Cadeau/bijdrage eigenaar bijrijdpaard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Cadeau/bijdrage eigenaar bijrijdpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 16:39

Ik rij nu sinds een maand of 3 een paardje bij.
Dit doe ik op 1 dag in de week + de vakanties of wanneer nodig.
Het enige wat ik hoef te doen is te rijden. Als ik wil kan ik met haar lessen of als ik een keer extra wil is dat ook geen probleem. Mesten e.d. wordt allemaal gedaan.
Ik hoef hier niets voor te betalen.
Het is een paard wat momenteel M1 loopt, M2 startgerechtigd is. Ze is rijtechnisch super voor elkaar!
Kant en klaar dus en waar ik een hoop van kan leren.
Bij Partout kocht ik wel eens spullen. Dekjes, halster, dat soort dingen.

Voor deze eigenaar is dat niet nodig. Ze heeft alles, is niet van de setjes, spullen zijn allemaal in orde, enz.
Het enige wat ze zou kunnen gebruiken is een financiele bijdrage.
Maar dat wil ze niet voor vast.
Nu heb ik een mooie foto uit laten vergroten en daar wil ik een geldbedrag bij doen.
Maar wat is nou een reeële bijdrage?

dolor

Re: Cadeau/bijdrage eigenaar bijrijdpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 20:26

ja. dat is moeilijk. misschien iets van 50 euro. is niet echt teveel, maar ook niet zo weinig als 10/20 euro. en van 50 euro kan ze wat leuke dingen voor het paard kopen of een keer de hoefsmid van betalen ofzo. dus ik denk dat rond zo iets wel een leuk bedrag is. voor al omdat je voor de rest toch niks hoeft te betalen kan je wel 1 keertje wat meer geven dan dat je normaal zou doen.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 10:20

Leuk idee, en ik vind €50,- ook een goed bedrag, daar kan ze inderdaad nog eens wat leuks van kopen.
Succes Lachen

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 10:22

Of je geeft haar een bon van haar vaste ruiterwinkel, want er gaat heus wel eens wat kapot, dus kan ze die bon daarvoor besteden!

Misha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 06:56

Ik vind het trouwens een heel aardig gebaar! IK zou het erg op prijs stellen! En volgens mij gaat het toch daarom of niet. Je wilt haar tonen dat je blij bent met haar en haar paard. Een mooie foto en een bon is hartstikke leuk!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 06:59

Het is toch geld geworden.
Ik heb haar 75 euro gegeven en die foto.
Met de boodschap dat ze het niet terug mocht geven en moest besteden aan iets wat met haar paard te maken had.
Toen ze het open maakte wilde ze het inderdaad eerst teruggeven. Ze vond het niet nodig.
Dus ik het hele verhaal uitgelegd waarom ik dat wilde geven en dat begreep ze ook wel.
Ze ging er iets van doen waar ik ook nog wat aan had.
Ik heb er toen bijgezegd dat ze ook gewoon de hoefsmid er van mocht betalen Clown
Ze was er in ieder geval heel blij mee.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 10:35

indien je alles voor niets krijgt zou ik inderdaad bij dit leuke cadeau wat je al bedacht hebt bijvoorbeeld een bon doen waarop je vermeld dat je vast de hoefsmid betaald. (bijvoorbeeld met de vaste hoefsmid een bon hiervoor regelen). Je geeft dan geen geld maar verlicht de eigenaar wel in de kosten. lief van je dat je dit doet.

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 20:16

Inderdaad een erg leuk en lief gebaar! En wat ik het mooie vind is dat je niet alleen geld geeft, maar ook iets tastbaars zoals een foto! erg leuk!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 20:20

Ik vind het ook niet meer als normaal.
En deze maand had ik toevallig een financiele meevaller waardoor ik het kon missen en zij het kon gebruiken.
Bij een manege ben ik meer geld kwijt, heb ik een stuk minder goed paard om te rijden en dat is maar 1x in de week een uurtje.
Bij haar heb ik veel meer mogelijkheden, een beter paard en alle faciliteiten (behalve een binnenbak dan).
En ik wilde niet alleen een envelop met geld geven, vandaar die foto erbij.
Die inmiddels al in een lijstje zit en klaar staat om opgehangen te worden hoorde ik net Haha!