overvliegen paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

munawwarah

overvliegen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 23:13

heeft iemand ervaring met het laten overvliegen van een paard. wat waren jou kosten, hoe is het gegaan etc.
mijn nicht werkt op een fokkerij in duitsland waar ze goede paarden fokken, ik zit er over te denken om er een paardje te laten overvliegen.

Vjestagirl

Re: overvliegen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 23:24

Waarom er niet gewoon met de trailer heen?

munawwarah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 23:29

Vjestagirl schreef:
Waarom er niet gewoon met de trailer heen?

tsja ik weet niet het zijn heel slechte wegen daar heb ik gehoord waar zij zit. ik zit erg te twijfelen tussen of overvliegen of rijden... maar ik weet niet erg veel over het overvliegen van paarden dus ben daarom deze topic gestart. ben een beetje aan het wikken en wegen

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 23:34

Vrienden van ons zijn ge emigreerd en ik meen dat dat 5000 per paard was ongeveer. Was wel een stukkie verder als duitsland.

munawwarah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 23:37

heeft er misschien iemand ervaring met zo een lang stuk met een trailer rijden.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 23:37

Ik weet niet veel van het overvliegen van paarden maar ik denk dat het veeel meer kosten en veeel meer stress met zich meebrengt dan gewoon met de trailer gaan halen.
Springruiters uit NL gaan ook gewoon met de vrachtwagen naar Spanje voor concours, dan moet Duitsland helemaal wel kunnen dacht ik...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 23:38

Hoeveel km is het eigelijk, waar zitten ze in Duitsland?

munawwarah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 23:39

anneliesdj schreef:
Hoeveel km is het eigelijk, waar zitten ze in Duitsland?

ze zitten als ik het goed heb in zuid- oost duitsland

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 23:41

Dit moet je gewoon met trailer doen of paardentransporteur. Vliegen is veelste duur en risicovoller.

Ze rijden ook naar denemarken/oostenrijk/zwitserland met de toppaarden...

munawwarah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 23:45

jullie hebben denk ik gelijk, ik denk dat ik er een beetje te gemakkelijk over dacht.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 23:58

orionneke schreef:
Dit moet je gewoon met trailer doen of paardentransporteur. Vliegen is veelste duur en risicovoller.

Ze rijden ook naar denemarken/oostenrijk/zwitserland met de toppaarden...

Idd en bovendien, hoe duur moet je paardje wel niet zijn om er nog eens € 5000 tegenaan te gooien voor transport...?

Zuid-oost duitsland dat is rond de 600/800 km ongeveer, dat kun je rustig in 2 dagen doen, als het paard trailers gewend is zou je ook in 1 ruk door kunnen rijden, wat je zelf wilt. Als je 't in 2 dagen doet regel je gewoon een adres onderweg waar ze 's nachts lekker op stal kan en even de benen kan strekken. Als je een 2 paards trailer regelt en het middenschot eruit haalt heeft hij ook aardig wat ruimte. Lekker hooi en water erin en om de paar uur even stoppen voor een plaspauze, een paard durft namelijk vaak niet te plassen in een rijdende trailer.
Persoonlijk zou ik de voorkeur geven aan 1 een keer doorrijden, is voor het paard ook het minst stressvol denk ik. Bij een ouder geroutineerd paard zou een stop misschien beter zijn maar als het een jong paard is wat nog niet zo veel gewend is en nog nooit is verhuisd zou ik het in een keer doen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 06:50

Gewoon over de weg. Hoe denk je dat het paard naar een vliegveld moet? Moet ie ook over die slechte wegen. Knipoog

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 10:37

dát dacht ik inderdaad ook al Lachen gewoon lekker met de trailer gaan. Vriendin van mij heeft dr paard vanuit NL naar Italie verhuisd en heeft zelf gereden, afgezien van de papierwinkel is dat haar best bevallen.

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 10:43

met een trailer, of probeer een vrachtwagentje te regelen das vaak nog stabieler en prettiger voor je paard op lange afstanden.

Als je het zelf te ver vind zijn er ook bedrijven die dit soort transporten kunnen regelen, zij beschikken over vrachtwagens en vaak ook over adressen waar eventueel gestopt kan worden.

munawwarah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 13:04

jullie hebben echt gelijk Bloos . maar zoiezo moet ik eerst daar gaan kijken of er wel eentje voor me tussen zit en dan zie ik wel verder hoe en of ik het moet gaan regelen. thnx voor jullie eerlijke reacties

Bibiche_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 13:56

Mij lijkt dat met de trailer veel makkelijker is.
Overvliegen kan natuurlijk ook wel.. maar hij zou uiteindelijk toch wel met de trailer naar die stal moeten gebracht worden!

Jump_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 11:08

Waarom die korte afstand vliegen?
als je het zelf niet aandurft, er zijn goede transporteurs die je paard kunnen vervoeren op een verantwoordelijke manier, soms een rustperiode op een stal ergens tussendoor, maar bij deze afstand denk ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 20:02

munawwarah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 20:26

Maya schreef:
Je zou hier ook eens kunnen kijken : http://www.johannsmann-pferdetransporte.de/ Lachen

Voor zo'n klein eindje zou ik idd niet met het vliegtuig gaan... Behoorlijk duur en omslachtig.

Lachen thnx voor de link, ja ik ga ook zeker niet doen met het vliegtuig was echt een opvliegende gedachte Rolleyes