idd in een grote doos en nog iets om je zadel heen, bijv. oude deken. Vraag in de supermarkt, bouwmarkt, of mediamarkt(oid) voor een grote doos. Succes!
Ik zou wel op passen dat het heel aankomt. Mijn moeder had een antieke vaas gekocht op marktplaats, echt mooi tot de postbode hem met een boogje op de deurmat liet komen toen de deur open stond. Kapot dus.
postkantoor heeft geloof ik niet zulke grote dozen en die zijn ook vrij duus, verhuisdozen kosten ook geld ik zou ook naar een elctra zaak gaan en dara vragen, verzenden kost 6.20 onverzekerd ( mijn tip, laat het verzekeren, niet veel duurder maar ik ben nu dus leren laarzen kwijt zo)
Een doos waar een tv of iets dergelijks heeft ingezeten kun je bij een electrawinkel vaak zo meekrijgen. In de doos doe ik meestal iets van een dekje of deken om het zadel (of een zadelhoes natuurlijk) evt lege ruimte vul ik op met proppen papier (kranten). Iets als een zadel zou ik altijd verzekerd verzenden. Als je pakket onder de 10kg blijft dan kost dat je 7,95 aan verzendkosten. Komt het daarboven dan is het 11,95. Verzekeren kost zo weinig meer dat ik daarvoor het risico niet zou lopen dat het pakket zoekraakt.