Hoe was je paard na je vakantie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jessicauvita

Hoe was je paard na je vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 07:26

Voor degene die wel eens op vakantie gaan, hoe waren jullie paarden toen jullie terugkwamen? Waren ze weer blij dat je terug was of anders? Ben wel benieuwd. Ikzelf ga volgende week ook voor 2 weken weg en me paard krijgt ook 2 weken vakantie.

happy2014

Re: Hoe was je paard na je vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 07:30

ik merk er zelf weinig van. Ik ben drie weken geleden terug gekomen van vakantie. Mijn hond werd echt gek, daar merk je echt van dat hij je gemist heeft, maar mijn paard keek niet op of om, had echt zoiets van oh, ben jij er weer. Het was echt niet zo dat hij hinnikend op me af gerend kwam in het weiland. Vond hem eerder chagerijnig haha. Maar misschien is het met jouw paard anders..

Junella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 07:33

Mijn ene was/wordt boos, heel erg boos Bloos
Word een week langs straal genegeerd.
Heb maar wat buitenritjes gemaakt, moest is proberen om haar aan het werk te zetten Duivel
Na een week, was het weer het paard zoals altijd Haha!
Mijn andere kijkt niet op of om.
Het belangrijkste in haar leven is eten Haha!

Deetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 07:34

ik ben gister terug gekomen .. ikwas 3 week op ameland vakantiewerk..
en toen ik terug kwam en naar achter liep begonnen ze allebei te hinniken en kwamen ze naar het draad lopen.,was wel lief(L)

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 07:36

die van mij loopt dan net als alle andere weken gewoon met zijn speelkameraardje op de wei. en krijgt zijn natje en zijn droogje. dus ... nee, die mist me niet. gelukkig ook maar. hij wordt goed verzorgd in mijn afwezigheid.
maar ook ik wordt uiteraard wel begroet met een lief snoetje en een paard dat naar de draad komt lopen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 07:36

Die van mij is eerst een week verschrikkelijk beledigd, echt bijten en uithalen en laten merken dat hij je niet moet. En na die week breekt hij de elke dag die komende week zijn stal af een maar hinniken en druk doen Clown

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 07:38

die van mij is eerst wel blij dat ik er weer ben en dan trekt hij een lange sik, oftewel loopt weg en negeert me,

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 07:40

Die van mij komen zowiezo al vaak naar het draad toe lopen als ik over het erf loop of aan kom fietsen (paarden staan in de wei langs de weg)

Maar ik denk niet dat ze me echt missen, en gelukkig ook maar. Hoewel ze misschien wel wat minder blij zullen zijn met hun tijdelijke verzorgers (mijn ouders), want die bakken er nog niet zo veel van.

monica73

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 11:03

Mijn verzorgpony komt gewoon zoals anders naar me toe en hinnikt eventjes, maar dat doet ze normaal ook, zelfs tegen wild vreemden.dus ik heb ook niet het idee dat ze me mist hoor.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 11:06

mijn pony is altijd super chagerijnig als ik terug kom, maar na 10 min is hij dat alweer vergeten en wil hij alweer knuffelen Knipoog ben niet anders gewend van hem na 4 jaar Lachen Hij doet datook als een een dag niet ben geweest, gewoon boos dat hij een dag op stal heeft gestaan (wel de wei opgeweest hoor, maar geen persoonlijke aandacht gehad)..

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 16:01

Chess gedraagd zich niet anders dan anders, wel blij om me te zien, maar dat is ze altijd wel. Lachen Zita hinnikt heel lief als ze me ziet, maar als ik dan naar haar stal toeloop draait ze zich heel beledigd om, zovan: 'En je dacht toch niet dat ik nu voor jou ga wérken'.
Ik hou van haar Haha!

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 16:03

ik denk dat geen enkel paard zich anders gedraagt, je kunt zo'n dier immers niet vergelijken met een hond

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 16:07

noortje schreef:
ik denk dat geen enkel paard zich anders gedraagt, je kunt zo'n dier immers niet vergelijken met een hond

mijn shetlander gedraagt zich zeker wel anders. ik ben nog op vakantie maar ik ken der lang genoeg om te weten wat voor een reactie er komt. ze word boos! en zal me eerst totaal negeren. de dag erna doet ze dan meestal of er niks aan de hand is.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 16:08

Noortje, dat ben ik niet met je eens. Natuurlijk is ieder paard anders, maar zoals je in mijn bovenstaande post kunt lezen, gedraagd mijn pony zich wel degelijk anders. Ze is beledigd dat ik haar twee weken alleen heb gelaten, en dat ze minder uit haar stal kwam.

