Hoe staat het met de dazen op dit moment?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

arno8

Hoe staat het met de dazen op dit moment?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 21:52

Hier in Noordholland hebben we ze niet, maar volgende week gaan we naar Brabant en dan naar Duitsland. Hoe staat het met de dazen daar? Hoe erg is het? Rond welke uren is het 't ergst?

_Brammie_

Re: Hoe staat het met de dazen op dit moment?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 15:48

Wat heb jij een 'eng' profiel Lips are sealed .... dacht ff dat je het meende? Frusty

ennuhhh die dazen.,.... wij hebben er geen last van, onze paarden staan 24 uur per dag op stal met deken en masker Clown !

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 17:19

Hier is het dazenoorlog. Ze zijn echt overal en altijd. Alleen in de nacht is het te doen, en gek genoeg zijn er midden in het bos ook minder (in het dichtbeboste gebied, buiten de ruime paden). Volgens mij staan ze echt op de ruiterpadbordjes te wachten tot het volgende slachtoffer langs komt...

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 08:15

Ik woon tegen de Duitse grens, en ze zitten hier zelfs op mijn wei. Andere jaren zag ik er zelden eentje op mijn paard op de wei, eigenlijk voornamelijk in het bos en in beboste straten. Maar voor mijn gevoel is het dit jaar echt veel meer. Ik spray haar elke dag in en soms krijgt ze een vliegendeken op, maar dat vind ik niet echt fijn.

@Brammie: Staan jouw paarden echt 24 uur per dag op stal?? Ik hoop dat jij nu een grapje maakt..

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 08:19

Hier in Noordbrabant is het echt erg, overdag zou i ker niet aan beginnen.. je zit al;leen maar dazen dood te meppen, wij rijden nu heel vroeg óf heel laat.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 08:23

Kijk ook eens op de items van de dazenval? Er zijn er twee, en je weet niet wat je ziet! sommigen vangen meer dan 500 per dag...................................... Boos!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 08:26

ikkom uit limburg, tegen duitse grens aan, ik vind hie recht meevallen met de dazen, alleen bij bosranden zitten er wat meer, in bos zelf amper

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 08:27

Ik zit bij de grote Peel in de buurt
Hier staan de paarden snachts buiten overdag op stal.

Ligt een beetje aan het weer. Onder de 22 raden gaan ze om 9 uur smorgens vrijwillig naar binnen en om half 9 naar buiten.
Met temperaturen rond de 30 graden dan staan ze smorgens om 7 uur al op stal en kunnen ze pas tegen de zware schemer naar buiten.

Het is een beetje per plaats verschillend, maar overal heb je er in brabant wel last van
Is er een vijver in de buurt is het vaak ook meer
Ik merk dat ik er hier bijv meer heb dan 25 km verderop waar ik eerst op pension stond

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 08:29

Hier is het sommige dagen heel erg en andere dagen een stuk minder. Maar ze zitten er altijd.. Ik woon trouwens in de buurt van Den Bosch..
Laatst bijgewerkt door Suprice op 20-07-07 08:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 08:31

Ik woon in Bad Bentheim in Duitsland, net over de grens bij Oldenzaal. Hier zitten wel behoorlijk wat dazen en vliegen, maar het is ook alwel eens erger geweest. Met een masker op en vol met atex is het goed te doen. Ze hebben wel een schuilstal op de wei, waar ze regelmatig in gaan.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 08:35

De paarden staan hier trouwens zo'n beetje in het bos.. we hebben zelf een klein stukje bos op ons perceel, en daar lopen ze doorheen als ze naar de wei gaan, achter ons perceel ligt ook weer bos...

marannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 08:37

Gelderland Doorwerth locatie, in het bos is het heel erg. In de rijbak op het terrein zelf valt het reuze mee.

En inderdaad een "eng" profiel heb jij, maar je gaat wel nadenken....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 08:37

De buren hebben wel best veel bomen, wij zelf niet
Het bos is verder ongeveer 2 km verderweg, maar dat is helaas te dichtbij Verdrietig
Met dekens en vliegenspul red ik het hier niet Verdrietig

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 08:39

Hier is het verschrikkelijk, maar ik moet zeggen dat het 7 km verder in Boskant (gem st oedenrode Knipoog ) weer VEEL minder is als bij mn ouders thuis. Ik kan overdag echt niet rijden, is geen beginnen aan, terwijl dat daar dus wel kan.
De mijne staat zowat de hele dag in dr schuilstal, gaat het af en toe wel proberen in de wei, maar zit helemaal onder met bultjes Verdrietig

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 08:42

gelukkig woon ik vlak bij de kust. Hier zijn op dit moment bijna geen dazen.
Afgelopen weekend, toen het zo warm was heb ik er wel een aantal van mn paard af moeten slaan. Dit was de eerste keer dat ik ze heb gezien. kan ook komen doordat ik meestal alleen heel vroeg en savonds ops stal ben.

Overdag staat mn paard op t land, en heeft bijna geen bultjes.

Hier valt t dus erg mee... gelukkig!!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 21:01

Even off-topic: jij hebt echt een geweldig profiel! Ik moest echt lachen Haha!
Ik ben alleen bang dat de mensen die zich er iets van zouden moeten aantrekken het helaas niet snappen..

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 21:07

Het is hier heel plaatselijk! Op de zandpaden stikt het er van (veel draven en galloperen om ze kwijt te raken!) en langs de grotere wegen zie je er weer bijna geen!
Over een maand neemt de last weer af, juli en augustus zijn altijd het ergst.

CloudDancing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 10:02

arno8 schreef:
Hier in Noordholland hebben we ze niet, maar volgende week gaan we naar Brabant en dan naar Duitsland. Hoe staat het met de dazen daar? Hoe erg is het? Rond welke uren is het 't ergst?

Ik weet niet waar jij woont in noord holland. Maar in Diemen hebben we echt wel dazen hoor!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 13:41

Wie woont er in Steenwijk? Ik ga daar begin augustus naar toe met pony... Hopelijk zitten er daar maar weinig Haha!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 08:19

Dazen zijn zo plaatselijk.
Hier in Lunteren stikt het er van, maar rij ik een half uurtje richting Otterlo dan zie ik er geen een. Terwijl het allebei bos is.