Ze zit echt perfect in haar velletje. Niet te dik niet te dun en mooi bespierd. Vorig jaar had ze ook een eerste premie. Maar toen was ze nog van de vorige eigenaar. Die mij dit jaar helpt. Hij vlecht d'r en mag zijn keurings tuig lenen ( thanks sjaak
). Ik ben wel vaak op keuringen wezen kijken als publiek maar nooit 'achter de schermen' geweest.
Ik weet dan ook niet wat het allemaal in houdt.
Mischien iemand me daar bij kan helpen. De keuring begint om 9 uur s'ochtends en mijn merrie draagt nummer 14 in de 2e categorie 4 en 5 jarige merries. De keuring is gelukkig gewoon bij mij stal.
Doen jullie de avond de voor je paard uitgebreid wassen? En dan met een dikke laag stro op stal. Om s'ochtends er nog even uitgebreid een borstel overheen te halen en de manen en de straart te wassen?
Dan staat ze helemaal klaar. Volgens het programma kan ik om half 9 de startnummers halen.
Die moeten duidelijk zichtbaar aan het hoofdstel. Maar hoe weet ik nu hoelaat ik aan de beurt ben. Dat staat in het programma?
En wat is de volgorde van lopen als je eenmaal in de ring bent. Ik ben helaas het eerste nummer in de ring. Dus kan niet achter iemand aan lopen. Wanneer moet je stappen, opstellen draven enz.
En hoe gaat het dan verder? Moeten ze nog gemeten worden? Dien je het paspoort te laten zien voor de entingen?
Enz enz enz
Kortom hoe ziet een keuringsdag eruit?