hoelang oet jouw paard met de bucas buzz-of deken???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Floortje2002

hoelang oet jouw paard met de bucas buzz-of deken???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 10:33

hallo,

voor mijn haflinger ,die zich toen ze in augustus bij mij kwam helemaal openschuurde, had ik in maart een pagony exceemdeken gekocht, zo'n bruine die je over het hoofd moet doen.

nu, nog geen half weide seizoen later zit er een groot gat in de deken bij haar bil. dus op marktplaats gaan zoeken en een buzz off deken van bucas gekocht, op aanraden van veel mensen die er heel positief over zijn.

wat is jullie ervaring?
en hoelang houdt jouw paard m heel????????

gr leonie

Hinke

Re: hoelang oet jouw paard met de bucas buzz-of deken???

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 20:57

Jammer dat er niemand reageert, ben ook wel benieuwd. Ik heb dezelfde deken voor mijn haflinger maar heb hem nog niet op gedaan omdat ik bang ben dat de fjord waar ze mee samen staat hem meteen aan flarden trekt. Met de komende warme dagen ga ik hem wel uittesten want het is ook zonde hem in de kast te laten Clown
Houd jouw deken het tot nu toe nog vol?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 21:15

Ik heb alleen ervaring met de overige dekens van Bucas.
Deze zijn heel sterk en ik ben er heel erg blij mee.
Alle overige dekens werden door de ruinen altijd kapot getrokken en deze kunnen tegen een stootje.
Zo heb ik de regendeken nu al vier jaar en er is alleen een singel een keer los getrokken (bij het stiksel; dus eenvoudig weer te repareren).

Zo'n buzz-off deken is natuurlijk van een ander materiaal, maar ik verwacht dat ook dit sterker zal zijn dan de meeste andere dekens.

Succes in ieder geval; ik hoop dat je nog concrete gebruikservaringen krijgt.

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 21:18

de bucas is een vliegendeken geen exceemdeken, de stof is sterker maar werkt minder goed bij zomerexceem.
De rambo sweet itch hoody is wel een hele sterke exceemdeken
Afbeelding

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 07:56

ik volg dit even ben ook benieuwd hiernaar zit er aan te denken misschien zo'n deken te kopen..

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 08:30

Volgens mij heb je gelijk Sies.
Zelf heb ik er geen ervaring mee.
Ik zweer bij de Meulenkamp of Boett dekens.
Die zijn echt voor eczemers gemaakt en de kwaliteit is super!
Die Pagony's zijn imo niets waard; de hals is sowieso veel te kort en de stof te poreus.
Mijn welsh heeft nu een zomerdeken op met een eczeemhals eraan vast genaaid; die sloopt steeds zijn dekens.
Mocht dit bij jouw pony ook gebeuren kun je dat ook nog altijd doen dus. Nog een tip: bewaar altijd alles wat kapot gaat dan valt er genoeg te repareren (heb zelf meerdere kapotte eczeemdekens dus als ergens een gat in zit kan ik van dezelfde stof een lap erin naaien als het moet Haha!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 22:25

Als je de buzz off deken gebruikt als eczeemdeken zul je er idd niet veel aan hebben..
Ik heb hem vandaag op gedaan en hij blijft echt perfect liggen, en is tot nu toe fjord proof Haha!. Hij heeft helemaal geen last meer van dazen enzo Go jij! Go jij!
Het is met dekens echt zo dat hoe duurder de deken hoe beter de kwaliteit.... Een beetje eczeemdeken moet 100% schuurproof zijn, maar een goede eczeemdeken is ook echt wel duur.

Floortje2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-07 22:54

hoi

mn haf sloopte de deken die ik bij divoza heb gekocht. een vriendin van mij heeft een haflinger met exceem en die draagt m al 8 jaar zonder dat de pony enige ingeving krijgt om te schuren.

ook floor heeft m nu 2 dagen op, ligt als een huis, past super, blijft veel beter op zijn plaats als de vorige, en is tot achter het halster geheel afgesloten.

waarom zijn dit geen exceemdekens die buzz-off dekens?? wat is het verschil met die rambo sweet itch hoody?

gr leonie

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 08:05

Ik ben niet bekend met die bucas, leonie, maar ik denk dat ze erg fijnmazig zijn, in tegenstellking tot een echte eczeemdeken die gewoon van dichte stof is zeg maar.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 08:10

Ik heb hem gehad, omdat ik een vliegendeken wilde met staartflap heb er denk ik een jaar of 3 misschien nog wel langer meegedaan, echter zoals al meerdere malen gezegd is, het is geen eczeemdeken, het biedt bescherming tegen vliegen, dazen en uv stralen.

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 17:50

mijn paard met eczeem heeft deze deken ook op en het helpt sowieso wel tegen het schuren.. Ja de staartflap is iets te kort waardoor er als ze schuurt nog wel iets wat kapot gaat maar het valt me 100% mee!! hij is nogsteeds heel en ze heeft hem nu al een maand of twee op

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 17:52

Hey, ik heb een bucas deken en ik doe er nu 5 jaar mee, het moet wel grondig gerepareerd worden, mijn ventje schuurt em vaak...

Maar voor de rest uiterst tevreden van geweest, ookal was het een duur, 150 euro

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 10:36

Ik heb deze Bucas deken en mijn paard heeft hem overdag op. De hals zit erg strak en anders krijgt hij schuurplekken.

s nachts een katoenen zomerdeken. De buikflap past bij mijn paard niet dicht dus die is eraf.

Bij de staartflap zitten behoorlijk wat gaten van het schuren. Boos! Hij heeft hem nu 2 seizoenen op.

Mijn paard kan hem alleen sinds van de week uittrekken. Boos!

