paard trekt touw uit mijn handen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AH_scim

paard trekt touw uit mijn handen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 18:55

Ik verzzorg nu noog een aantal dagen een paard voor iemand die op vakantie is. Eerste ker trok hij het touw uit me handen toen ik haar uit de wei wou halen.
Daarna 2 keer achterelkaar met longeren. Vandag nog eens. ik ben gevallen. Iemand anders is gevallen die ik om hulp heb gevraagt. en ik moet nog een paar dagen. Weet iemand tips. Ik kan heus wel een pony aan maar deze weet me iets te goed dat ie sterker is Huilen

omaas

Re: paard trekt touw uit mijn handen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 19:11

Gebruik een hengstenketting voor een snelle oplossing. Meer grondwerk met je paard doen is één die langer duurt. De snelle is een harde banadering, de langzame een zachte ( is mijn mening). Toch als het een hele gevaarlijke situatie is zal ik wel gelijk kiezen voor de snelle.Heb je de tijd en is het niet zo direct gevaarlijk zou ik de langzame kiezen.

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 19:19

omaas schreef:
Gebruik een hengstenketting voor een snelle oplossing. Meer grondwerk met je paard doen is één die langer duurt. De snelle is een harde banadering, de langzame een zachte ( is mijn mening). Toch als het een hele gevaarlijke situatie is zal ik wel gelijk kiezen voor de snelle.Heb je de tijd en is het niet zo direct gevaarlijk zou ik de langzame kiezen.

ik heb geen hengsten ketting ik ik gebruik hem ook nergens meer voor als dat meisje terug is. Het hoeft nog maar tot 28 aug. grondwerk is in die paar dagen net wat te kort voor mij.

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 20:08

nog meer? ik moet mrogen weer iets met hem doen en na wat er vandaag gebeurt is weet ikniet of ik hem nog wel in de wei durf te doen.

T0rnad0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 21:13

Vraag dan aan iemand anders met iets meer ervaring of die het een keer overneemt.

Miss ook een idee dat een man het probeert ivm met een zwaardere stem Cool
(geeft iets meer indruk op de de pony/paard)

Succes

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 21:17

T0rnad0 schreef:
Vraag dan aan iemand anders met iets meer ervaring of die het een keer overneemt.

Miss ook een idee dat een man het probeert ivm met een zwaardere stem Cool
(geeft iets meer indruk op de de pony/paard)

Succes
'

IK heb vandaag ook al hulp gehad die heeft hem naar stal gehald maar hij was haar ook een keer te slim af en mij helemaal Ach gut

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 21:18

Als je hem tot 28 augustus moet doen heb je zat tijd voor grondwerk. Je hoeft niet meteen alles te kunnen, maar de basis is altijd handig. Een hengsteketting is meteen wel erg grof. Probeer inderdaad met een meer ervaren iemand samen te gaan doen, kan je ook van leren.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 21:19

ipv de hengstenketting kun je misschien het halstertouw over zn neus doen, of een bitje in als je hem uit de wei haalt?
succes ermee!

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 21:26

juval schreef:
ipv de hengstenketting kun je misschien het halstertouw over zn neus doen, of een bitje in als je hem uit de wei haalt?
succes ermee!

Hier had ik elf niet aan gedacht maar dat deed die vrouw vanmiddag wel toen ij har het touw ook uit haar handen trok. En toen was het nog telkens proberen.

Ik ben trouwens ook niet bekend met grondwerk.

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 00:00

Touw aan de rechterhalster ring vastmaken, door zijn mond heen en door de linker halster ring heen halen, instant bit Knipoog

Ik had ene lekker krengetje wat het ook deed, en grondwerk is leuk, maar tot dat doordringt (want we hebben eht er wel naast gedaan natuurlijk) kreeg die het touw gewoon door zijn mond.

Zorg trouwens dat je goed naast hem loopt, als je hem naar voren voelt komen (blijf ter hoogte van zijn hoofd lopen) het touw jouw kant op trekken en je elleboog in zijn hals zetten zodat je het paard zeg maar buigt, zo kan die minder vaart zetten.

omaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 07:39

Probeer in de bak je paard aan een halstertouw met je meelopen, laten stoppen, achteruit gaan. Met jouw paard meer oefeningen op de stem te doen, enz. Ik denk dat het raadzaam is om meer informatie te zoeken over vrijheidsdressuur, freestylen, enz. En als ik mocht kiezen tussen iets in de mond van het paard of een kinketting, koos ik voor de kinketting.In een paardenmond trekken is niet mijn stijl (touw door mond?) Als je hem dan niet kan houden en hij rukt zich goed los kan je denk ik veel schade veroorzaken. Een rukje met een kinketting is al voldoende,moet je het wel direct weer laten ontspannen. En ik denk dat een touw om zijn neus voor dit paard geen probleem is. Hij loopt daar denk ik dwars dooorheen.

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 08:45

kettingkje heb ik niet.
In de bak lopen kan die welin de weiland schiet het hem in ijn bol. (mijn set doet je niet:P)

Sandra_Marv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 09:28

Citaat:
Zorg trouwens dat je goed naast hem loopt, als je hem naar voren voelt komen (blijf ter hoogte van zijn hoofd lopen) het touw jouw kant op trekken en je elleboog in zijn hals zetten zodat je het paard zeg maar buigt, zo kan die minder vaart zetten.
( Quote van Lay )

Daar ben ik het helemaal mee eens, want als je van tevoren al maatregelen neemt dan kan hij het niet eens doen. En die maatregel zou kunnen zijn.. telkens als hij de neiging heeft om dan kleine rukjes te geven met het halstertouw.

