kers schreef:Er zijn heel veel verschillende middels tegen zomerexceem je moet gewoon van alles uitproberen en kijken wat bij dit paard helpt want wat bij het ene paard goed helpt, werkt voor een ander paard weer niet.
Gewoon van alles proberen tot je het gevonden hebt.
Ik smeer mijn paard ook iedere dag met iets in en bij haar zie je er ook niks van dat ze zomer exceem heeft (ik weet wel niet hoe het product heet).
Ook was ik mijn paard regelmatig met speciale shampoo voor zomerexceem.
Met dat alles uitproberen moet je echt uitkijken hoor !
Mijn paard heeft ook een eczeem/allergie,, maar je kunt het echt verergeren als je er vanalles op gaat smeren.
Die fout heb ik ook gemaakt, en je schiet er weinig mee op. Je wordt er alleen maar blut van, en je paardje wordt
er niet veel beter van.
Ik ga aankomende dinsdag naar de kliniek van Eric Laarakker in de Bilt, daar kunnen ze als geen ander de OORZAAK
van de jeuk achterhalen. Het is belangrijker om de OORZAAK van de jeuk weg te nemen, dan de jeuk te onderdrukken...
Daar meten ze je paard echt helemaal door, het kan namelijk ook iets anders dan de bekende mugjes zijn wat de jeuk veroorzaakt..
Ze hebben daar goed gediplomeerde en ervaren dierenartsen, met daarnaast ook onder hetzelfde dak allerlei andere geneeswijze (voor veel verschillende problemen bij paarden)
Eric Laarakker is ook een zeer bekende schrijver van allerlei stukken over huid en haar in Bit en Hoefslag.
Voor het geval je interesse hebt hierin (ik zet er dinsdag een topic over als ik er geweest ben)
www.holistischdierenarts.nl
Ze hebben van maandag t/m donderdag iedere week een telefonisch spreekuur, om een uur of half negen s'ochtends geloof ik. Daar kun je vrijblijvend naar vanalles en nog wat informeren. Je wordt dan geinformeerd door een dierenarts van daar.
heel veel succes en sterkte ermee, ik weet hoe het is als je paard gek wordt van jeuk.
Dat is gewoon vreselijk.
Xx