veel jodphurs

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:46

Ja ik heb dit ook, maar vind het niet zo erg want ik zie er dan niet dik uit, al zeg ik het zelf Schijnheilig.

Maar als je van die heupbroeken aan hebt bij de paarden vind ik het ook niet wat, want je bukt best vaak, ik iig en dan sta je altijd in je blote kond, dus das ook niet wat.

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 16:49

Henrieke schreef:
Maar als je van die heupbroeken aan hebt bij de paarden vind ik het ook niet wat, want je bukt best vaak, ik iig en dan sta je altijd in je blote kond, dus das ook niet wat.

Nee idd.! Lijkt mij ook vervelend, vind het juist fijn een hoge broek, hoef je iig niet te hijsen als je iets van de grond wil pakken Clown ..

hrokur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 19:30

Rijbroeken met steekzakken of heel lichte kleuren maken in principe dikker. Ik heb weleens een witte jodhpurbroek aangehad en vond het geeeeeeeeeeeeen gezicht. En dat terwijl ik altijd die jodhpurbroeken draag.

xx_kendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 14:55

die heupbroeken rijden echt lekker, idd beter een wat duurdere die je vaak draagt dan een goedkope die je niet draagt Tong uitsteken

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 15:30

Ik heb al mijn rijbroeken van de global. Eigen merk hyporama. Ik heb ook een beetje buikje. en heb er hier geen last van. Ze zitten ook niet tot onder me oksels.

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 15:36

Ik heb veel verschillende soorten rijbroeken.
Vind zelf een hoger model wat fijner zitten.
Toen ik wat 'dikker' was, vond ik ze laag weer fijn zitten.

belgikske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 15:49

in vorstenbosch hebben ze heel mooie jaensrijbroeken die er net uit zien als een gewoone jaens. maar de naden zijn vlak aan de binnenkant. zodat je er geen schaafwondjes van krijgt.