mijn merrie heeft een hekel aan ruinen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pearlie

mijn merrie heeft een hekel aan ruinen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 19:39

Ik heb wel eens gehoord dat merries onderling vaak niet met elkaar op kunnen schieten en dat je daarom beter een merrie bij een ruin kunt zetten.
Nou heeft mijn merrie juist een hekel aan ruinen! Rij ik bij een ruin in de bak en komt die dichtbij dan gaan de oren in de nek! En bij een merrie doet ze niks, is dat raar of juist niet??

Winddancer

Re: mijn merrie heeft een hekel aan ruinen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 08:27

Nee, raar? Waarom zou dat raar zijn?
Ieder paard is anders. Jouw paard het het dus schijnbaar niet zo op ruinen, dat kan Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 08:38

Ik denk dat het echt expliciet het feit is dat het paard ruin is, soms liggen paarden elkaar gewoon niet. En misschien is de merrie wel bekend, hebben ze elkaar vaker gezien, en de ruin niet?

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 10:20

Dat hangt van paard tot paard af denk ik...
Ik heb 5 jaar lang op een merrie gereden die had een hekel aan mannen. Zelfs vreemde mannen die ze nog nooit gezien had, het is dus niet omdat de merrie een verleden zou hebben met die man. Als er een man aan haar durfde komen, ging ze stampen ofzo. Soms was dat ook zo met andere paarden, ze kon bijna niemand verdragen. Ze heeft ooit zelfs eens een veulen gestampt dat werd geleid door een man.(maargoed had het veulen niets)

Volgens mij heeft ieder paard wel iets wat ie niet moet. Mijn hengstje moet niets hebben van honden... Hij zal er niet naar stampen of bijten, maar de oren gaan wel plat de nek in, hij vertrouwt ze helemaal niet.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 11:09

Cassidy schreef:
Ik denk dat het echt expliciet het feit is dat het paard ruin is, soms liggen paarden elkaar gewoon niet. En misschien is de merrie wel bekend, hebben ze elkaar vaker gezien, en de ruin niet?

De buren hebben een merrie en een ruin, daar rij ik wel eens bij in de bak, die heeft ze beide even vaak gezien. Ook de paarden op les kent ze allemaal even lang/kort. Dus dat kan het niet zijn!

Maar het zal idd gewoon zo zijn dat ze liever vriendinnetjes heeft dan vriendjes! Het is ook geen probleem ofzo, maar ik vroeg me gewoon af of het meer voorkomt of dat het een toevallig persoonlijkheidstrekje is.