Tips om voor een ruiterpad te zorgen? [Heiloo]

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Barroco

Tips om voor een ruiterpad te zorgen? [Heiloo]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 15:07

Hallo!
Ik had een vraag en hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen.

Als je vanaf mijn stal in het bos wilt komen, moet je eerst een spoor oversteken, dan via een (heel druk) fietspad, dan kom je op een autoweg waar je nog een keer het spoor moet oversteken, waar het ook heel druk is en er is bijna altijd wel een trein, waardoor je met auto's tegelijk over het spoor moet. Kortom, het is een heel gevaarlijk situatie.

Nou heb je, voor het spoor langs, ook een wandelpad lopen. Honden mogen daar alleen aangelijnd, er komen echt amper mensen en aan de andere kant van het spoor heb je een gigantisch bosgebied voor wandelaars/honden. Nou wil ik graag dus proberen om van dit wandelpad een ruiterpad te laten maken.
Maar ik heb echt geen idee hoe ik dit moet aanpakken.

Mijn vraag is dus of jullie weten hoe je dit kan regelen/aanvragen, of misschien een handtekeningenactie op kan starten?
Ik hoop dat iemand me goede tips kan geven, ik snap dat je naar de gemeente moet maar vroeg me af of jullie dit zelf ook eens hebben geprobeerd en dus of jullie goede tips hebben.

Weet trouwens niet of dit het goede subforum is, maar het leek me het enige waar het kon staan..

fjordnina

Re: Tips om voor een ruiterpad te zorgen? [Heiloo]

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 15:11

meld dit bericht eens bij de knhs. onder het kopje recreatie op hun site is er een speciaal meldpunt.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 17:39

Dat heb ik nu gedaan, afwachten op een antwoord dus.
Iemand anders nog tips?

vanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 17:44

je zou eens kunnen buurten in het gemeente huis, vraag eens een gesprek aan met de wethouder die er over gaat, sport of groen, geen idee, en leg je probleem voor en je oplossing, noem dan gelijk even verkeersveiligheid en de hoeveelheid paarden die er gebruik van maken.