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 10:46

jeetje uittrekken, dat doettie goed!
ik krijg de deken al amper los en vast laat staan mn peerd Nagelbijten / Gniffelen

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 17:44

Ik heb de bucas deken en ben er enorm tevreden over. Blijft goed liggen, mooie pasvorm, is stevig (ook als paarden bij elkaar aan hals knabbelen) en ik heb de deken al een keer of 3 gewassen en komt iedere keer prima uit de was.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 07:41

Ik heb hem al 5 jaar, maar hij is echt compleet versleten. Gelukkig heb ik een vader die er veel aan kan repareren, maar er zal al ensl een gat in. Ik denk dat het met allemaal die dekens zo is omdat ze zo dun zijn. Mijn paard gaat er best voorzichtig mee om.
Nu moet ik echt op zoek naar een andere.

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 12:00

Mijn paard doet met geen een deken lang. De bucas lag na een week in stukjes op de wei. Dus koop tegenwoordig maar goedkopere vliegendekens. Ik naai ze en koop nieuw als het weer in stukjes eindigt. Zonder kan hij niet want hij wordt gek op de wei als er dazen zijn.
Ik ben dit seizoen nu aan mijn derde vliegendeken bezig. Zucht.

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 12:03

mijn pagony ecxeem deken ging ong drie weken meerond die koers.. krijg biinnen kort een nieuwe terug gestuurd.
was helemaal op de naad gescheurd.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 00:14

Volgens mij werken de Bucas buzz off dekens (en iha alle normale vliegendekens) niet zo goed tegen eczeem omdat de gaten te groot zijn om die hele kleine eczeemvliegjes tegen te houden.
Als vliegendeken ben ik er nog steeds erg tevreden over. De fjord heeft regelmatig zijn tanden erin gezet maar hij is nog nergens kapot, en mn haflingertje heeft ook nog nergens schuurplekken. Ik moet wel bekennen dat ik hem heel weinig op heb (alleen als het erg warm is) want ik vind het een beetje overdreven om ze altijd met een vliegendeken te laten lopen.
Ik heb trouwens het idee dat mijn vliegendeken een beetje te groot is:

Afbeelding

Het lijkt net of ze een jurkje aan heeft! Hoort dat zo? En weet iemand wat ik met die riempjes achter moet? Ik heb de ene nu eraf gehaald en de ander onder zijn staart langs gedaan maar zo zal het wel niet horen Clown

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 08:52

Vliegendeken valt prima Ja

Zo ligt die bij mijn paard ook.

Bij mijn paard is het trouwens een "dazen"deken Knipoog
Als er geen dazen zouden zitten, zou hij zo'n deken niet eens op hebben..

hansje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 10:17

Ik heb ook het bucas Buzz-off deken voor mijn met exzeem bedeelde haflinger merrie. Haha!

Ik gebruik het deken nu reeds 4 jaar. En het werkt super!!!! Ze had tot ervoor een GI JANE haarcoupe, omdat ze zich anders tot bloedenstoe openscheurde.
Nu heeft ze lekker mooie witte manen die reeds over haar schouder reiken. Ik doe wel onder het deken haar manen in lange vlechten.

De touwtjes achteraan sloopt ze na enkele dagen, die hangen er dus al lang niet meer aan. Clown

Het is nu mijn tweede deken. Ik heb het eerste deken 3 jaar gehad en toen was het echt versleten. Nu dus n
mijn tweede. Wil echt niks anders meer!

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 21:14

de bucasdeken op zhiehmara is helaas overleden Vriendjes zijn? was er nog wel zo positief over haha maarja
alle sluitingen zijn er zo ongeveer af.. ze zal wel gek hebben gedaan en ergens ben ik ook wel blij dat ze eraf zijn ipv dat ze vast had gezeten maar baal er wel van.. nu kan ze weer schuren wat ze wil Boos!

ineke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 08:04

Bij eczeempaarden vind ik m niet aan te raden, als gewone vliegendeken wel. Ik heb als eczeemdeken de Sweetitch Hoody vann Horseware, zie het bericht een stuk naarboven van Sies

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 14:21

Hinke schreef:
Volgens mij werken de Bucas buzz off dekens (en iha alle normale vliegendekens) niet zo goed tegen eczeem omdat de gaten te groot zijn om die hele kleine eczeemvliegjes tegen te houden.
Als vliegendeken ben ik er nog steeds erg tevreden over. De fjord heeft regelmatig zijn tanden erin gezet maar hij is nog nergens kapot, en mn haflingertje heeft ook nog nergens schuurplekken. Ik moet wel bekennen dat ik hem heel weinig op heb (alleen als het erg warm is) want ik vind het een beetje overdreven om ze altijd met een vliegendeken te laten lopen.
Ik heb trouwens het idee dat mijn vliegendeken een beetje te groot is:

Afbeelding

Het lijkt net of ze een jurkje aan heeft! Hoort dat zo? En weet iemand wat ik met die riempjes achter moet? Ik heb de ene nu eraf gehaald en de ander onder zijn staart langs gedaan maar zo zal het wel niet horen Clown

Hoi Hinke,

Welke maat heb jij erop liggen, volgens mij ziet het er goed uit. Ik heb een maat 195, die is van achter te lang, maar van voor lijkt hij wel goed te liggen, ik ben een beetje bang dat als ik hem kleiner neem, de hals te krap word.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 23:10

Ik heb maat 175. Als ik een maat kleiner zou nemen zou het inderdaad bij de hals te krap worden.
Nu mag de deken voor een jaar weer de kast in, tot volgend jaar Knipoog Hopen dat mijn haffie er dan niet uit gegroeid is...