verzorging telt niet meer in Z ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

isverwijderd

verzorging telt niet meer in Z ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-07 19:15

Stel, je rijdt Z dressuur
je komt binnen met bijv. een schimmel
Je paard/pony zit helemaal onder de modder niet gevlochten enz.
Mag de jury je daar dan op afrekenen?

Nanna

Re: verzorging telt niet meer in Z ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 19:20

waarom niet? het lijkt mij van wel

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 19:21

Voor de verzorging van het geheel krijg je alleen tot en met de L2 een cjfer, maar je zo binnen zou komen, moet je je doodschamen!
Laatst bijgewerkt door Alanta op 15-07-07 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

KozieZ

Je krijgt al vanaf het M geen punt meer voor de verzorging.

MyWishMax

Je hebt geen verzorging meer dus ze kunnen alleen een opmerking maken, geen puntenaftrek

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 19:24

als je Z rijd heb je al aardig wat concours achter de rug, denk dat het dan routine is om je paard er piekfijn uit te laten zien

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-07 19:26

Alanta schreef:
Voor de verzorging van het geheel krijg je alleen tot en met de L2 een cjfer, maar je zo binnen zou komen, moet je je doodschamen!

Dat doe ik ook niet natuurlijk, ik zit ook nog lang niet in de Z!! Ik zou me ook schamen hoor maar was gewoon benieuwd wat jullie zouden doen als jullie jury waren.
Laatst bijgewerkt door isverwijderd op 15-07-07 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 19:31

Bij dat voorbeeld dat jij noemt (is natuurlijk zwaar overdreven) zal de jury wel een enorme aantekening maken.
Maar kleine dingetjes, ik denk niet dat je daar over in hoeft te zitten.
Zoals eerder gezegd, na een tijdje wordt het routine dat je paard er piekfijn uitziet.
In het begin was ik helemaal niet zo, het hoefde niet zo netjes, als de knotjes er maar op tijd inzaten.
Nu is dat enorm veranderd; ik maak kleinere knotjes, was en knip.

Denk dat dat ook een stukje ''trots'' is, je showt immers je paard aan de jury.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 19:37

Bij ons op stal zijn er echt een aantal die de voetjes niet meer wassen sinds ze in de M rijden... "Je krijgt er toch geen punt voor"

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 19:44

Je krijgt er van af het M geen punten meer voor, omdat je tijdens je B t/m L2 proeven wel geleerd hebt hoe het eruit hoort te zien. Ze gaan er dus vanuit dat je weet hoe het hoort. Ik baal altijd al als mijn paard moet mesten en het over zijn witte been heen gaat!! Tong uitsteken

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 21:05

Er wordt niet echt concreet een punt meer voor gegeven natuurlijk, maar ik denk wel dat de presentatie van je paard onbewust uitmaakt voor de jurering. Als je binnenkomt en de jury vindt je al een prachtige combinatie denk ik wel dat ze - onbewust dus - met een positiever oog kijken.

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 00:46

Urielle schreef:
Er wordt niet echt concreet een punt meer voor gegeven natuurlijk, maar ik denk wel dat de presentatie van je paard onbewust uitmaakt voor de jurering. Als je binnenkomt en de jury vindt je al een prachtige combinatie denk ik wel dat ze - onbewust dus - met een positiever oog kijken.

Ik denk dat je gelijk hebt.
Denk dat je er onbewust inderdaad wel op afgerekend zult worden bij een hoop jury's.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 01:19

Het zal denk ik ook zo zijn dat er vanaf de L toch wel vanuitgegaan wordt dat je weet hoe het hoort.

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 12:17

Er mag geen punt voor worden afgetrokken als je als een modderbaal binnen komt. Maar je zult er zeker weten een opmerking, zowel mondeling als schriftelijk op je protocol, over krijgen. Veel jury's zullen het toch laten meewegen in de algemene beoordeling. Waar je misschien een 8 voor een oefening had kunnen hebben krijg je nu een 6.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 14:01

Ik vind dat er zeker een opmerking over gemaakt kan worden, maar ook rekening houdend met factoren.

