Hoe was jouw allereerste buitenrit met je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LieveLotje

Hoe was jouw allereerste buitenrit met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 09:40

Zoals de topictitel al zegt, wat is jouw ervaring met de eerste buitenrit?
En wat heb jij gedaan ter voorbereiding van het buitenrijden? Lachen

arans

Re: Hoe was jouw allereerste buitenrit met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 09:44

Mijn alle eerste buitenrit was ook mijn aller eerste keer dat ik op een paard zat. Hun gingen draven, ik wist niet eens wat draven was. Mijn paard wou toch liever eten. Toen zag mijn paard dat de dravende groep al een heel eindje voor ons was, dus nam een speurt. IK viel in de bramen struiken, wat niet heel prettig was Sigaar.

Maarja na 7 jaar rij ik nog dus heb er niet veel aan over gehouden Lachen Ook nog steeds buitenritten.

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 09:47

Poeh ik weet eigenlijk niet meer wanneer mijn allereerste buitenrit was... Ik denk dat m'n echte eerste rit in de Ardennen was, op een klein zwart Shetlandertje genaamd Charlie Haha!

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 09:47

Mijn eerste buitenrit was op een manege paard. 1 die hoogtevrees had, werd me vertelt. Maar niets van gemerkt. Verder weet ik er eigenlijk niet meer zoveel van..

En mijn eerste buitenrit met mijn huidige paardje was bokkerig, ik ging toen die tijd ook voor t eerst naar t strand (A) . Was wel geweldig !

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 16:56

mijn eerste buitenrit was op de manege. dat ging heel erg goed.

mijn eerste buitenrit met mijn paard was 3 jaar geleden. ter voorbereiding heb ik hem eerst beter leren kennen in de bak. dus daar aan elkaar wennen met rijden en elkaar leren te vertrouwen met rijden. toen dat goed zat heb ik gevraagd of iemand met een paard mee wou, want hij is bij zijn vorige eigenaar nooit alleen langs de weg gegaan. het ging heel erg goed. hij was super braaf. hij schrok wel eens, maar dan was het even een sprongetje en liep hij weer door. het duurde dan ook niet lang dat ik zonder een ander paard maar met een fietser er naast naar buiten ging. dat ging ook super. hij blijft wel een beetje schrikkerig maar voor de rest gaat het goed. hij slaat niet op hol en staakt ook niet en hij blijft gewoon te sturen. dit jaar ben ik voor het eerst helemaal alleen gegaan. ook dat ging goed alleen durfde hij het spoor niet over. na dat een paar keer gedaan te hebben doet hij dat super en kan ik dus in mijn eentje naar buiten.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 17:02

arans schreef:
Mijn alle eerste buitenrit was ook mijn aller eerste keer dat ik op een paard zat. Hun gingen draven, ik wist niet eens wat draven was. Mijn paard wou toch liever eten. Toen zag mijn paard dat de dravende groep al een heel eindje voor ons was, dus nam een speurt. IK viel in de bramen struiken, wat niet heel prettig was Sigaar.

Maarja na 7 jaar rij ik nog dus heb er niet veel aan over gehouden Lachen Ook nog steeds buitenritten.

Sorry maar dit vind ik wel erg grappig. Huilen van het lachen Arme braampjes Ach gut ROFL

Ik heb gisteren mijn eerste buitenrit met mijn nieuwe paard gemaakt, was wel lekker in de blup. (het was niet mijn idee trouwens!) Iedereen draven, maar Pardusz ging weer in galop hoor.. Blijkbaar hadden ze geroepen 'springen!' want er lag een dunne boom (was ong. 40 cm) maar dat had ik niet gehoord omdat ik hem probeerde terug te nemen, en ja hoor daar was de hindernis.. ik helemaal mopperen dat hij zat te bokken maar dat was dus een sprong. nah weten we ook meteen of hij kan springen. Clown

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 17:14

Ehm de eerste keer dat ik alleen met m'n verzorgpony naar buiten ging, was ik best een beetje zenuwachtig. Normaal ging ik altijd in een groep op de manege naar buiten of samen met een vriendin, maar nooit alleen.
Gelukkig was Katinka superbraaf, deed geen stap verkeerd en daar kreeg ik weer vertrouwen van. Lachen

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 17:18

De allereerste keer buiten met mijn paard ging super. Ze was toen net zadelmak, je kon stappen , draven, galopperen, sturen en remmen en dat was het. Achter een hele brave aan naar de hei en ze vond t super. In het bos en op hei is het altijd goed gegaan, maar langs de weg hebben we nooit normaal kunnen rijden. Enige mogelijkheid was met de trailer naar het bos en daar rijden.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 18:52

Niet echt geweldig. Anouar was overal bang voor en kon vrezelijk druk zijn. Ik zat niet echt ontspannen erop.

Nu is het totaal anders. We kunnen lezen en schrijven met elkaar en ik vertrouw hem blind.

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 18:56

Mijn eerste buitenrit was niet echt een succes Clown Ik reed nog maar kort, en het was op een ponykamp. Ik was de dag daarvoor 2x van verschillende pony's afgevallen, alle 2 de keren op mijn rug. Mijn rug deed ontzettend pijn, en ik kon niet draven. Ik reed op een ontzettend klein ponytje, die dus ook nog eens heel snel draafde. Dus de hele tijd als de groep ging draven, moest ik stil staan. Dan gingen ze het pad heen en weer draven. Niet erg geweldig dus. Clown

kladruber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 19:29

ik moet hem nog maken Haha! wel spannend!

