MH Sportive Rider beschadigen snel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Odetje92

MH Sportive Rider beschadigen snel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 19:31

Ik heb een klein half jaar geleden Mountain Horse laarzen aangeschaft, het Sportive model die ook
op wedstrijden gedragen mogen worden.
Ik rijd ong 4x per week, ik onderhoud ze heel goed en ben er ook heel zuinig op.
Maar ze hebben nu al flinke gebruikerssporen, de meest zichtbare zijn de schrale plekken
aan de binnenkant die dus tijdens het rijden tegen het zweetblad aanliggen. Dit vind ik
heel raar want ik draag mn beugelriemen ook nog onder de zweetbladen. Ook heb ik op de
neuzen wat kleine stukjes leer dat loslaten.

Hebben hier meerdere mensen ervaring mee?
Want ik vind dit heel raar voor zulke dure leren rijlaarzen

Daantje1981

Re: MH Sportive Rider beschadigen snel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 19:34

Ik heb deze laarzen ook.

De gebruikerssporen aan de binnenkant heb ik wel een beetje. Maar zeker als ik mijn laarzen goed invet is het weer weg.

De neuzen van mijn laarzen zien er nog prima uit. Heb verder nergens plekken ofzo.

Heb je misschien ergens tegenaan getrapt ofzo?

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 19:36

Daantje1981 schreef:
Ik heb deze laarzen ook.

De gebruikerssporen aan de binnenkant heb ik wel een beetje. Maar zeker als ik mijn laarzen goed invet is het weer weg.

De neuzen van mijn laarzen zien er nog prima uit. Heb verder nergens plekken ofzo.

Heb je misschien ergens tegenaan getrapt ofzo?

ook al vet ik ze in, het is gewoon schraal alsof het leer eraf is 'geschuurt'.
Eh ergens tegen aan getrapt? Hoe bedoel je dat? Ik ben nooit ruig met mn laarzen,
ze staan altijd netjes in de hal met laarzenspanners erin

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 20:59

Ik zou gewoon even teruggaan naar de winkel als ik jou was. Lijkt me niet dat het zo snel hoort te beschadigen.

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 21:02

kler schreef:
Ik zou gewoon even teruggaan naar de winkel als ik jou was. Lijkt me niet dat het zo snel hoort te beschadigen.

dat wordt hem niet, ik heb ze online besteld want die hadden ze in de aanbieding

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 22:44

Wat vreemd. Ik zou toch de webshop waar je ze gekocht heb eens een mailtje sturen hoor. Dit komt mij helemaal niet bekend voor. Ik ben inmiddels aan mijn tweede paar bezig en heb zelfs op het eerste paar nog geen noemenswaardige slijtplekken zitten. Op de neus van 1 laars is een heel klein hoekje leer losgeschraapt toen ik een keer lomp met de neus van de voet over de weg schaafde. Daarnaast heb ik er geen enkel probleem mee gehad. Ik had een tijdje terug dat tijdens het rijden 1 rits opensprong (heb de laarzen al een jaar of vier/vijf) en daarom heb ik toen meteen nieuwe aangeschaft. Echter achteraf te vlug gehandeld want het is nooit meer voorgekomen Knipoog
Nu rijd ik met de nieuwe laarzen en ik doe de wat viezere klusjes met de oude Lachen

Ze bevallen mij echt super en bovenstaand verhaal over slijtageplekken komt mij dan ook echt niet bekend voor.