Buiten rijden in de regen met je cap

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Manjafiek

Buiten rijden in de regen met je cap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 10:17

He!
Ik heb een vraagje. Ik ga een paardje rijden die ik voornamelijk buiten ga rijden en waarschijnlijk dus ook regelmatig ga rijden als het regent. (Ja..helaas regent het soms in Nederland Bloos )
Nu vraag ik me af: ik heb een gewone normale (ik denk) suede cap. Zijn hier mensen die in de stromende regen gewoon met deze cap rondrijden of zijn er speciale outdoor caps?
Groetjes, Manja

anniee

Re: Buiten rijden in de regen met je cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 10:18

ik heb ook een gewone cap en die blijft aan de binnenkant prima droog! Denk dus dat het wel lukt hoor, zelf rijd ik ook het hele jaar door buiten Knipoog

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 10:20

Ik heb ook zo'n zelfde cap met jou. En ik rij dr ook vaak genoeg mee in de regen Knipoog.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 10:21

Het regent de laatste tijd wel erg vaak.
Maar normaal gesproken kun je wel tussen de buien door gaan rijden dus wordt je cap niet al te vaak echt heel nat.

En hij kan er ook wel tegen.

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 10:23

Ik rij heel vaak in de gietende regen, en dat al een paar jaar lang. En mijn capje leeft nog steeds!

Jessicoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 10:29

Ik rijd/reed ook vaak genoeg in de regen!;)...
En ne Cappen hebben het tot nu toe nog steeds overleeft hoor! Knipoog

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 10:34

Naja, het wordt al veelvuldig gezegd hier, de caps zijn bestand tegen de regen. Als het echt plens komen de stroompjes water zelfs van mijn cap naar beneden.

horsefan08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 10:39

Royaltjuh schreef:
Naja, het wordt al veelvuldig gezegd hier, de caps zijn bestand tegen de regen. Als het echt plens komen de stroompjes water zelfs van mijn cap naar beneden.

Nou dit bij mijn oude cap (een casco cap) niet, daar plensde het zoww in mijn haren.
Bij mijn nieuwe cap weet ik het niet daar heb ik nog nooit mee in de regen gereden

Manjafiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 10:40

Super bedankt voor alle reacties. Dan kan ik vanmiddag zorgeloos in die enrome regenbui gaan rijden die eraan zit te komen haha. Haha!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 10:41

Manjafiek schreef:
He!
Ik heb een vraagje. Ik ga een paardje rijden die ik voornamelijk buiten ga rijden en waarschijnlijk dus ook regelmatig ga rijden als het regent. (Ja..helaas regent het soms in Nederland Bloos )
Nu vraag ik me af: ik heb een gewone normale (ik denk) suede cap. Zijn hier mensen die in de stromende regen gewoon met deze cap rondrijden of zijn er speciale outdoor caps?
Groetjes, Manja

Ik zou zonder rijden want stel je voor dat je cap nat wordt en dan stuk gaat is ook zonde van je geld.....Haha!.

Pff ik snap het niet denk je echt dat de caps niet tegen regen kunnen of zo?. Volgens mij rijden de meeste mensen buiten in de regen met een cap. Alleen zijn we allemaal verwend en laten ons paard staan bij slecht weer.

horsefan08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 10:42

Prisca schreef:
Manjafiek schreef:
He!
Groetjes, Manja

Ik zou zonder rijden want stel je voor dat je cap nat wordt en dan stuk gaat is ook zonde van je geld.....Haha!.

Pff ik snap het niet denk je echt dat de caps niet tegen regen kunnen of zo?. Volgens mij rijden de meeste mensen buiten in de regen met een cap. Alleen zijn we allemaal verwend en laten ons paard staan bij slecht weer.

Ja maar het is ook zonde van je geld als je een keer echt valt en je rijd zonder cap! heb je misschien een hersenschudding ofzo, en dan kan je een paar weken niet paardrijden! ook erg kostbaar!! Haha!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 10:51

horsefan08 schreef:

Ja maar het is ook zonde van je geld als je een keer echt valt en je rijd zonder cap! heb je misschien een hersenschudding ofzo, en dan kan je een paar weken niet paardrijden! ook erg kostbaar!! Haha![/quote]

Spullen gaan toch voor je eigen gezondheid merk ik hier vaak?. En zo'n cap op buitenrit ziet er toch niet uit stel je voor dat mensen je zien Haha!.

miesjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 10:57

ik heb ook zo un cap, en ik heb ook wel is in een stortbui gereden, en me cap bleef er goed van en ik hield een droog hoofd Knipoog

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 11:10

Caps hebben een schaal van kunststof en daar komt geen regen doorheen. Het suede wordt dan wel nat, maar ja, dat droogt heus wel weer.
Als je een cap met ventilatiegaatjes hebt, tsja, dan kan je natuurlijk wel wat nattigheid gaan voelen Knipoog .

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 11:13

Ik heb zo'n cap, heb er ook zo vaak in de regen mee gereden.
nog nooit nat mee geworden Knipoog

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 11:15

ik heb ook een standaart cap en heb er door weer en wind mee gereden en mankeert niks aan

horsefan08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 11:52

Prisca schreef:
horsefan08 schreef:

Ja maar het is ook zonde van je geld als je een keer echt valt en je rijd zonder cap! heb je misschien een hersenschudding ofzo, en dan kan je een paar weken niet paardrijden! ook erg kostbaar!! Haha!

Spullen gaan toch voor je eigen gezondheid merk ik hier vaak?. En zo'n cap op buitenrit ziet er toch niet uit stel je voor dat mensen je zien Haha!.[/quote]

Whaa tjaah,, ik heb gewoon een oude cap die ik meeneem op buitenritten, en nog een nieuwe waar ik mee rijd! Haha!

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 11:55

je kan gewoon met die cap naar buiten want alleen buitenkant wordt nat

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 11:58

Wat ik wel eens heb gezien zijn regenhoezen voor je cap.
ik heb geen idee waar je ze zou kunnen kopen ofzo. Ik zag ze namelijk tijdens een paarrijvakantie in Ierland. Twee Amerikaanse meiden hadden zo'n regenhoes bij zich.

Maar ik neem aan dat ze hier ook wel te verkrijgen zijn.

Ik heb er zelf overigens geen, hij moet er maar tegenkunnen . Haha!

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 11:59

ik zou trouwens ook wel een regenjas kopen voor te paard

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 12:01

Wij hebben alleen een buitenbak en daar rijd ik ook gewoon in de regen, met mijn 'gewone' cap op Ja

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 12:02

ik rij al jaren door de regen, gaat altijd goed,, noujah je cap krijgt er wel klein beetje vlekjes van, je kan ook een hoesje om je cap kopen natuurlijk kost niet zo heel veel!

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 12:05

als ik in de regen rijd, heb ik een regenjas aan, vooral als t te warm is voor mn gewone, waterdichte, dikke winterpaardrijjas Tong uitsteken
dan doe ik de capouchon van die regenjas op en daar mn cap overheen, ziet er niet uit maar zo word je hoofd zeker niet nat!! en t water stroomd ook je nek ofzoo niet in, daar kan ik egt niet tegen Tong uitsteken

igor_moppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 17:43

Ik rij ook het hele jaar door met Mn gewone cap op, geeft geen probleme,, Misschien past een badmuts er overheen,, staat misschien nog hip ook:P

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 17:47

ik rijd het hele jaar door met die cap , ook in de regen hahaa, heb nog niet gemerkt dat hij daar schade van heeft ondervonden. Hij gaat alleen wel slijten nu, heb hem ook al 8 jaar ofzo .... Knipoog