Ik heb nu een jaar een haflingermerrie Noa.. In het begin heb ik het flink moeilijk gehad met haar
Bijten, slaan, steigeren, dreigen, enz. Ze is erg eenkennig en wilde zichzelf "beschermen".Nu ging het steeds beter enz ijn we echt naar elkaar toe gegroeid

Nu was er laatst een vriendin van me bij en ik ging met Noa wandelen. Als ik met haar wandel (of haar uit de wei/stal haal oid) dan loopt ze met haar hoofd naast me. Hoofdje naar beneden, oortjes ontspannen naar achteren, nja haar oortjes floepen dan opzij
(tenzij ze iets ziet dan gaat een oortje op zij of naar voren).. Sta ik stil, staat zij stil. Haar borst blijft áchter mij, enz.
En die vriendin zij dat ze érg onderdanig was tegenover mij..
Klopt dit?
Ook met Grondwerk. Als ze iets te enthousiast wordt over de snoepjes wíl ze naar me toe komen maar doet dit alleen met haar hoofd tegne mij aan zeg maar.. Dan zet ik haar "terug" hoef ik alleen met mijn vinger te wijzen en dan gaat ze achteruit. Hoofd laag, oortjes floepen..
Ik vond het altijd heel normaal dat ze dit deed, maar is ze nou echt onderdanig geworden..?
Ik vind dat ze "respect" heeft gekregen.. Maar heb er nooit echt over nagedacht

Groetjes Linda

Sorry als het verkeerd staat