Dodelijk rollen ?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Saron

Dodelijk rollen ?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 15:38

Laatst was ik bij mijn 4 verzorgpaarden van mijn vriendin en mij, maar omdat mijn vriendin op ponykamp is was ik alleen. Dus ik pakte Nelis uit de wei en ben hem gaan longeren. Toen we klaar waren liet ik hem gewoon een beetje z'n gang gaan ik zag dat hij ging rollen maar had niet in de gaten dat hij dit vlakbij de rand van de bak deed en toen ik het zag was het al te laat hij kwam vast in het lint van de bak en schrok zich te pletter en sloeg op hol, hij heeft zo een paar palen als saté stokjes omgeknakt en mij meegsleurd door de bak heen met lint en al. Ik was enorm geschrokken en bang maar liet dat natuurlijk niet merken en hem Nelis rustig weten te krijgen en hem vastgezet met een paket hooi, ik wou niet dat hij het idee zou krijgen dat ik hem had gestraft of iets.
Ik voel me enorm schuldig tegenover Nelis omdat het al een redelijk schrikpaard is en hij erg moeite heeft te wennen aan deze bak (we zijn namelijk 3 maanden geleden verhuisd).

Nu is mijn vraag had ik er iets aan kunnen doen is dit mijn schuld? Heb ik het wel goed gedaan? En hoe kan ik nu Nelis zijn vertrouwen weer winnen? Want ik denk dat hij hier wel een trauma aan heeft overgehouden, Helaas.

Sisco4life

Re: Dodelijk rollen ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 15:39

tuurlijk is het jouw schuld niet. Ik zal gewoon verder gaan alsof er niks gebeurd is. Jij bent de leider, als jij het niet eng vind hoort je paard het ook niet eng te vinden. Lachen

Painters

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 16:50

Nee hoor, hier kon je niks aan doen, dus voel je niet schuldig!! Hij is gewoon op de verkeerde plek gaan rollen.
Gewoon verder gaan zoals altijd, alsof er niets gebeurd is.

(Heb je normaal stroom op het draad? Als hij dat in de gaten heeft gaat hij misschien niet weer zo dicht bij het draad rollen... Of je kunt volgende x wat hooi in het midden van de bak leggen, misschien blijft hij daar dan in de buurt en krijgt hij weer zijn vertrouwen terug).

munawwarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 21:26

je moet je niet schuldig voelen, het is niet jou schuld dit kon iedereen overkomen. ik zou er niet teveel aandacht aan besteden maar gewoon doen alsof er niks is gebeurd

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 21:30

Hij heeft nu wel geleerd dat daar rollen een stomme actie is. Hij zal het daar niet meer doen en jij moet gewoon doen of er nooit iets gebeurd is.

JML

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 21:32

Sluit me aan bij mijn voorgangers.... maar hoe meer mensen het zeggen hoe meer jij er van geloofd denk ik dan maar.

We kunnen alleen ons goed verstand gebruiken en helaas kunnen we niet alles voorkomen.
Niet jouw schuld hoor, dit soort dingen gebeuren nou eenmaal. Ben blij dat het goed is afgelopen, een paar sateprikkers minder, maar goed dat is te vervangen.

Misschien valt het wel mee met zijn trauma als jij gewoon lekker verder gaat.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 21:32

Voel je niet schuldig. Je hebt je best gedaan, en ga gewoon verder alsof er niks aan de hand is.
Misschien is hij de eerste daagjes een beetje anders, maar hij vertrouwd je vast snel weer hoor. Misschien meteen wel! Ja
Als je gewoon doet ' alsof er niks gebeurd is' Knipoog
Succes!

Idd, hooi in het midden leggen dat hij wat vertrouwen in de omgeving krijgt, en hem lekker een paar uur buiten laten staan met wat te knabbelen Ja

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 21:36

Hier kun je niet aan doen. Ik heb het ook een keer meegemaakt met mijn jaarling hengstje. Ik zag hem rollen in de wei vlakbij de (lint) afrastering. Ik dacht nog 'niet zo'n slimme plek, kereltje..' en wilde er al heen, maar was te laat. Toen hij omrolde, rolde hij met zijn benen door het lint, schrok zich te pletter en bij het wegrennen trok hij alle linten van de palen af. Gelukkig heb ik daar lint voor!! (moet er niet aan denken hoe het bij schrikdraad of prikkeldraad was gegaan) Hij was even geschrokken, maar heeft er echt niets aan over gehouden! Komt echt weer goed met je paardje, verwen hem maar een beetje! Verder bovenstaande tips, zet hem in de bak en hou het in de gaten. Beetje hooi geven, dan komt het wel goed.