Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
timokyana schreef:Veel en veel grondwerk . Je moet op de grond al bevestigen dat jij hoger in rang staat als je paard,anders gaat dit in het zadel ook niet werken.Gebruik de zoekfunctie maar eens, staan vele aanraders bij over grondwerk. Succes!
Succes!
slim! haha succes!

Clautt schreef:Zoals hier boven werd gezecht , heel veel grond werk met met / haar doen . Zo leert het paard je respecteren . Ik heb nog wel een goede oefening voor je :
Doe dit in de bak of in de wei .
Ga rondjes met hem/haar lopen . Zet hem om de 2 rondjes zo'n beetje stil ( niet te snel achter elkaar dus ) . Loopt hij door , gelijk reactie & corrigeren . Gelijk commando achteruit . Doet dit keer op keer , elke keer als hij niet stil wilt staan , hup , achteruit . Uiteraard dan weer voorwaarts zodra jij het zegt , oefen dit net zolang tot hij of zij gewoon stil gaat staan . Hierna probeer je het nog een keertje buiten . Blijven vol houden , echt niet op geven , jij stelt hem een 'vraag' , die blijf je stellen tot hij is beantwoord !
Je kan ook 1 of 2 join up's doen .

Clautt schreef:Zoals hier boven werd gezecht , heel veel grond werk met met / haar doen . Zo leert het paard je respecteren . Ik heb nog wel een goede oefening voor je :
Doe dit in de bak of in de wei .
Ga rondjes met hem/haar lopen . Zet hem om de 2 rondjes zo'n beetje stil ( niet te snel achter elkaar dus ) . Loopt hij door , gelijk reactie & corrigeren . Gelijk commando achteruit . Doet dit keer op keer , elke keer als hij niet stil wilt staan , hup , achteruit . Uiteraard dan weer voorwaarts zodra jij het zegt , oefen dit net zolang tot hij of zij gewoon stil gaat staan . Hierna probeer je het nog een keertje buiten . Blijven vol houden , echt niet op geven , jij stelt hem een 'vraag' , die blijf je stellen tot hij is beantwoord !
Je kan ook 1 of 2 join up's doen .

twinkell06 schreef:heb je al eens een hengstenketting door zijn halster geprobeerd? 1 x een rukje en ze snappen dat ze respect voor je moeten hebben en niet door je heen lopen. Verder laat je de ketting gewoon los hangen. Ik vind dat veel prettiger dan een hoofdstel met een bit.
(ik weet dat sommige mensen op dit forum geen voorstander zijn van een ketting)