Kempische Regionale

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tatiane

Kempische Regionale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-07 16:18

BELGEN!

Ik heb een aantal vraagjes voor jullie..
Ik rijd momenteel wedstrijden bij de LRV, L1. Maar ondertussen begin ik het wel allemaal kotsbeu te worden. Slechte sfeer op de club, maar vooral de jurering werkt deftig op mijn systeem. Heb je met het achttal van M een superproef neergezet, blijf je kijken naar zowat alle andere clubs die in de ring moeten rijden, en kan je wel concluderen dat je zeker en vast bij de eerste drie moet uitkomen... Wat blijkt, voorlaatste. Dressuur, echt een heel nette proef neergezet, mooie oprichting, achterhand er goed bij, licht in mijn hand, alle oefeningen heel netjes,... één foutje bij het aanspringen (bokje, waardoor ze wisselde, wel gecorrigeerd). Dan denk je, oke. Eerste vijf moet wel lukken. Nee hoor, 10de, met allemaal 6en, 7en en 8en op je papier, zonder commentaar. Week later zet je echt een baggerproef neer, volledig op de voorhand, niet blijven stilstaan, verzet,.. Hoeveelste ben je dan? Jaja, 3de. Om onozel van te worden. Achja, vorig seizoen ook.. Eindig je elke keer tussen de 3de en de 6de plaats, elke keer nette proeven dus, maar overgaan? Nee hoor, daar moet je je proef voor gewonnen hebben.

DUS! Ik ben nu eens aan het kijken om kempische regionale te starten deze winter. De proeven lijken me veel logischer opgebouwd en het "winst"-systeem lijkt me ook heel wat eerlijker. Maar hoe zit dat nu allemaal? Wat moet je allemaal betalen voordat je kan starten? Werkt het met prijzengeld? In welke proef moet je starten als 'nieuw lid', normaal moet ik de A7 proef makkelijk aankunnen, maar mag ik daar ook in starten? Zijn er voorwaarden die voldaan moeten zijn voordat je kan starten? Bevalt het systeem jullie (beter dan lrv)?

Goed, shoot! Haha!

Vuitton_love

Re: Kempische Regionale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 16:25

Ik rijd momenteel RC Trens Regionaal.
Ben nog niet zo lang bezig en ik ben gestart in de E proefjes, ik vermoed dus dat jij daar ook zal moeten starten daar je een aantal WP moet halen om over te mogen gaan.

In het winterseizoen mag je zonder licentie rijden.
In de zomer heb je licentie nodig ( 75€) ofwel betaal je een daglicentie ( 8€ geloof ik maar ben niet zeker) maar je mag maar 3x starten met een daglicentie.
Vanaf 55% heb je 1 WP dacht ik , maar daar kan ik me ook in vergissen.

De proeven vind je op de website van VLP.
Per wedstrijd rij je normaal 2 proeven ( E5 en E7) , beslis je om er maar 1 mee te rijden moet dit de hoogste proef zijn.

Verschil met LRV is heel groot : het gaat er allemaal heel anders en iets beter georganiseerd aan toe. Jurering is ook pakken strenger!! Boven de 65% komen er niet al te veel uit.
Tegenwoordig rijden er wel heel veel combinaties mee en zijn er lange wachttijden.

Er zijn geen voorwaarden waar je aan moet voldoen.
Je kan kijken op de websites en daar staat alles mooi uitgelegd ivm prijzen,...
Inschrijven doe ik via mail ( voor zondag 24h) en dan op woensdag kan je de startlijsten nakijken.

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 16:34

Ik heb enkele jaren LRV en KR gecombineerd. Wegens hogere studies heb ik het nu druk genoeg met enkel de LRV wedstrijden. Waarvan ik je frustratie helemaal snap.

Ik weet niet of je meteen in de A kan beginnen dus daar kan ik je niet mee helpen. Ikzelf ben gewoon in de E begonnen. Je moet (zoals het enkele jaren geleden was) je lid maken bij de KR en dan krijg je een lidnummer. Wil je de A gaan rijden moet je ook een immatriculatienummer aanvragen. Voor zover ik mij nog herinner is het lidgeld rond de 60 euor en de eenmalige immatriculatie is zo'n 75 euro. Maar de prijzen kunnen dus helemaal veranderd zijn.

Ik denk dat je nu zo'n 5 euro per proef moet betalen om te mogen starten. Voordeel is wel dat er inderdaad geldprijzen te winnen zijn. Geloof tussen de 7 en 10 euro bij de E-proefjes. Hoe hoger het niveau, hoe hoger de geldprijzen.

Jury's zijn professioneel, al moet ik uit mijn ervaring wel zeggen dat het even duurt voor je daar naam maakt en in het begin dus ook moeilijk vooraan rijdt. Maar eens ze je kennen, kun je met een nette proef een heel eind komen. Dit is mijn ervaring dus wil hier geen reactie op uitlokken.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 15:24

Bedankt voor de reacties!
Nog iemand? Hier moeten toch meer mensen op bokt zijn die kempische rijden? Of VOR? Iemand?