Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

omaas schreef:Of dat jij met het rijden iets te veel van hem vraagt, ik bedoel dat iets is wat buiten zijn capaciteit ligt?
sander_lotte schreef:Maar zou hij dan normaalgezien niet opgejaagd moeten zijn als ik hem vraag de stal in te gaan en hij begint te protesteren?
Hij blijft echt vastgespijkerd aan de grond staan, maar zijn oren hangen ontspannen, hij kijkt alsof ie elk moment in slaap kan vallen...
En soms wilt hij wel de stal in zonder problemen, maar soms wil hij echt niet.
Ik kan het eens zeggen tegen mijn nicht dat het dat zou kunnen zijn, eerlijk gezegd hoop ik dat het dat is!
Als hij zo aan het protesteren is, krijg ik zo een gevoel dat hij me keihard aan het uitlachen is.
Dus wat is het beste?
"
) Cassidy schreef:Als jij zin hebt in dit soort spelletjes, moet je hem toch laten merken dat jij de baas bent. Ga grondwerk met hem doen, leer hem te wijken voor druk, ook en vooral aan dat hoofd. Koop een touwhalster en hoofdstel en misschien een stick, en leer hoe je daar mee om moet gaan (dwz acuut de druk te laten vallen als hij een stap op je af komt, maar de druk niet eerder weg te laten vallen, anders leert hij dat hij je ook daarin niet serieus hoeft te nemen. En als jij echt van plan bent dat hij die stal in moet, niet opgeven voordat hij er in staat. En als hij er eenmaal in staat, laat je hem er weer uitgaan en vraag je hem weer die stal in. Tot hij op dat moment helemaal geen protest meer toont. Dan belonen, eventueel in de stal wat lekkers geven. Volgende dag hetzelfde. Je paard heeft gewoon geleerd dat hij te vaak zijn zin kreeg als hij maar lekker in protest ging...