Aahh.. bijna de baan uitgestuurd voor niks!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Aahh.. bijna de baan uitgestuurd voor niks!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 10:55

Ja, ik had gister dus wedstrijd in Slagharen!
Ik was aan de beurt dus rij de ring in.
Mijn voorlezer loopt met alle papieren naar de jury..
En ze bleef daar maar staan en het duurde maar en het duurde maar..
Ik was al bijna 5 minuten in die baan aan het hobbelen!
Dus ik denk stap er maar even heen even vragen wat er aan de hand was.
Nou ik mocht eigenlijk niet starten was de mededeling want ik had geen stempel in mijn paspoort.
Dus ik zeg ik start al 2 jaar zo! er is nog nooit een aanmerking op mijn paspoort geweest.
Nou ze zei: ik doe er een briefje bij (volgens mij voor de KNHS) en je mag dan voor deze keer starten en dan moet de KNHS maar zien wat ze ermee doen.
Maar er hoord een stempel in je paspoort, dus bel maandag meteen het KWPN om dat te regelen.
Ze zei: sinds Januarie is dat verplicht er heeft een heel artikel in een blad gestaan (ik weet niet welk blad ze zei) maar ze vertelde dat ze zich helemaal had ingelezen!

Dus ik kwam gister thuis en bestudeer mijn paspoort en zie gewoon het transporder nummer op het papier geprint staan.
Ik had namelijk gehoord dat je alleen een stempel moest als je een sticker had met het chipnummer.
Omdat je anders zonder stempel je de sticker eruit kan halen en in een ander paspoort kan plakken.
Ik heb dat dus gewoon in getypt op het papier zelf staan dus frauderen leek mij eigenlijk onmogelijk.

Dus ik vandaag KWPN gebeld, en die zeiden dat ik gelijk had.
Hun zeiden er direct bij: Bel de KNHS hier over want hun moeten er voor zorgen dat de juryleden goed ingelicht zijn!

Dus KNHS gebeld.
Kreeg een vrouw aan de lijn en voor dat ik mijn verhaal af kon maken werd ik zonder dat ze iets zei doorverbonden!
Nou toe kreeg ik een man aan de lijn en ik vertelde het verhaal.
Hij zei, je mag zo gewoon starten!
En daar kon ik het mee doen.
Dus ik zeg, Ik moest van het KWPN bellen zodat hier notities van gemaakt kunnen worden want dit is best banketstaaf.
Stel ze had mij echt weggestuurd, was ik voor niks naar huis gestuurd.
Nou hij weer contact met iemand anders opgenomen.
En nu gaan ze het waarschijnlijk nog een keer GOED in de paard en sport zetten!

Redrumfox

Re: Aahh.. bijna de baan uitgestuurd voor niks!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 10:58

Maar ze hebben je toch laten rijden.. Wat is het probleem nou? Knipoog

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 11:00

Probleem lijkt mij dat de jury dus de regels niet goed kent.

Zo hoor ik ook verhalen over jury's die je de baan uit proberen te sturen als je niet 2 keer per jaar ent. Klopt ook niet.

Maar goed, probeer jij als ruiter op zo'n moment maar eens koelbloedig te blijven en de regels uit te leggen.

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 11:01

denk gewoon dat de jury verkeerde regels heeft

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 11:01

Redrumfox schreef:

Ja omdat mijn voorlezer dus eigenlijk er goed op inprate en we dus tot compromie kwamen met dat briefje bij de coupons..

Als ik een andere voorlezer had was ik misschien dus wel echt naar huis gestuurd.
Daarbij geeft het best wel stress weer opdat moment..
Het was voor mij een belangrijke wedstrijd.
Het was namelijk mijn thuis cluppie!
Ik heb heel wat moeten verzetten om daar aan mee te kunnen doen!

Ik vind gewoon als jury moet je ervan op de hoogte zijn.
En helemaal als je beweerd dat je goed op de hoogte bent!
Laatst bijgewerkt door daantjuhhh op 16-07-07 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 11:05

Apple schreef:
Probleem lijkt mij dat de jury dus de regels niet goed kent.

