Wel of niet overnachten onderweg?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

saxie

Wel of niet overnachten onderweg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 22:00

Ik zit een beetje met een dilemma. Ik wil misschien een keer mijn paard meenemen naar mijn ouders in Frankrijk. Ze wonen 800 km bij onze stal vandaag.

Hij is inmiddels al aardig gewend aan het trailerrijden en we zijn ook steeds langer onderweg.

Nu overweeg ik om een keer naar Frankrijk te gaan met hem. Uiteraard niet voor een weekend of zo maar voor een paar weken.

Ik weet alleen niet of ik nu heel vroeg zou moeten vertrekken om dan in een keer (uiteraard met tussenstops) naar Frankrijk te rijden of dat ik een overnachtingsadres moet zoeken.

Mijn eerste gedachte was om het rustig aan te doen en een keer te overnachten. Hoeft hij niet zo lang op de wagen te staan. Maar ik heb me later zitten te bedenken dat ik hem daar waarschijnlijk niet echt een plezier mee doe. Paardje lief raakt altijd redelijk opgewonden als hij (zeker voor korte tijd) op vreemd terrein is. Hij raakt dan op het stressige af. Ook daar zijn we aan het werken natuurlijk, maar goed ik zien hem nog niet veranderen in een paard dat altijd gelijk heel ontspannen wordt als hij in een andere omgeving komt. En om hem dat dan weer aan te doen voor 1 nachtje......

Ik ben er nog niet uit.

Heeft iemand ervaring met lange ritten? met en zonder overnachtingen?

benangelique

Re: Wel of niet overnachten onderweg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 22:02

als hij zich goed voelt op de trailer en daar lekker wat te knabbelen heeft, moet het te doen zijn.
hou wel ernstig rekening met het (warme) weer, dit bepaald voor een groot gedeelte hoe lang ze het volhouden op de trailer.
zorg bij de tussenstops voor voldoende drinken. hem er even afhalen is eigenlijk geen optie zoals je aangeeft. probeer de reis dan zo vlot en makkelijk mogelijk te laten verlopen.

saxie

Re: Wel of niet overnachten onderweg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 11:44

Dank je voor je reactie. Jouw reactie bevestigd mijn eigen gevoel. Inderdaad goed rekening houden met de temperatuur, voldoende water mee en goed gevuld hooinet.