Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Duke schreef:Maar hoe zit dat dan met een bijrijdster waar je een bijdrage aan vraagt? Dat is dan toch verzekeringstechnisch hetzelfde? Iemand rijdt, tegen betaling, op jouw paard.
SisLeone schreef:Wat ik heb begrepen ook al is het je bijrijdster die tegen betaling rijdt dan nog ben je als eigenaar van een paard verantwoordelijk voor als er iets gebeurd.
. Genoeg nichtjes en neefjes en buurtkindjes op paard gezet.lejo schreef:nee een eigenrisico verklaring is alleen een kleine stok achter de deur om mensen eraan te herinneren dat het ook netjes opgelost kan worden zeg maar.
Verder is het als je geld krijgt eigelijk verplicht dit op te geven bij de balasting, als je echt non-profit wilt zijn, moet je die belasting kosten dus officieel op je lesgeld gooien (als stichting is de belasting lager trouwens)
Maar hoe je het ook bekijkt, verzekeren voor zoeits kleins als jij doet, kost je meer dan dat het je oplevert, je zult moeten bedenken of je het risico iet gewoon kunt nemen om alle mansen op hun eigen WA te laten vertrouwen. De vraag in deze is dus, vertrouw jij die mensen die je les geeft, of ga je heel veel geld uitgeven aan bedrijfsverzekeringen en belastingen.
Duke schreef:@LDRD: Heb het verhaal op FAQ gelezen, maar wordt er niet direct wijzer van. Is toch een specifieke vraag, er staat op FAQ niets over lesgeven ivm verzekering. Maar wel bedankt voor je uitleg! De rest ook trouwens. Ik kan me ook niet voorstellen dat als jij 2x per een week een uurtje lesgeeft op jouw paard, dat dat dan direct bedrijfsmatig wordt gezien en dat dit bij de belasting moet worden opgegeven. Dat zou dan ook moeten gelden als een bijrijdster tegen betaling jouw paard rijdt. Daar zou je gemiddeld meer inkomsten uit genereren dan ik nu doe met lesgeven.
LDRD schreef:Duke schreef:@LDRD: Heb het verhaal op FAQ gelezen, maar wordt er niet direct wijzer van. Is toch een specifieke vraag, er staat op FAQ niets over lesgeven ivm verzekering. Maar wel bedankt voor je uitleg! De rest ook trouwens. Ik kan me ook niet voorstellen dat als jij 2x per een week een uurtje lesgeeft op jouw paard, dat dat dan direct bedrijfsmatig wordt gezien en dat dit bij de belasting moet worden opgegeven. Dat zou dan ook moeten gelden als een bijrijdster tegen betaling jouw paard rijdt. Daar zou je gemiddeld meer inkomsten uit genereren dan ik nu doe met lesgeven.
Dat je les geeft maakt voor de aansprakelijkheid eigenlijk niet uit.
LDRD schreef:Dat maakt wel uit.
Je moet de aansprakelijkheid even los zien van de verzekering.
Jouw AVP dekt jouw hoedanigheid van particulier. Doe je activiteiten niet in hoedanigheid van particulier dan is dat niet gedekt dus.