Ik heb een aantal vraagjes voor jullie..
Ik rijd momenteel wedstrijden bij de LRV, L1. Maar ondertussen begin ik het wel allemaal kotsbeu te worden. Slechte sfeer op de club, maar vooral de jurering werkt deftig op mijn systeem. Heb je met het achttal van M een superproef neergezet, blijf je kijken naar zowat alle andere clubs die in de ring moeten rijden, en kan je wel concluderen dat je zeker en vast bij de eerste drie moet uitkomen... Wat blijkt, voorlaatste. Dressuur, echt een heel nette proef neergezet, mooie oprichting, achterhand er goed bij, licht in mijn hand, alle oefeningen heel netjes,... één foutje bij het aanspringen (bokje, waardoor ze wisselde, wel gecorrigeerd). Dan denk je, oke. Eerste vijf moet wel lukken. Nee hoor, 10de, met allemaal 6en, 7en en 8en op je papier, zonder commentaar. Week later zet je echt een baggerproef neer, volledig op de voorhand, niet blijven stilstaan, verzet,.. Hoeveelste ben je dan? Jaja, 3de. Om onozel van te worden. Achja, vorig seizoen ook.. Eindig je elke keer tussen de 3de en de 6de plaats, elke keer nette proeven dus, maar overgaan? Nee hoor, daar moet je je proef voor gewonnen hebben.
DUS! Ik ben nu eens aan het kijken om kempische regionale te starten deze winter. De proeven lijken me veel logischer opgebouwd en het "winst"-systeem lijkt me ook heel wat eerlijker. Maar hoe zit dat nu allemaal? Wat moet je allemaal betalen voordat je kan starten? Werkt het met prijzengeld? In welke proef moet je starten als 'nieuw lid', normaal moet ik de A7 proef makkelijk aankunnen, maar mag ik daar ook in starten? Zijn er voorwaarden die voldaan moeten zijn voordat je kan starten? Bevalt het systeem jullie (beter dan lrv)?
Goed, shoot!