Welk type laarzen (Cavallo) zijn dit + andere laars-vragen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Liesbeth_753

Welk type laarzen (Cavallo) zijn dit + andere laars-vragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 21:54

Afbeelding

Iemand die op het zicht kan zeggen over welk type laarzen van het merk Cavallo dit zou kunnen gaan?
De ritsen zijn er wel achteraf ingezet.

Zijn nl laarzen die te koop staan en ben wel geïnteresseerd, maar zou graag weten wat de nieuwprijs is om te kunnen vergelijken met de vraagprijs...
Jammergenoeg is de afstand wat groot om te gaan passen, ze zouden dus wel moeten opgestuurd worden, daarom nog wat extra vraagjes:
volgende cijfertjes zouden in de laars staan: 7 - 5 1/2 - 46 - 38 - 71703. Lengte van de schoen is 28 cm, dus zal wel om voetmaat 7 gaan, maar voor wat staat die 5 1/2 dan? En dat laatste cijfer, wat betekent dat?
Ik heb bij gewone schoenen een maat 40, is maat 7 dan wat op het ruimste of zou dat wel meevallen?

Als jullie verder nog ervaringen hebben met Cavallo laarzen en met ritsen die aan de binnenvoorkant zitten, laat maar horen!

KozieZ

Re: Welk type laarzen (Cavallo) zij dit + enkele andere laars-vr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 21:59

als ik dit vergelijk met de cijfers in mijn laars, dan is de 5 1/2 de schoenmaat, 38 de kuitmaat en 46 de hoogte van de schacht aan de binnenkant. Het laatste cijfer is gewoon een volgnummer

Liesbeth_753

Re: Welk type laarzen (Cavallo) zijn dit + andere laars-vragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 14:19

Het meisje die deze laarzen verkoopt heeft de onderkant van de zool gemeten, en die is 28 cm lang, lijkt mij wel groter dan maat 38?

Niemand die een gokje durft wagen om welk type Cavallo's het hier zou kunnen gaan, 't is helemaal gratis en voor niks, je kan er geen geld mee verliezen (en ook niet winnen Tong uitsteken Haha! )

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 14:23

Ik heb van mn Derby's maar 37,5. Dat is 24cm. Dus dan lijkt mij die 28 cm ook groter dan 38.
Misschien heb je iets aan de maattabel op www.derby.nl ??

Priscilla001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 10:46

volgens mij is het pirouette. Bij de andere modellen zit de rozet(lipje op de voorkant bij de wreef) namelijk erin en hier ligt hij erop. Piaffe heeft een hogere dressuurboor dus die is het denk ik niet.
Kijk anders enven op cavallo.nl misschien herken je ze.

Groetjes

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 10:48

dat meisje zal toch wel weten wat ze nieuw heeft betaald voor die laarzen?

Priscilla001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 10:49

5 1/2 is trouwens maat 39 geloof ik. 38 is de omtrek van de kuiten.

Liesbeth_753

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-07 16:15

Priscilla001 schreef:
volgens mij is het pirouette. Bij de andere modellen zit de rozet(lipje op de voorkant bij de wreef) namelijk erin en hier ligt hij erop. Piaffe heeft een hogere dressuurboor dus die is het denk ik niet.
Kijk anders enven op cavallo.nl misschien herken je ze.

Groetjes

Had al eens op die site gekeken, maar had niet direct iets gezien waarvan ik dacht: 'die zijn het zeker'.
Als ik vergelijk zou het inderdaad misschien om de pirouette kunnen gaan.

Liezel1 schreef:
dat meisje zal toch wel weten wat ze nieuw heeft betaald voor die laarzen?

Zij verkoopt ze voor iemand anders die naar het buitenland is vertrokken, dus wist ze niet om welk type laarzen het ging. Ze zeggen inderdaad wel : nieuwprijs was meer dan 500 euro, maar je kan hierover makkelijk liegen hé (hoop natuurlijk dat dit niet het geval is). En aangezien er ook wel goedkopere types laarzen bestaan, wil ik gewoon niet graag teveel betalen voor 2e hands laarzen. Snap je?

Nog anderen mensen met een idee over welk type het hier kan gaan?