Allemaal een beetje te veel.. wat moet ik doen ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shtlanders

Allemaal een beetje te veel.. wat moet ik doen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 23:02

Ik zit nu echt even in een banketstaaf periode!
Ten eerste de jongen die ik leuk vind/vond en waar ik mee zoende enz. ging '' vreemd '' [ had niks met hem ]
Maar waar het nu echt over gaat.. Me verzorg pony!

Toen ik daar kwam verzorgen was Anders ( de naam van me pony ) nog maar net 1 jaartje.
ik ging daar toen ongv 2X per week heen omdat ik toen alleen nog maar hoefde te poetsen
en een beetjj spelen met hem.
Later toen hij 2 jaar werd kwam ik 3 keer in de week gewoon nog steeds hetzelfde gedaan
Vaker kon ik toen ook nog niet komen omdat ik ook nog met mijn voetbal zat want daar moest
ik ook 3 keer in de week heen en dan me school enzo meer tijd had ik toen nog niet
maar nu was ik toen hij 3 jaar was van voetbal af gegaan omdat ik dan gewoon wat vaker
kon komen en dan kon ik hem beleren en alles
maar net de dag dat ik van voetbal af was gegaan vertelde de eigenaar van Anders dat er nog
een paar meisjes daar aan de deur waren gekomen om te vragen of ze de pony's ( staat ook nog
een andere merrie bij Anne ) mogten verzorgen. De eigenaar zij dat die meisjes terug mogten komen
en ze mogten verzorgen omdat wij mijn vriendin en ik niet vaak genoeg kwamen! mijn vriendin en ik
vonden dit helemaal niet leuk omdat ik net van voetbal was afgegaan om meer dagen te kunnen
komen en ik had dat ook tegen de eigenaar verteld maar nu zij ze dat de pony's dan ook niet zo
eenkennig zouden worden. maar wij mogten ze nog steeds beleren en die andere meisjes zouden dat
niet doen. We hadden ze onder tussen al wel beleerd en konden selfs al op hun zitten. Maar toen
hoorden we dat de meisjes er ook al op reden! terwijl ze ons beloofd had dat wij hun alles mogten
beleren en doorrijden enz. Nou dat was al 1 ding wat wij niet leuk vonden. ( Toen anders 2 jaar was
hadden we een ongelukje gehad waardoor ik onder hem kwam. daardoor vertrouwde hij mij helemaal
niet meer en heb ik ong. een half jaar lang moeten werken aan onze band tot hij me weer vollop
vertrouwde! ) Onze band was daardoor wel veel beter geworden en hij vertrouwde mij echt vol op!
Ondertussen zag ik mijn paardje veranderen en hem weer steeds schikkeriger worden gewoon weer
voor hele kleine dingen bang worden. Sinds vorige week liep hij weer supper onder het zadel!
achterhand er bij bijna uit zichzelf aan de teugel alles gewoon! hij deed alles wat ik vroeg!
Nu ben ik afgelopen zondag weer naar hem toe geweest en met poetsen en opzadelen was hij al
heel schikkerig. Nou wou ik in de bak opstappen draaide hij de hele tijd. Dus ik aan mijn vriendin
gevraagt of ze hem even wou vasthouden terwijl ik opstapten. Zij hem vasthouden maar toen ik
me voet in de beugel had en bijna op zijn rug zat schoot hij er vandoor waardoor ik op zijn kont
kwam en er zo van af gleed en toen stond ik weer op me voeten op de grond! Dus ik denk wat is
dit nou!? dus ik de longeerlijn gepakt en hem aan de longeerlijn gedaan. Linksom liep hij gewoon
normaal niks aan de hand dus. Ik hem weer de andere kant op laten draven loopt die gewoon
kreupel met zijn linker achterbeen! dus ik hem afgezadeld en lekker met hem geknuffeld.
Nu had ik tegen de eigenaar verteld dat hij kreupel liep en toen vertelde ze me dit: Jaa zou best
wel eens kunnen want dat andere meisje ( die andere verzorgster ) was er gister afgevallen
en Anders was heel erg geschrokken maar toen liep hij nog niet kreupel maar toen ze er was
afgevallen had ze hem afgezadeld en teruggezet! Dus nu was ik vandaag weer naar hem toe geweest
om te kijken of die nog kreupel was en of die nog bang was. Toen ik aankwam daar stond hij al in de
wei. Dus ik de wei in maar hij rent gewoon voor me weg! Hij doet dat bijna nooit! behalve als die net
op de wei staat want dan wil hij nog wat eten. Dus ik op me knieen in het weiland maar rent die
gewoon door terwijl die normaal altijd komt! nou dus ik agter hem aan lopen heel rustig met wat eten
in me hand maar meneer rent gewoon vrolijk door! uiteindelijk rent hij naar een stukje waar die geen
kant meer op kon en ik hem kon pakken. Maar met poetsen was hij nog steeds schrikkerig en voor
alles bang. Ik hoofdstel ingedaan en aan de longeerlijn gedaan want ik had in de wei al gezien dat
hij niet meer kreupel liep. Hij was nog steeds voor alles bang dus heb hem maar niet opgezadeld
maar gewoon heel eventjes aan de longeerlijn gedaan en daarna lekker een stukje door de bak met
hem gewandeld. Nu het probleem: Om het vertrouwen weer van dit paardje te krijgen ben ik weer
zolang bezig! niet dat het mij wat uitmaakt dat ik er lang over doe maar strax hebben we na een
tijd weer een heel goeie band en dan gebeurt er weer iets waardoor hij weer zo bang word! ik word
er gewoon verdrietig van omdat hij nu zo bang is waar ik zolang aan gewerkt had om dat weg te krijgen
En wat kan ik allemaal doen om weer net zo'n goeie band te krijgen zoals eerst?