Ik starte deze winter met een schimmeltje(een normaal echt witte) die 24/7 buiten stond. Staartje was wel keurig gewassen, benen goed uit gespoeld, maar niet gewassen (ivm huidvet), had al 2 dagen een regendekentje op gelegen om haar egaal-licht-grijs te houden ipv vlekkerig zwart.
Ik kreeg wel iedere keer een 6 of een 7. Ze straalde niet prachtig(met een wintervacht in een binnenbak, en dus wit maar niet gewassen), maar er was wel duidelijk te zien dat er wel wat aan gedaan was.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 14:02

PriscaZ schreef:
Je krijgt al vanaf het M geen punt meer voor de verzorging.

Hier baal ik wel van, ik had daar altijd een 8 voor Nagelbijten / Gniffelen

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 14:12

ik vind het aan de ene kant wel goed dat ze dat hebben ingevoerd aangezien het dan dus meer op het rij-technische aankomt... in de lagere klasses is het zo dat je kleine foutjes kan verrekenen met de 7 of 8 van verzorging! maar als ik jurylid zou zijn en er een 'modderschimmel' de ring in zou komen zou ik diegene eerst aanspreken waarom!

xx

Man_O_War

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 21:26

word je ook keihard op afgerekent, is heel simpel.
denk dat je zelfs na je proef naar de jury word geroepen voor uitleg.

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 11:05

Niien_ schreef:
Urielle schreef:

Ik denk dat je gelijk hebt.
Denk dat je er onbewust inderdaad wel op afgerekend zult worden bij een hoop jury's.

Helemaal mee eens. Maar ik kan me ook wel voorstellen dat je na een tijdje niet meer elke keer je hele paard wast als er geen punten meer voor worden gegeven. Niet dat dat heel veel uitmaakt, tenzij je een schimmel hebt. Routine zit er dan toch wel in, en ik denk niet dat er iemand is die graag met een smerig paard de ring in komt Clown dan heb je denk ik niet echt een positieve jury meer... Clown

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 14:50

Als mijn paarden er niet perfect uitzien....schaam ik me dood Bloos!

Al vanaf de B; -Altijd gewassen (zomers helemaal, in de winter de benen+staart)
- Zadel+hoofdstel altijd schoon gemaakt, bitten superglanzend
- En natuurlijk gevlochten (roosjes) het liefst de zelfde dag omdat het dan beter zit

Anders wil ik helemaal niet Clown perfecte verzorging is wel het minste dat je kan doen?

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 05:33

ik denk niet dat je door de jury serieus genomen word als je zo in de ring verschijnt en terecht!!!
en daardoor bewust of onbewust opafgerekend word

ook al telt de verzorging maar mee tot en met de L2 ook daarna dien je verzorgd op de wedstrijd te verschijnen!

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 07:55

Lijkt me wel dat je weet hoe het nu 'hoort' en dus je paard gewoon netjes maakt, Anky zie je toch ook niet met een blubberpaard op wedstrijden verschijnen Tong uitsteken

Cisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 16:27

Ja inderdaad, vanaf de M1 krijg je geen cijfer er meer op.
Maar ik denk wel dat ze er van uit gaan dat je dan wel je pony
gewoon schoon maakt.
Ik zou het trouwens nooit met een vies paard de baan in gaan!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 17:11

Het plaatje doet gewoon wat
Als dat af is en de jury geniet van het beeld dat voor hem/haar in de ring is, kan ik me voorstellen dat het best wel eens een punt positief beinvloed Lachen

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 16:42

Urielle schreef:

Ik denk dat dit idd klopt. Maar naar mijn idee doen (bijna) alle M1+ ruiters nog steeds wel hun best er netjes uit te zien. Het ziet er gewoon niet uit als je onder de modder de ring in komt en ik denk dat die ruiters zich daar wel bewust van zijn. Lachen