Na het scheren wat voor soort deken erop?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dirkje_

Na het scheren wat voor soort deken erop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 09:22

Hoi,

Verona wordt over een tijdje weer geschoren, en nu vroeg ik me af, 'Wat voor soort deken moet ze
nu dus op?' Vorig jaar is ze ookal geschoren, toen hadden we een winterdeken (ook voor buiten erop)
en als het heel koud was hadden we het zweetdeken met hals eronder gedaan.

Wat voor deken(s) doen jullie op een geschoren paard, die binnen op stal en buiten op de wei staat?

Alvast Bedankt!

Dirkje_

Re: Na het scheren wat voor soort deken erop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 17:06

Niemand?

ComancheIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 08:52

ik scheerde mijn paard niet heel erg vroeg in het winterseizoen want dan moet je ze vaak 2x scheren. Als ik ze scheer en het is nog rond de 10 graden buiten dan had de mijne een 300gr dek op. als het echt kouder werd of guurder weer dan had een 500gr dek op. In het verleden gebruikte ik ook meerdere dekens over elkaar maar toch gingen die vaak schuiven, Ik had nu 1 500gr dek met een iets hogere halssluiting en dat was echt voldoende.
Als je een 500gr dek moet hebben die ook waterdicht is moet je wel even zoeken er zijn maar een paar merken die dat hebben volgens mij??

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 15:29

Dat ligt aan de temperatuur. In het begin alleen een fleecedeken en de regendeken erover (als het nog zo'n 10 graden is). En hoe kouder het wordt, hoe dikker de deken. Bij erg koude dagen was dat een 300 gram, met een fleecedeken eronder. Voor dit jaar ga ik op zoek naar een dunne onderdeken, zodat die er eventueel nog onder kan, ik ik een deken heb als tussenstap tussen de fleece en de 300 grams.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 20:19

ik scheer mijn paard altijd halfeind oktober, en dan doe ik de 550 grams deken er op onder de 7/8 graden overdag de onderdeken van 350 er bij en bij vorst een wollendeken er bij.
dan scheer ik in december/januarie nog een keer.

voor de genen die het veel vinden:
mijn paard staat in een niet ge-isoleerde buitenstal met de bovendeur open en minstens een paar uren per dag buiten.