Mag je Met dresuur Bandages om?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xannemijn

Mag je Met dresuur Bandages om?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 14:30

ik heb al heel lang een vraag of je met Dressuur
Witte bandages om mag??!

Espoir_

Re: Mag je Met dresuur Bandages om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 14:31

In je proef? Nee dan niet.

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 14:34

jhaa is me proeff(A)

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 14:34

Nee, dat mag niet. Tijdens je proef moeten ze eraf.

JanineN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 14:35

nee dat mag niet. want als jouw paard onreg. loopt kan je het met je bandages verbergen ofzo iets..tenminste dat is wat mij wijs is gemaakt hoor Tong uitsteken
ik weet alleen dan het in de proef niet mag maar met losrijden wel

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 14:36

arabiandevil schreef:
nee dat mag niet. want als jouw paard onreg. loopt kan je het met je bandages verbergen ofzo iets..tenminste dat is wat mij wijs is gemaakt hoor Tong uitsteken
ik weet alleen dan het in de proef niet mag maar met losrijden wel

okee

xje_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 14:36

mij is ook wijsgemaakt dat dat niet mag, maar als je paard ze nou moet omdat hij anders ze benen kapot maakt... ik vind het wel een stomme regel, maarja.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 14:37

sorry dat ik off topic ga maar welke laarzen zijn wel en niet toegestaan?

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 14:37

ik was een keer op concourr en doen was er een mesiej die had wel bandages om dus vandaarr de vraag Tong uitsteken

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 14:38

onley schreef:
sorry dat ik off topic ga maar welke laarzen zijn wel en niet toegestaan?

vOlgens mij zijn alle laarzen toegstaan behalven CHaps maar die mogen volgens mij wel leren zijn

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 14:40

xannemijn schreef:
ik was een keer op concourr en doen was er een mesiej die had wel bandages om dus vandaarr de vraag Tong uitsteken

En uitzonderlijk als het moet van de dienenarts, maar dan moet je dat met de KNHS geregeld hebben.

JanineN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 14:42

nou ik vind het wel een goede regel want stel nou jou zpaard kreupel loopt doe je gewoon bandages om en dan loopt je paard weer goed dat vind ik niet eerlijk tegenover het paard maarja je hebt van die mensen die alleen maar op de prijzen,winst enzv. geven en niet om zijn/haar paard zelf.
wel vind ik dat je met springschoenen en peesbeschermers mag rijden. sommige paarden/pony's trappen zich zelf zo erg openen dat had mijn vorige pony ook en dan met je ijzers en noppen..nah das ook niet fijn voor een paard/pony. maarja dat zijn de regels Lachen

ja chaps alleen van leer met leren jophers.
verder alle laarzen.
alleen geen licht bruine wel donker bruine.

voor alle regelementen moet je anders ffies op www.knhs.nl kijken daar staat alles op

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 14:48

arabiandevil schreef:
nou ik vind het wel een goede regel want stel nou jou zpaard kreupel loopt doe je gewoon bandages om en dan loopt je paard weer goed dat vind ik niet eerlijk tegenover het paard maarja je hebt van die mensen die alleen maar op de prijzen,winst enzv. geven en niet om zijn/haar paard zelf.
wel vind ik dat je met springschoenen en peesbeschermers mag rijden. sommige paarden/pony's trappen zich zelf zo erg openen dat had mijn vorige pony ook en dan met je ijzers en noppen..nah das ook niet fijn voor een paard/pony. maarja dat zijn de regels Lachen

ja chaps alleen van leer met leren jophers.
verder alle laarzen.
alleen geen licht bruine wel donker bruine.

voor alle regelementen moet je anders ffies op http://www.knhs.nl kijken daar staat alles op

idd, ik hadook een plaartje gezien op bokt met een meisje die springschoenen had voor dressuur en die was eerste geworden

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 15:01

normaliter moet alles af tijdens de proef, dus ook strijklappen en springschoenen. Ik heb eens meegemaakt dat ik ze door de haast had laten zitten en de jury me gewoon wilde laten starten, gelukkig attendeerde een meisje me hierop, zodat we ze nog snel af konden doen. Durf eigenlijk niet te zeggen of de jury puntaftrek mag doen of iets anders als je het vergeet en de jury en vooraf geen opmerking over maakt. Aangezien deze jury mijn type paard toch al niets vondt, had ze wellicht achteraf ophef gemaakt over de strijklappen. Ze jureerde 20 pnt lager dan de jury in de tweede proef, terwijl het vergelijkbare proeven waren en ik in de tweede proef 1e was met 193 punten.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 15:05

Talonius schreef:
normaliter moet alles af tijdens de proef, dus ook strijklappen en springschoenen. Ik heb eens meegemaakt dat ik ze door de haast had laten zitten en de jury me gewoon wilde laten starten, gelukkig attendeerde een meisje me hierop, zodat we ze nog snel af konden doen. Durf eigenlijk niet te zeggen of de jury puntaftrek mag doen of iets anders als je het vergeet en de jury en vooraf geen opmerking over maakt. Aangezien deze jury mijn type paard toch al niets vondt, had ze wellicht achteraf ophef gemaakt over de strijklappen. Ze jureerde 20 pnt lager dan de jury in de tweede proef, terwijl het vergelijkbare proeven waren en ik in de tweede proef 1e was met 193 punten.

Volgens mij mogen ze alleen puntenaftrek doen als de jury het zelf doorheeft voor punt 4 of 3??
IIg ze mogen je er op attenderen en vragen of je ze wilt afdoen voor punt 4.
als de jury erachter komt dat je iets om hebt na punt 4 moeten ze jou je proef laten uitrijden!

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 15:06

Talonius schreef:

Als jij je peesjes or whatever vergeten bent af te doen, en de jury ziet het, dan mogen ze dacht ik -2 doen en jou er op attenderen dat je ze nog om hebt. Maar als ze het pas NA het 3e onderdeel van je proef zien mogen ze er dacht ik niets mee doen, eventueel commentaar onder aan je protocol Knipoog

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 15:10

Jolienn schreef:
Talonius schreef:

Als jij je peesjes or whatever vergeten bent af te doen, en de jury ziet het, dan mogen ze dacht ik -2 doen en jou er op attenderen dat je ze nog om hebt. Maar als ze het pas NA het 3e onderdeel van je proef zien mogen ze er dacht ik niets mee doen, eventueel commentaar onder aan je protocol Knipoog

Oke 3de punt dus.. ik wist dat het de 3de of 4de was.
Omdat een vriendin van mij er een keer op geattendeert is halverwege de proef.
ze reed toen het paard voor een vrouw die jury cursessen geeft en heel hoog staat daar...
En die zei toen dat de jury haar de proef gewoon had moeten laten uitrijden omdat ze het te laat zag.

Ik heb overigens 1x met peesjes en strijklapjes mogen starten.
Dat was in Vriezenveen.
De grond was zo bagger dat de ringmeester het niet meer aan kon zien en die is toen langs alle jury wagens gegaan en elk jrylid gaf accoord op de Z jury na.

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 15:32

Oké, ik ook weer een stuk wijzer geworden!
Wel netjes van de jury dat iedereen ze om mocht houden. Dat van de Z jury kan ik deels begrijpen, maar als de grond echt niet te rijden is, dan doe je daar als jury toch niet moeilijk om, of zie ik dat verkeerd?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 15:50

Zie site KNHS voor de reglementen