Nu is daar in de buurt een meertje.
Apats heeft een vaag soort watervrees, laatst waren we op een veld met een groooote plas water, daar liep hij zo in en ging staan spetteren met zn benen enzo. Vervolgens gingen we een stukje rijden en sprong hij als een idioot langs de plassen waardoor ik er iedere keer bijna naast lag. Daarbij duurde het me iedere keer 5 minuten om hem toch die plas in te krijgen.
Toen gingen we een strandrit maken en liep hij gewoon door de plassen water alsof het niets was.
Eeregister gingen we naar een meertje om ze af te laten koelen. Maar hij wou er NIET in. Ik vond dat ik door moest zetten omdat ik hem al gevraagd had het te doen. Maar hij wou echt niet. Heb daar een half uur gestaan, constand aangedreven tikjes gegeven aangemoedigd streng toegesproken. Er waren al 3 pony's voor zijn neus het water ingegaan waaronder zijn maatje. Ik heb alles geprobeerd. Ben zelfs afgestapt om eerst het water in te gaan, me jodpurs waren drijfnat en kon ze leeggieten. Normaal ben ik niet van het afstraffen maar van het aanmoedigen. Maar na 20 minuten was ik de lieve woordjes en zachte schopjes zo zat.
Uiteindelijk na meer dan een half uur heb ik opgegeven omdat ik naar huis moest en anders echt te laat was.
Maar nu vraag ik me af, wie heeft er de ideale tip voor de volgende keer? (behalfe gewoon niet gaan
)