Zo hoor ik ook verhalen over jury's die je de baan uit proberen te sturen als je niet 2 keer per jaar ent. Klopt ook niet.

Maar goed, probeer jij als ruiter op zo'n moment maar eens koelbloedig te blijven en de regels uit te leggen.

Ja jij als ruiter hoord dat de jury niet uit te hoeven leggen!
Ik baalde enorm op dat moment!
Ik ging die ring in met z'n heerlijk ik ben er helemaal klaar voor gevoel.
maar dan rij je daar 5 minuten en dan sta je bij de jury stil, helemaal uit de concentratie met een pissig paard (kan moeilijk lang stilstaan en helemaal met die hitte en die vliegen.)

Sonjaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 11:07

Redrumfox schreef:

Wat denk je als ze dat de volgende keer weer heeft? En een stijfkoppige jury die van zijn gelijk overtuigd is? Wel betalen en veel werk verzet om paraat te zijn voor je proef maar dan toch niet mogen starten!
Hopelijk worden alle juryleden z.s.m. hierover bij gebriefd. Dit doet je concentratie ook geen goed.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 11:10

Slecht hoor, dat de jury niet eens goed op de hoogte is van dit soort regels. Goed dat je er meteen achteraan bent gegaan! En gelukkig mocht je wel gewoon starten.

Spirit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 11:11

hoe heette die jury? ik ken een meisje die ook zo probleem had!

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 11:14

Ik was daar ook, al groom. Was idd een jury bij die eigen ideeën had over jureren en regels. Iig, ik hoorde een aantal mensen ook al mopperen ja. Maargoed, denk dat je er niet zo veel tegen kan beginnen eigelijk ? Als ze zeggen van de KHNS dat het goed is dan is het goed, maar of zo'n jury zich daar wat van aantrekt ?

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 11:17

Lepeltje21 schreef:
Slecht hoor, dat de jury niet eens goed op de hoogte is van dit soort regels.

Hier ligt echt een taak aan de KNHS om voor eens en altijd duidelijk te maken naar juryleden toe wat en hoe het allemaal in het boekje vermeld moet staan, zucht. Echt het is zo'n onduidelijk zooitje daar.
Zo krijg je straks vast en zeker weer te kampen met ruiters die niet mogen deelnemen aan de Hippiade of uitgesloten worden, omdat nog steeds niet duidelijk naar juryleden wordt gecomminiceerd welk stickertje van een stempeltje voorzien moet zijn etc. Verdrietig

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 11:49

Gaat voor zover ik weet altijd zo, zoveelste keer dat ik zo'n verhaal hoor. Mijn vriendin had hetzelfde, baan afgestuurd ook. Ik vind het ontzettend * van die juryleden, sommigen van hen moeten toch echt ns wat beter op gaan letten. Of beter samenwerken met het KNHS

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 11:55

Als je op wedstrijd gaat zou je inderdaad wel mogen kunnen verlangen dat de jury de regels kent! Goed dat je gebeld hebt en hebt volgehouden Ja
Hopelijk volgende keer niet nog eens problemen! Succes!

OP

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 12:15

Wat ik eerlijk gezegd niet helemaal snap, hoe komt die jury erbij om je papieren te controleren? Was die jury dan ook de federatievertegenwoordiger? Dat is bij mijn weten de enige die dit soort controles uitvoert op wedstrijden, het behoort helemaal niet tot de taak van een jury om paspoorten e.d. te controleren (en dat is maar goed ook als ik dit verhaal zo lees).
Hier in de buurt kan het wel eens voorkomen dat een federatievertegenwoordiger aan de juryleden vraagt bepaalde startnummers in de ring te controleren, maar als er problemen zijn ligt de verantwoordelijkheid voor een eventuele uitsluiting bij de federatievertegenwoordiger, niet bij de jury.

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 15:42

miep1979 schreef:
Lepeltje21 schreef:
Slecht hoor, dat de jury niet eens goed op de hoogte is van dit soort regels.

