Eentje van ik weet niet hoe oud(Trudam), en eentje van 4 jaar oud(Shirley). Nu hebben die mensen gevraagd, of mijn zus een beetje gaat inrijden. Mijn zus wou dat wel doen. Dus wij gingen vragen van, kunnen we hem gewoon uit de wei halen, is hij zadelmak? enz.. Volgens het meisje, was Shirley zadelmak, en kon hij gewoon uit de wei.
(De dag hiervoor was hij gekomen, daar hebben we rekening mee gehouden! Rustig aan gedaan, goed aan ons laten wennen, aan de omgeving enz.)
Wij gingen Shirley uit de wei halen, en Trudam werd helemaal gek. Hij begon keihard te hinniken, en ging heen en weer galopperen. Shirley vondt het ook niet leuk. Hij ging ook hinniken, maar met een normaal aantal decibel
De dag erna, toen we Shirley weer gingen halen, flipte Trudam weer. Hij wou weer heen en weer galopperen, maar dat kon niet, want ze stonden op stal. Hij begon enorm te weven.
En aan de overkant, konden we hem gewoon luid en duidelijk horen, ook als er een vrachtwagen langs komt.
Trudam stond heel lang alleen, en vandaag(24-07) nu al 5 dagen met Shirley. Shirley wil eigenlijk niet zo heel veel van Trudam weten, want zij stond altijd samen met ene Bonnie(?) en Trudam heeft altijd alleen gestaan..
Wat kunnen we doen dat Trudam niet zo raar doet, als Shirley weggaat?