Sorry voor het lange verhaal en alvast bedankt voor het lezen!

dolor

Re: Allemaal een beetje te veel.. wat moet ik doen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 09:30

dit is idd niet leuk. je kan het beste denk ik maar eens goed met die eigenaar gaan praten. dat jij hem gewoon als enige wil verzorgen, omdat dit niet langer gaat. wil hij niet luisteren, dan denk dat het het beste is als je met hem stopt. het klinkt hard, dat weet ik en het is ook niet rottige bedoeld ofzo. maar ik denk dat dat het beste is. zolang die andere meiden er zijn, blijft hij zo en kan jij er niks aan veranderen. en jij gaat er alleen verder door kapot omdat je niks kan doen en je hem zo ziet. dus ik denk dat dat dan het beste is voor jou.

of je moet met die meiden gaan praten en echt een lijst gaan opstellen met bijvoorbeeld hoe die meiden met hem om moeten gaan. wat ze mogen doen en wat niet. maar dan moeten ze natuurlijk wel luisteren

hopelijk heb je hier wat aan en is het snel opgelost.

Shtlanders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-07 16:48

Wat ik ook tegen de eigenaar zeg het helpt niet. De eigenaar denkt dat wij die meisjes weg willen hebben omdat wij hun niet mogen dus hun dnekne dat wij dan allemaal dingen gaan verzinnen. Maar ik wil daar echt niet weg! En als ik daar weg ga dan word mijn paardje alleen nog maar banger. Hij vertrouwt me nu nog wel heel goed zolang er niemand op zijn rug zit! Vandaag ben ik er weer heen geweest om te kijken hoe het ging. ik moest nog wel achter hem aanlopen in de bak om hem te pakken maar hij sotnd uiteindelijk na een kleine 5 min wel stil en kon ik hem zo pakken. met poetsen stond die lekker rustig en was neit bang. Dus ik denk ik zadel hem op en doe hem dan aan de longeerlijn kijk hoe die is. Dus ik opgezadeld aan de longeerlijn gedaan en hij was gewoon heen braaf! daarna liet ik hem naar me toe komen en toen wou ik me voet in de beugel doen niet er opzitten maar gewoon kijken hoe die reageerden en toen wou hij er weer vandoor! nou samen met een vriendin van mij hebben we dit heel vaak gebeurt en uiteindelijk stond hij gewoon stil als je je voet in de beugel deed toen hele goed beloont en daarna gingen we weer hangen aan het zadel dat gign ook goed. Uiteindelijk d8 ik van oke nu kan ik er wel op maar dat ging niet goed! toen hield ik mijn paardje vast en ging mijn vriendin er proberen op te komen! toen ze er bijna op zat werd hij weer heel bang maar ik hield hem wel entoen is ze er op gegaan en toen ze eenmaal zat was alles goed! toen was hij heel braaf of er niks aan de hand was alleen het opstappen is nu zo'n groot probleem.

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 17:32

kan je dan niet met die meiden gaan praten?

Shtlanders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-07 17:40

1 meisje is al weggegaan en als ik wat tegen die meiden zeg word de eigenaar boos omdat wij ook neit mogen komen als hun erizjn.. we mogtenze neit eens zien! gelukkig wist ik wie het waren toen ik de namen hoorde en had nog 1 van hun telefoon nummers het was een oud klasgenootje van mij

Shtlanders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 20:41

Nogg tips? of wat te zeggen ofzo

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 11:48

Heel rechtuit en to the point gezegd: het is niet jouw pony en de eigenaar beslist. Kun je niet leven met de regels van de eigenaar dan zul je dus een andere verzorgpony moeten zoeken.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 11:54

helemaal mee eens!
Btw wist je dat bijna elk paard bang is voor een mens dat op zn knieen naar hem toekruipt? Het paard herkent je dan niet meer als mens maar ziet je aan voor een (roof)dier. (dit heet met een moeilijk woord de quadrupedentoets)

Maar even samengevat: de eigenaar is verantwoordelijk voor zijn dieren maar is ook verantwoordelijk als er wat met jou gebeurt. En er zijn al kleine dingetjes voorgevallen, blijkt uit jouw verhaal. Uit jouw post blijkt dat je nog vrij jong bent; ik kan me voorstellen dat de eigenaar een beetje terughoudend is. Je kunt dit accepteren of een andere verzorgpony zoeken.

Shtlanders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 08:57

Ik snap ook wel dat ik me aan de regels van de eigenaar moet houden maar sins die andere meisjes er zijn gebeuren er nu zo veel nare dingen .. en dat over op mijn knieen zitten: Normaal als hij nog een tijdje langer in het weiland wilt blijven en niet wilt komen dan ga ik ook op mijn knieen zitten en dan komt die meestal direct weer naar me toe;)