Hier ligt echt een taak aan de KNHS om voor eens en altijd duidelijk te maken naar juryleden toe wat en hoe het allemaal in het boekje vermeld moet staan, zucht. Echt het is zo'n onduidelijk zooitje daar.
Zo krijg je straks vast en zeker weer te kampen met ruiters die niet mogen deelnemen aan de Hippiade of uitgesloten worden, omdat nog steeds niet duidelijk naar juryleden wordt gecomminiceerd welk stickertje van een stempeltje voorzien moet zijn etc. Verdrietig

Dit heeft ook duidelijk in de PaardenSport gestaan hoor, maar sommige jury's hebben wel wel de klok horen luiden, maar weten niet waar de klepel hangt.
Ik had enige tijd hetzelfde, en heb aan de jury duidelijk gemaakt dat die stempel niet in alle gevallen aanwezig hoeft te zijn. Ze werd bijna boos, maar toen ik zei dat ik zelf ook jury ben deed ze ineens niet moeilijk meer. En daar was dus ook geen reden voor, want ze had het gewoon fout...

Vadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 16:13

Hmm misschien nog niet eens zo onverstandig om de reglementen uit te printen en altijd bij je te hebben. Dan kan je die erbij pakken als bewijs..
Zo heb ik al es voorkomen dat een meisje uitgesloten werd (jury kreeg de reglementen na der tijd mee om te bestuderen. Haha! ).

Maar even ter zijde ik vind het ook bar slecht hoeveel ruiters/amazones de reglementen kennen. Terwijl dat een van de eerste verplichtingen zijn om aan een wedstrijd mee te mogen doen..

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 16:17

Redrumfox schreef:

Dat die jury het bij ieder ander ook meld, terwijl ze zelf fout zit!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 19:15

Ja de volgende keer stuurt ze wel iemand misschien toch weg en das behoorlijk banketstaaf.

Ik zal dat stukje uit het regelement uitprinten en als ik haar een keer op wedstrijd zie dan geef ik het aan haar Haha!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 22:52

ThisIsMe schreef:
Wat ik eerlijk gezegd niet helemaal snap, hoe komt die jury erbij om je papieren te controleren? Was die jury dan ook de federatievertegenwoordiger? Dat is bij mijn weten de enige die dit soort controles uitvoert op wedstrijden, het behoort helemaal niet tot de taak van een jury om paspoorten e.d. te controleren (en dat is maar goed ook als ik dit verhaal zo lees).
Hier in de buurt kan het wel eens voorkomen dat een federatievertegenwoordiger aan de juryleden vraagt bepaalde startnummers in de ring te controleren, maar als er problemen zijn ligt de verantwoordelijkheid voor een eventuele uitsluiting bij de federatievertegenwoordiger, niet bij de jury.

De jury is wel degelijk bevoegd om de papieren te controleren. Alleen op grote concoursen is een aparte federatievertegenwoordiger aanwezig, op de andere wedstrijden fungeert een jurylid als federatievertegenwoordiger.
En ik vind het op zich goed dat er op de gewone wedstrijden óok papieren worden gecontroleerd en niet alleen op selectiewedstrijden of kampioenschappen.

Feit blijft natuurlijk wel dat de juryleden dan voldoende kennis moeten hebben over wat er wel en niet is toegestaan.

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 22:58

Sterker nog, op de laatste bijscholing werden we zelfs gestimuleerd om zoveel mogelijk papieren te kontroleren!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 23:03

Inderdaad, Alanta, dat vergeet ik er nog bij te vermelden.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 09:49

Ja ik vind het ook echt niet erg dat ik gecontroleert word!
Mijn entingen enz.. zijn toch allemaal wel in orde bij mij!
maar ja, dan moet je dus wel weten wat de regels zijn! Haha!

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 11:44

dan heb je in slagharen in ring 5 gereden Knipoog
ik had namelijk hetzelfde probleem daar, heb ook lang moeten wachten, aangezien ze dat, dat er een enting miste..

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 18:52

Dela schreef:
dan heb je in slagharen in ring 5 gereden Knipoog
ik had namelijk hetzelfde probleem daar, heb ook lang moeten wachten, aangezien ze dat, dat er een enting miste..

En miste die enting dan ook?

(ja was ring 5 Knipoog )

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 19:50

nee die stond op de andere bladzijde, maar die vrouw was alweer voorbarig..
ik vond het zeer overdreven..