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 16:58

Hij heeft de halve stal kapot getrapt dus hij moest gewoon het land op. Iemand heeft me geholpen met een hengsten ketting ik laat em dar nu een paar dagen staan en ik kan de hengsten ketting lenen.

omaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 18:32

Blijf volhouden en wees er van overtuigt dat dit gedrag weer wordt omgezet in normaal rustig gedrag. Wanneer een paard gaat weten hoe sterk hij is en er staat niemand boven hem, wordt het echt gevaarlijk! Hou ons op de hoogte! Het gaat niet om de lichaamlijke kracht van jezelf, maar jou geestelijke overtuiging dat het je gaat lukken!
Succes!

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 18:42

omaas schreef:
Blijf volhouden en wees er van overtuigt dat dit gedrag weer wordt omgezet in normaal rustig gedrag. Wanneer een paard gaat weten hoe sterk hij is en er staat niemand boven hem, wordt het echt gevaarlijk! Hou ons op de hoogte! Het gaat niet om de lichaamlijke kracht van jezelf, maar jou geestelijke overtuiging dat het je gaat lukken!
Succes!

en dat heb ik niet. Ik ben dit niet gewent van een paard, van mij heeft ie gewonnen, hij heeft me op verschillende manieren pin gedaan. Hij heeft dat ie sterker is dan mij.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 18:45

Ten eerste, kan je aub op je schrijven letten, dat lees wat makkelijker.

Ten tweede vindt ik het van de eigenaar van het dier zwaar onverantwoord om niet eerst te kijken of jij de pony aan kunt, of dat ze een ervarener persoon had moeten zoeken.

Verder zou ik als eigenaar het absoluut niet op prijs stellen, ook al is het een eikel van een dier, dat er iemand een hengstenketting gaat gebruiken op mijn dier. Of zonder toestimming gaat grondwerken ed.

Tot slot voor paardpony, ik zou als ik jou was geen halsbrekende toeren uit gaan halen voor een pony die, zoals in jou laatste post omschreven, onhandelbaar is. Dat probleem moet de eigenaresse oplossen en niet een ander voor op laten draaien. Met kracht win je het nooit van een pony, zelfs niet van een shet dus ook dat is je oplossing niet.

Dus als ik jou was zou ik gewoon echt geen dingen doen waarin je echt geen ervaring hebt, of twijfelt, of denkt dat het gevaarlijk is. Dan laat het dier maar lekker in de wei staan, en laat het aan volwassenen over.

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 19:01

Ludora schreef:
Ten eerste, kan je aub op je schrijven letten, dat lees wat makkelijker.

Ten tweede vindt ik het van de eigenaar van het dier zwaar onverantwoord om niet eerst te kijken of jij de pony aan kunt, of dat ze een ervarener persoon had moeten zoeken.

Verder zou ik als eigenaar het absoluut niet op prijs stellen, ook al is het een eikel van een dier, dat er iemand een hengstenketting gaat gebruiken op mijn dier. Of zonder toestimming gaat grondwerken ed.

Tot slot voor paardpony, ik zou als ik jou was geen halsbrekende toeren uit gaan halen voor een pony die, zoals in jou laatste post omschreven, onhandelbaar is. Dat probleem moet de eigenaresse oplossen en niet een ander voor op laten draaien. Met kracht win je het nooit van een pony, zelfs niet van een shet dus ook dat is je oplossing niet.

Dus als ik jou was zou ik gewoon echt geen dingen doen waarin je echt geen ervaring hebt, of twijfelt, of denkt dat het gevaarlijk is. Dan laat het dier maar lekker in de wei staan, en laat het aan volwassenen over.

Ik kan heus wel met paarden, maar nee ik kende dit paard niet.
mijn z doet het niet en ik had hem niet gekopieerd, sorry hiervoor.
Ik doe niks zonder toestemming en probeer ok zeker niet iets uit op zomaar een paard.
ze staat op een mange dus genoeg metnsen met verstand.
en aangezien ze te kort bekapt is dus niet geod loopt, dus niet veel loopt, wordt ze zo druk.

wel bedankt!

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 19:04

hier mag slotje op ik weet genoeg Lachen

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 19:07

als ze t touw uit je handen kan trekken heeft ze niet genoeg pijn aan dr voeten, anders zou ze t wel laten Knipoog

Ik ga mee met ludora dat de eigenaar onverantwoord bezig is om jouw met dit paard op te schepen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 12:28

Hoofdstel om, zweep in je hand, en idd zoals al eerder is opgenoemd: een aantal sessies grondwerk en het paard weet waar hij aan toe is.

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 12:44

Slotje. Knipoog

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 12:47

Er hoeft geen slotje op het topic zakt vanzelf wel naar beneden.

xrenox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 16:14

leg ene knoop onderaan het touw dan heb je meergrip:)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 19:50

Als je vast gaat houden bij een paard dat echt de benen neemt ligt jij met je toet in de blubber. Knoop of geen knoop....