Bij mij in de buurt is een meisje van 10 jaar die een welshje heeft van nu 2 jaar. Ik ben gevraagd door haar ouders om af en toe is mee te gaan en helpen met de verzorging enz.
Ik heb nu gemerkt dat het beestje je steeds vaker wilt aanvallen. Hij staat samen met nog een shetlander in een wei. Als je hem uit de wei wilt halen en hij heeft een 'slechte' dag, dan komt ie gewoon met zijn oren in zn nek op je afrennen en gaat dan naar je happen en dreigen met zijn voorbenen. Hij komt dan niet helemaal omhoog maar wel alsof ie het wilt doen. Aan de andere kant kan je hem soms gewoon wel makkelijk pakken
Eerst lokten we hem nog wel met voer enzo, zodat ie naar het hek kwam waar wij achter stonden en dat we hem dan konden pakken. Daar trapt ie nu dus ook niet meer in waar ik al voor had gevreest.. En als je zn voorpluk wilt pakken gooit ie zn hoofd omhoog en gaat ie happen..
Ik vind dit nog best gevaarlijk, zeker voor een meisje van 10. Haar loopt ie als hij wil zo overhoop. Ik ken hem nog niet zo lang, half jaartje ofzo, dus ik weet niet of het uit de wei halen altijd al een probleem is geweest.
Weet iemand waar dit vandaan komt? Of heeft iemand tips om hem dit af te leren?
Doeii
xx 

.