Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Bron; de site van de KNHS.Citaat:Wanneer mag en moet ik naar een hogere klasse?
Bij dressuur mag je bij 10 winstpunten en moet je bij 30 winstpunten promoveren naar een hogere klasse. Promotie vanuit de klasse Z2 naar de ZZ licht is niet verplicht, maar mag bij 15 winstpunten. In de Z2 worden maximaal 40 winstpunten geregistreerd.
Bij het springen mag je naar een hogere klasse na het bereiken van 10 winstpunten. Met 40 winstpunten moet je promoveren naar de hogere klasse.

texelse schreef:Voor zover ik weet tellen de punten op de regio en het nk gewoon mee. Maar als je je klasseert op de regio voor de hippiade, en je overschrijdt met de wp's die je op de regio haalt, de grens van 30 (dus je hebt dan 30+), dan mag je gewoon nog in je oude klasse starten op de hippiade. Tussen de regio en de hippiade in mag je dan niet op een wedstrijd alvast een klasse hoger starten. Dus dan moet je even thuis blijven tot na de hippiade.
texelse schreef:Voor zover ik weet tellen de punten op de regio en het nk gewoon mee. Maar als je je klasseert op de regio voor de hippiade, en je overschrijdt met de wp's die je op de regio haalt, de grens van 30 (dus je hebt dan 30+), dan mag je gewoon nog in je oude klasse starten op de hippiade. Tussen de regio en de hippiade in mag je dan niet op een wedstrijd alvast een klasse hoger starten. Dus dan moet je even thuis blijven tot na de hippiade.

meliiSsatjje schreef:Het onderwerp zegt het al.
Hoeveel winstpunten mag je maximaal hebben? 20 toch?
En kan je op de regiokampioenschappen en nederlandsekampioenschappen winstpunten halen?
Ik heb er namelijk nu 15 en als ik veel winstpunten zal halen bij de regio dat ik dat misschien niet meer meekan doen aan de nederlandse kampioenschappen, omdat ik teveel winspunten heb?
(als ik natuurlijk door ga)