Ik vind niet dat je kunt zeggen dat je een paard niet kunt vergelijken met een hond, want als jij en je paard een sterke band hebben, zal hij heus wel laten merken dat hij het leuk vind om je te zien.

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 16:09

ik ben nou eenmaal wat nuchterder denk ik, en geloof daar niet zo in Knipoog
Wel dat een paard je herkent e.d. en weet wie wel en wie niet goed om gaat met het paard,

maar dat een paard nou kan denken, ooh jij bent 2 weken neit bij mij geweest en nu ben ik boos, vind ik wel een beetje ver gaan.

maar ieder zijn eigen mening, is ook niet bedoeld om een discusse van te maken Knipoog

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 16:14

Nee, ik snap wel wat je bedoeld. Ik geloof zelf ook niet dat een paard op die manier kan beredeneren, maar dat gevoel krijg ik bij mijn pony op zo'n moment wel. Ze heeft zo'n uitgesproken karakter, en ik ken haar door en door. Ik kan niet helemaal precies uitleggen wat ik bedoel, maar mijn pony draait zich iig wel om als ze mij na 2 weken ziet, en dan leg ik de link ik twee weken weg- paard beledigd.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is Lachen

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 18:34

Verdikt Haha!
Maar verder...Was ie nog net als ervoren Tong uitsteken

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 18:41

Oh die van mij is altijd wel blij als ik er weer ben, krijg toch altijd een extra kopstoot Haha!. Maar verder heeft ze het volgens mij ook prima naar dr zin als ik weg ben hoor Clown.

kwpner10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 13:15

Kreeg een hinnik als begroeting(A) Zooo lief! En met het rijden ging het prima. Ze was lekker voorwaarts en had er weer zin in!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 18:19

We moesten weer eventjes aan elkaar wennen, nadat ik 3 weken was weggeweest. Even weer uitvinden wat nu ook alweer onze posities tegenover elkaar waren (ze kan zo heeerlijk uitproberen) en daarna was het weer als van ouds.

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 18:20

Haha mijn paard loopt dan altijd beter dan ooit, gaat naar mijn instructrise waar hij "iets" beter gereden wordt haha.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 21:53

Ik ben al meermaals op vakantie geweest zonder m'n paard. Meestal is ze dan extra lief voor me en ook bij het rijden heb ik de indruk dat ze haar dan altijd extra inzet Haha! . Net alsof ze zegt "Dat lap je me niet weer hoor, mij zo lang niet rijden. Ik zal eens superhard m'n best doen, dan kan je het gewoon niet meer doen" Vork Voor haar is die vakantie eerder een soort "straf": ze werkt dolgraag! Gelukkig hoef ik wel niet meer mee op vakantie, dus id komende jaartjes zal het het niet meer zo vaak gebeuren dat ze vakantie krijgt.

Topper_Axel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 13:25

Aan mijn paardje heb ik wel behoorlijk wat veranderingen gemerkt. Mijn verzorgster kreeg steeds meer problemen met em! Hij wilde niet meer terug de wei in na een wandelingetje en hij weigerde musli te eten (dat heeft hij wel al vaker gedaan) terwijl hij dat toch echt nodig heeft. Toen ik terug kwam was ie ineens weer helemaal soepel hij was blij dat ie weer mee mocht met me naar buiten lekker wandelen (hijs nog jong) en hij ging net zo vrolijk weer terug en wonder boven wonder at hij alsof ie al maanden niks gehad had. En ik was ook 2 weekjes weg dus!

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 13:45

uhm, volmar werd bereden, daar merkte je weinig aan.
lotje was wel gepoetst en 1 keer gelongeerd, maar ze is zowiezo altijd enorm blij Haha! nu egt heeeel blij

deesje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 15:05

ik ben net terug van weekje weggeweest maar kan wel merekn dat hij me gemist heeft hij kwam hinnenkend aanrennen (doet die anders nooit)