Gisteren werd er op wedstrijd gecontroleerd naar de inentingen in het paspoort en toen kwam bij mij het volgende probleem naar boven:
Mijn tinker is in 1998 geboren in NL en heeft toen een paspoort gekregen van het toenmalige tinkerstamboek i.o. uit Hoenderloo (dus nog voor ICS en NSvT, dit stamboek in oprichting is nooit officieel erkend). Hier staan alle inentingen in, inclusief de basisinenting, t/m 2002. In 2003 is mijn merrie opgenomen bij NSvT en heeft zij van dit stamboek een paspoort gekregen waar van 2003 t/m heden de inentingen niet in vermeld staan.
Tijdens de wedstrijd had ik alleen maar mijn huidige paspoort bij, ik had er totaal niet aan gedacht de oude mee te nemen. Toen de jury controleerde vroeg ze dus naar de basisinenting. Na uitleg dat ik thuis nog een oud paspoort had mocht ik gelukkig starten maar ik kreeg de opdracht om deze week de boel te laten regelen door de da de entingen bij te laten schrijven in het huidige paspoort.
Nu is mijn vraag of het niet afdoende is om voortaan het oude paspoort ook mee te nemen omdat ik dan alle inentingen van geboorte te heden kan tonen?
Of mag dit niet omdat het oude paspoort is uitgegeven door een stamboek i.o. die nooit erkend is geweest bij het productschap PVE? En moet ik dus idd de da de entingen bij laten schrijven in het huidige paspoort?
Graag hoor ik jullie advies en ervaringen!