Wat te doen tegen vliegen in huis??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Forcalquier

Wat te doen tegen vliegen in huis??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 14:32

Gek word ik er van, overal waar ik hier in huis kijk zit wel een vlieg.

Ik snap echt niet waar ze op af komen, al het dieren voer is netjes opgeruimd in plastic kisten of bussen, de etensbakken van mijn huisdieren was ik direct af na het voeren, er staan geen etenswaren open en bloot en ik heb zelfs geen afvalbak in huis.
Elke dag maak ik mijn hele huis schoon(ik heb licht meubilair dus je ziet vuil snel) het ruikt hier in huis altijd lekker fris.
Ik heb wel een konijntje in huis maar zijn hok maak ik om de 3 dagen helemaal schoon, ook de kattenbak word elke dag leeg geschept en 1x in de week maak ik deze helemaal schoon(mijn katten lopen meestal buiten dus de bak word niet heel veel gebruikt).

Ik weet echt niet waar ze nou op af komen, ik heb horren voor de ramen en elke dag staan alle ramen open om te ventileren, ik heb alleen voor mijn tuindeur geen hor en ook die staat met mooi weer veel open. Ik heb een tijdje van die vieze strips gebruikt waar die beesten aan blijven plakken totdat ik een keer met mijn haar eraan bleef plakken, ook heb ik een apparaatje staan die volgens de beschrijving trillingen afgeeft waar vliegen niet van houden, nou die helpt dus ook niet.

Zelfs nu ik dit typ schijnen die krengen over mijn beeldscherm te moeten lopen, en als de tv aan staat gaan ze gezellig met z'n alle tv kijken.

Ik geef aankomend weekend een feestje maar ik durf niks op tafel te zetten, komt ook nog eens bij dat ik het een naar idee vind dat de visite continue die vliegen van zich af moet wimpelen, ik heb ook zo'n elektro mepper maar bij 1 dooie komen er alweer 3 vliegen de hoek om, kortom ik kom er niet van af.

Het zal er vast iets mee te maken hebben dat ik een weiland met paarden en andere beesten achter mijn huis heb lopen maar dat wil niet zeggen dat ze mij moeten lastig vallen.

Wie heeft er ook zo'n last van vliegen en wie weet wat je er aan kunt doen??

Alle tip's zijn welkom.

Lenneke_

Re: Wat te doen tegen vliegen in huis??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 16:38

Ik heb er ook veel last van doordat ik koeien naast de deur heb.

Heb nu een gordijn voor de deur hangen (gewoon dun wit gordijn, geen hor) Om de vliegen die al binnen zaten te vermoorden heb ik zo'n spuitbus van het kruidvat gekocht.
Flink spuiten, deuren dicht, half uurtje wachten en ze zijn allemaal dood.

Maar dan nog zijn er soms weer een paar, terwijl ik nu de deur dicht heb. Die beesten komen volgens mij uit het niets.
Het zijn er iig wel een heel stuk minder

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 12:01

Die spuitbus heb ik ook al geprobeerd maar bij 20 dode vliegen zitten er een half uur later 40 vriendjes.

Ik sprak gister mijn buurman en die heeft geen last, maar die hebben dan ook altijd alle ramen en deuren dicht, ik vind het juist lekker om een beetje frisse lucht in huis te hebben.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 12:38

Wij hebben een melkveebedrijf en hebben zelfs de paarden bij ons in huis op de deel staan, maar geen vlieg in huis te bekennen hoor. Wij hebben in de deuropening van die soort kattenstaarten hangen als vliegengordijn en idd van die vieze ouderwetse stroopplakkers aan het plafond hangen, die werken echt goed. Het schijnt ook te werken om een plastic zakje met water en een antal munten op de bodem in de deuropening te hangen. Door de schittering durven ze niet verder te vliegen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 23:24

Bij ons helpen de katten een handje... ze vangen ze echt binnen 5 minuten en zijn de hele dag zoet...

Als het echt te gek wordt, pak ik de elektrische vliegenmepper en zwaai er mee rond. Knettert even, maar daarna is het een stuk rustiger...

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 00:06

Ik heb mijn paarden ook achter het huis en inderdaaad ook veeeeeel vliegen. Nu na 15 jaar, heb ik een goed, duur vliegengordijn voor de deur hangen en helaas alles potdicht. De laatste dagen echter heb ik , ondanks het vliegengordijn meer vliegen dan me lief zijn. Ik houd dus morgen ook de achterdeur dicht, want daar komen ze door.

toevallig zaterdag, ivm een verjaardag hier, de plakstrips vervangen, je wilt niet weten hoe die er nu al uitzien....

Overigens ook een walnoot boom geplaatst enkele jaren geleden. Het sap van de bladeren zou vliegenwerend zijn. Maar helaas ook dit helpt niet....

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 00:36

Wij hebben zo'n blauwe lamp, gewoon van de welkoop en die werkt perfect bijna alle vliegen zijn weg OK dan!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:11

Ik moet zeggen... aan de kant waar onze walnoot staat, hebben we idd een hoop minder vliegen! Maar ja, handig met een groot huis.. genoeg ingangen waar die walnoot niet staat.. kan moeilijk het hele huis omringen met walnoot-bomen.. Haha!

bertham

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 11:11

Alhoewel ik zie dat er al enige tijd geen reacties op dit onderwerp zinj geplaatst wil ik toch een aanbeveling plaatsen
Wij wonen nagenoeg aan deze manege B-RANCH 2B Hollekelderstraat 63 Kalmthout en aan de rand van een landbouwgebied.
Vorig jaar hadden wij enorme last van vliegen terwijl wij alle ramen en deuren goed hadden afgeschermd met vliegen horren en toch kwamen er vliegen binnen.

Wij gebruiken nu het ecologisch en milieu vriendelijk product van vliegenlast http://www.bestrijding-vliegen-muggen.info/ en het probleem is werkelijk opgelost.
De vliegen blijven buiten en wanneer ze toch binnen zijn dan kan je ze na 15 minuten opvegen.

Ik denk dat dit een goede tip is voor een ieder welke dit probleem heeft.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 10:30

Ik zou even onder alle kasten, achter alle meubels etc. kijken of er geen dode muis of vogel ligt. Een van mijn katten had vorig jaar blijkbaar een nog levende muis mee naar binnen genomen-die is onder een krabpaal doodgegaan en mijn werkster had hem blijkbaar niet gevonden.....

ik zie nu dat dit een onderwerp is uit 2007, ik tem

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 10:36

Buiten in de tuin zo'n flymaster ophangen scheelt bij ons minstens de helft aan vliegen in huis.

Nu een wespenvanger ophangen is ook een goed idee; dan vang je de eersten die een kolonie willen gaan maken. Nu een paar vangen scheelt een paar honderd in de zomer in je tuin.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 11:07

Oud topic,slotje.