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 20:26

Druk.
Ze waren de weg voor de stal aan het openbreken om opnieuw te asfalteren. De weg is niet erg breed, dus wij reden een beetje tussen de enorme werkverkeerapparaten door. Gelijk haar verkeersmakheid getest Lachen.

Tamara_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 20:27

ik verwachte een bom (met me eerste eigenpaard hoor)
En hij deed niets Haha!

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 20:27

Heel erg spannend, maar het was een rit met alleen stap en draf, dus achteraf een beetje saai.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 20:30

Met mijn eigen vertrouwde knollie.. Dat was echt geweldig.
Ik weet nog goed dat ik het rustig aan moest doen en beter nog maar niet kon gaan galoperen (van mijn moeder, hoezo bezorgd Vork ).. Natuurlijk rustig aan gedaan maar de verleiding was erg groot en toen maar even gegalopeerd..
Dit was dus de eerste keer dat ik echt op haar reed bij ons thuis (een paar weken daarna hadden we haar gekocht).

Hmm.. Ze was wel eigenwijs en moest me wel uitproberen. Verder weet ik het niet meer precies.

mriinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 20:31

De allereerst keer was bij de manege, we gingen een rondje stappen van een kwartier in het bosje. Iemand hield mijn paard vast Clown

De eerste keer met mijn huidige verzorgpaard was spannend vond ik, ik reed voor het eerst alleen over de weg. Eerst dacht ik: ik ga hier tot de slagboom. Toen dat goed ging, dacht ik: ik ga tot dit zijpad van het bos. Daarna, toen ze braaf was, dacht ik: ach ja, laat ik het rondje maar afmaken!
Toen was ik in 20 minuutjes het bosje weer uit, maar dat was al een hele belevenis Bloos

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 20:40

ik ging toen samen met iemand naar buiten, zij lopend met haar paard, ik op toos.
stukje 30km weg over, ging erg goed, todat we over moesten steken. zij stak al over en ik redde het niet meer, op goed geluk paard aan de kant gezet en godzijdank alles goed gegaan.
we zijn toen richting bos gegaan, zo'n half uurtje weggeweest, ging geweldig!

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 21:55

Redrumfox schreef:
arans schreef:

Sorry maar dit vind ik wel erg grappig. Huilen van het lachen Arme braampjes Ach gut ROFL

Stiekem ik ook wel Tong uitsteken Maar ik zou liever willen dat bramen geen doorens hadden Sigaar Ik zat echt overal onder de schrammen Nagelbijten / Gniffelen.

En het eerst wat ik zij toen we terug kwamen van de buitenrit: Mama ik ben gevallen, maar ik wil later nog steeds paardrijden hoor Huilen van het lachen

LieveLotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 09:52

Lenneke_ schreef:
Niet echt geweldig. Anouar was overal bang voor en kon vrezelijk druk zijn. Ik zat niet echt ontspannen erop.

Nu is het totaal anders. We kunnen lezen en schrijven met elkaar en ik vertrouw hem blind.

Hoe heb je dit probleem dan opgelost? Lachen

Scotty__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 09:53

dat was met het ruiterbewijs, nog nooit eerder buiten gereden, een beetje theorie les gehad, en buiten rijden ging gewoon enorm goed:)

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 09:56

de alleereerste buitenrit met mn paard..Hmm die was niet zo geslaagd, mevrouwtje wilde het spoor niet over terwijl daar dr vriendje stond te wachten! Uiteindelijk zijn we toch wel gegaan, gewoon even andere paard over het spoor gevolgd en voila we waren op buitenrit.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 10:10

Allereerste buitenrit met mijn paard? Vlot Cool

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 11:41

LieveLotje schreef:
Lenneke_ schreef:

Hoe heb je dit probleem dan opgelost? Lachen

Dat is gewoon zo gekomen. Ik is nu bijna 5 jaar van mij en ik rij hem al 6 jaar. Dan leer je elkaar wel kennen.

Niet dat hij nu veel anders is dan toen. Hij is wel rustiger geworden, maar hij schrikt nog steeds regelmatig, maar hij blijft ten alle tijden naar mij luisteren en ik kan er nu wel om lachen als hij wissels om de pas maakt omdat er dan weer links en dan weer rechts van het pad iets eng is.

Je leert elkaar gewoon beter kennen en weet wat je aan elkaar hebt

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 11:43

het was mijn eerste en laatste buitenrit op haar(overleden zie verhaal bij LoT_GiN)en dat malle beest ging er steeds vandoormaar ach kon er wel om lachen

kwpner10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 13:35

Mijn eerste buitenrit:
- Mijn moeder en zus gingen op de fiets mee. Het ging goed totdat zij een ander stukje gingen fietsen en ik een zandpad nam. Aan het einde van het zandpad was een drukkere weg en ik moest oversteken. Tadaa, tot nu toe ging alles goed. Maar toen kwam er dus een JOhn Deere trekker aanrijden met een wagen erachter(met daarop een kraan) En dat heb ik geweten, ze werd heel erg bang. Uiteindelijk is het goedgekomen en weer veilig thuis, maar het ws wel best spannend voor de 1e keer!