Oneerlijk??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AH_scim

Oneerlijk??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 20:25

Ik weet niet waar het hoort verplaats aub als het verkeerd staat.

Ik heb 2 verzorgshetlandertjes, 1 van 3 en 1 van 2.5.
Maar die van 2.5 is bang, mag nog niet longeren. en moet sowieso aan vertrouwen komen. Het hengstje van 3 heeft wel vertrouwens en is rond! (merrie trouwens ook). Is het oneerlijk tegenover het hengstje (3) om daarmee vast aan de slag te gaan, als de merrie niet hoeft?
Dur LL, longeren, VD en dat soort dingtjes? Ik weet wel dat de merrie ook VD kan doen maar die durft nog niet eens mee te lopen dus dat moet er eerst in komen.

Is het oneerlijk?
Zijn er nog meer leuke dingen die je in de wei kan doen (heb geen sleutel van het hek nog Clown )

DDDDDDD

Re: Oneerlijk??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 20:32

hmm.. kan je niet helpen.. het verhaaltje is erg onduidelijk

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 20:39

Itsmy1987 schreef:
hmm.. kan je niet helpen.. het verhaaltje is erg onduidelijk

Ik zal het duidelijker maken :

Ik verzorg 2 shetlanders. merrie van 2.5 en een hengst van 3.

De merrie is bang en ze is te jong om te longeren.
De hengst wil ik mee gaan beginnen dus longeren, VD, lange lijnen en dat soort dingen.

Ik weet wel dat de merrie ook wel VD enz mag doen, maar de durft niet eens met me mee te lopen dus ze moet eerst aan vertrouwen komen.

Is het oneerlijk tegenover de hengst, als ik met hem wel aan het werk ga en de merrie niet.

en zijn er nog meer dingen die is kan doen in een weiland (kan er niet uit, ik heb geen sleutel)

Is het zo duidelijker Lachen?

Shayenne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 20:41

Ja Lachen
Ik denk niet dat het oneerlijk is... Op een stal heb je altijd dat het ene paard meer of harder moet werken als het andere.
Probeer gewoon met die merrie aan de gang te gaan met de dingen die zij wel kan

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 20:42

Shayenne93 schreef:
Ja Lachen
Ik denk niet dat het oneerlijk is... Op een stal heb je altijd dat het ene paard meer of harder moet werken als het andere.

Dat zal enkel neer komen op borstelen en wandelen en vertrouwens brengen en als zei ook 3 is kan ze de hengst achterna

snippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 20:45

je kan ze ook bevoorbeeld samen dingen laten doen zoals schriktraining enzo dan krijgt de merrie ook een beetje een band met je en ondertussen doen ze allebij wat leuks en even over de leeftijd van de schet van 2,5 dan mag je echt al wel longeren hoor:D en zeker vrijheidsdressuur je moet alleen wat rustiger aan doen.

Shayenne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 20:47

paardpony schreef:
Shayenne93 schreef:
Ja Lachen

Dat zal enkel neer komen op borstelen en wandelen en vertrouwens brengen en als zei ook 3 is kan ze de hengst achterna

Dat maakt toch niet uit Lachen
Wandelen is ook goed dan moet ze ook "werken"

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 20:49

snippy schreef:
je kan ze ook bevoorbeeld samen dingen laten doen zoals schriktraining enzo dan krijgt de merrie ook een beetje een band met je en ondertussen doen ze allebij wat leuks en even over de leeftijd van de schet van 2,5 dan mag je echt al wel longeren hoor:D en zeker vrijheidsdressuur je moet alleen wat rustiger aan doen.

Longeren toch niet? VD wel dat weet ik. LL ook.
Maar dat durft ze allemaal niet. Ze staat netjes stil met borstelen en geen netjes voetjes. maar ze is gewoon bang, bang om te lopen, en erg zenuwachtig en onzeker.

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 20:50

[quote
paardpony schreef:
="Shayenne93"]

Ja Lachen

Dat maakt toch niet uit Lachen
Wandelen is ook goed dan moet ze ook "werken"[/quote]

Ja maar de hengst heeft het tog met met draf en galop, merrietje is al bang voor de stap.

astritos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 20:51

Ik zou inderdaad met beide wat aan de gang gaan. Dan gewoon wat ze aankunnen, dus niet met allebei hetzelfde doen, maar laat ze maar aangeven tot hoever je met ze kan gaan.
Als je met de hengst aan de gang gaat wordt de merrie denk ik zowieso al een beetje nieuwsgierig naar wat je allemaal aan het doen bent en komt mischien vanzelf al meer naar je toe...

Shayenne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 20:52

Citaat:
Ja maar de hengst heeft het tog met met draf en galop, merrietje is al bang voor de stap.

Ja maar dan laat je de merrie gewoon andere dingen doen als de hengst?
Ik denk niet dat het dan oneerlijk is

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 20:55

oke dankjewel Lachen

Shayenne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 20:55

Niks te danken Lachen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 09:18

Waar je rekening mee moet houden is dat de merrie de hengst gaat missen als je hem uit de wei haalt, helemaal omdat ze zo bang is.
Waar je ook rekening mee moet houden is dat de merrie dwars door de longeerlijn heen kan lopen als je het in het land gaat doen, en daar kunnen hele rare ongelukken van komen.

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 11:03

Cassidy schreef:
Waar je rekening mee moet houden is dat de merrie de hengst gaat missen als je hem uit de wei haalt, helemaal omdat ze zo bang is.
Waar je ook rekening mee moet houden is dat de merrie dwars door de longeerlijn heen kan lopen als je het in het land gaat doen, en daar kunnen hele rare ongelukken van komen.

Ik kan ze niet uit de wei halen, ik heb geen sleutel. De hengst blijft er dus gewoon bij.